ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

درحالیکه وزیر اقتصاد از احتمال وضع ارز دولتی برای پایه گمرکی واردات خبر داده بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

به گزارش صدای بورس، سید مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با رد برخی اخبار مبنی بر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی درست نیست و چیزی به نام ارز ترجیحی نداریم. اگر دولت بخواهد حمایت کند، باید مابه‌التفاوت ریالی را پرداخت کند که این فقط برای گندم و دارو است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که عمده درآمدهای کشور از مالیات و نفت است، افزود: از آنجا که مالیات‌ها از مرداد ماه پرداخت می‌شود و از آن‌سو قرار است برای عمران استقراض نکنیم، پرداخت‌های عمرانی از مرداد ماه بیشتر می‌شود.میرکاظمی افزود: به همین منظور ۱۲ هزار میلیارد تومان از تیر اختصاص دادیم که این مبلغ علاوه بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق است که برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص رتبه‌بندی معلمان هم توضیح داد: برای رتبه‌بندی معلمان ۶ هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم. منابع و مصارف برای هر ماه بسته می‌شود و قبل از رسیدن پایان ماه انجام می‌شود.

میرکاظمی مبلغ بودجه را ۳۸ هزار میلیارد اعلام و اضافه کرد: برای رتبه‌بندی منبع گذاشتیم و در سقف بودجه این منابع پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید : طعنه دو چهره اقتصادی به بازگشت ارز دولتی


میرکاظمی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌های جدی در همه کشورهای دیگر هم افزایش قیمت غذایی و انرژی است؛ طوری که حتی کشورهای بدون تورم هم جهش تورم داشتند.به گزارش منیبان، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش دولت در حمایت از مردم با پرداخت عادلانه یارانه‌ها ادامه داد: پیش از این هر تُن روغن را ۷۰۰ دلار وارد می‌کردیم که الآن به ۲۴۰۰ دلار در تُن رسیده است.به گزارش میرکاظمی درباره مصوبه پرداخت عیدی مناسبت‌های ملی و مذهبی و پرداخت آن به معلمان گفت: اصلاً چنین مصوبه‌ای نداریم و اگر باشد همراه دیگر کارکنان دولت به معلمان هم پرداخت می‌شود.

کد خبر 455518

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم سه قوه بود

    حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم سه قوه بود

    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی با تصمیم همگرایانه سه قوه حذف شده است.

  • در جست و جوی داروی خارجی

    در جست و جوی داروی خارجی

    رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به اصلاح قیمت ۹۶۰ قلم دارو گفت: علت این جهش قیمت نوع ارز تخصیصی و یا بازه زمانی مشخصی است که قیمت این داروها دستخوش تغییر نشده است و حال احتیاج به افزایش قیمت دارد.

  • یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ادامه واریز یارانه تیرماه تا پایان هفته جاری خبر داده بود، در عین حال پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که احتمالا یارانه جاماندگان به هفته آینده موکول می‌شود.

  • همه دست به دست هم دهیم

    راه حل امروز بازار سرمایه چیست؟

    همه دست به دست هم دهیم

    با توجه به آزادسازی نرخ ارز برای مواد غذایی و دارو، افزایش نرخ محصولات این صنایع باید متناسب با افزایش کلیۀ هزینه‌های مترتب باشد. به عبارتی نباید به مابه‌التفاوت نرخ ارز توجه کرد، چون میزان افزایش سرمایه در گردش شرکت‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود.

  • مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    برخی از یارانه بگیران گفته اند که یارانه تیر ماه مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند. آیا این به معنای کاهش بیشتر رقم یارانه در ماه آینده است؟

  • اگر نمی دانید به کدام «دهک» تعلق دارید؛ اینجا کلیک کنید

    اگر نمی دانید به کدام «دهک» تعلق دارید؛ اینجا کلیک کنید

    یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

  • خبر تازه از ارز ۴۲۰۰ در گمرک؛ تجار آماده باشند

    احتمال جایگزینی نرخ حاشیه بازار تا هفته آینده

    خبر تازه از ارز ۴۲۰۰ در گمرک؛ تجار آماده باشند

    با وجود گذشت حدود یک هفته از ابلاغ مصوبه کاهش سود بازرگانی، مصوبه مربوطه به تازگی از سوی وزارت صمت به گمرک ایران ابلاغ شده و حداقل یک هفته دیگر تا تعیین‌تکلیف نرخ ارز و افزایش آن به نرخ حاشیه بازار زمان لازم است که تکلیف واردکنندگان نیز روشن خواهد شد. بر این اساس همچنان محاسبات بر مبنای ارز ۴۲۰۰ انجام می‌شود.

  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

    افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

    مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۳۰ درصدی میزان و افزایش ۲۰۲ درصدی ارزش گندم‌های خریداری شده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم از ۵ میلیون تن فراتر رفته است.

  • وعده دارویی دولت

    وعده دارویی دولت

    رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ضمن اشاره به اینکه قیمت دارو به شهریور ۱۴۰۰ بر می گردد و مابه التفاوت آن از سوی بیمه‌ها پرداخت می‌شود، گفت که طرح دارویار وزارت بهداشت هیچ تاثیری بر قیمت تمام شده دارو برای مصرف کننده نخواهد داشت.

  • نجات بازار با تک نرخی شدن ارز

    نجات بازار با تک نرخی شدن ارز

    یکی از اثرات ارز ۴۲۰۰ تومانی بر اقتصاد، شامل تشدید مقوله نرخ‌گذاری دستوری در صنایع و به دنبال آن برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های بورسی است، همانگونه که اغلب فعالان اقتصادی مطلع هستند این مقوله به بلایی برای جان بازار تبدیل شده است.

  • گرانی ۶۰ درصدی مواد غذایی در راه است؟

    چرا دولت اصرار به حذف ارز ترجیحی دارد؟

    گرانی ۶۰ درصدی مواد غذایی در راه است؟

    یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت کالاها به ویژه مواد غذایی را حدود ۶۰ درصد افزایش می‌دهد؛ پس چرا دولت اصرار به حذف ارز ترجیحی دارد؟

  • نرخ رسمی ۱۹ ارز افزایش یافت

    نرخ رسمی ۱۹ ارز افزایش یافت

    بانک مرکزی امروز، ‌پنجشنبه (۲۳ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۹ ارز افزایش و نرخ ۱۲ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • مرداد یارانه 400 تومانی می گیرید

    مرداد یارانه 400 تومانی می گیرید

    سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که مبالغ کسر شده به دلیل بازپرداخت وام کرونای سال ۱۳۹۹ بوده است.

  • ریسک و رشد / آیا بازار سهام سودآور خواهد شد؟

    ریسک و رشد / آیا بازار سهام سودآور خواهد شد؟

    گروه‌های زیان دیده پس از ماه‌ها به نقطه بی‌تفاوتی فروش رسیده و فشار فروش تقریبا فروکش کرده، بازار در حال خو گرفتن با متوسط‌های جدیدی در زمینه حجم معاملات روزانه، نسبت‌های قیمت به سود مناسب و نسبت‌های فوروارد مناسب شده است. تصور بازار از جهت دلار در اثر تحلیل اثر خالص فشار نقدینگی از یک سو و نتایج مذاکرات وین از سوی دیگر روشن‌تر از چند ماه پیش و در دامنه‌های قابل پیش‌بینی تری قرار گرفته است؛ به ترتیبی که با اطمینان بیشتری نسبت به کف و سقف دلار می‌توان اظهار نظر کرد.

  • دلار تغییر نکرد

    دلار تغییر نکرد

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۹۰۵ تومان است.

  • خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.

  • انتقاد نایب رئیس کمیسیون عمران از ابلاغ نشدن بودجه‌های عمرانی از سوی دولت

    انتقاد نایب رئیس کمیسیون عمران از ابلاغ نشدن بودجه‌های عمرانی از سوی دولت

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ابلاغ نشدن بودجه های استانها و شهرستانها و آغاز نشدن کارهای عمرانی در کشور در سال جاری، از هیئت رئیسه مجلس خواست تا در جلسه امروز با رئیس جمهوری موضوع را پیگیری کنند.

  • وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت

    وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت

    در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از هجدهم تا بیست و سوم تیر و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم.

  • با احیای برجام قیمت‌ها پایین می‌آید؟

    نرخ دلار تثبیت شد

    با احیای برجام قیمت‌ها پایین می‌آید؟

    ثبات در قیمت دلار یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های فعالان بخش خصوصی در تمام سال‌های گذشته بوده، دغدغه‌ای که به نظر می‌رسد دولت در ماه‌های نخست کار خود توانسته تا حدی به آن جامه عمل بپوشاند.

  • یارانه ۸۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود یا نه؟

    یارانه ۸۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود یا نه؟

    با وجود تمام هیاهوی مربوط به پرداخت یارانه ۸۰۰ هزار تومانی، شرط اجرای آن یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فعلا منتفی شده و همین موجب عدم پرداخت یارانه‌های ۸۰۰ هزار تومانی وعده داده شده می‌شود؛ مگر آنکه دولت در فرصت باقی مانده برنامه‌ای ارائه کند که پاسخگوی تمامی ابهامات حذف ارز ترجیحی بوده و مدیریت بعد از آن را تضمین کند.

  • نفت برنت روی مرز ۱۰۰ دلار ایستاد

    نفت برنت روی مرز ۱۰۰ دلار ایستاد

    قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی، تحت تاثیر دورنمای محدودیت عرضه، اندکی افزایش یافت و نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =