وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت

در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از هجدهم تا بیست و سوم تیر و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم.

به گزارش صدای بورس، جدول زیر وضعیت روزانه دلار، یورو، سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه، اونس جهانی و طلای ۱۸ عیار در هفته سوم تیر را نشان می‌دهد.

بازارهای مالی

نرخ دلار آمریکا در این هفته با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۹۰۵ تومان رسید و نرخ یورو نیز با ۰.۴۵ درصد افزایش به نرخ ۲۸ هزار و ۸۸۶ تومان رسید.

بازارهای مالی

شاخص کل بورس در این هفته حدود ۰.۵۳ درصد افت را تجربه کرد و از تراز ۱ میلیون و ۴۹۸ هزار واحد به تراز ۱ میلیون و ۴۹۰ هزار واحد رسید.

بازارهای مالی

مهدی میرزایی کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیتی که طی هفته‌های اخیر تجربه شد، به نظر می‌رسد شاخص کل و شاخص هم‌وزن طی هفته آینده روندی تقریبا با ثبات، اما تا حدودی صعودی را در پیش خواهند گرفت.

در هفته گذشته شاخص کل بورس به تراز یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز کاهش ۲.۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین شاهد ادامه خروج پول افراد حقیقی از بورس و پایین بودن حجم و ارزش معاملات روزانه در بازار بودیم.

به گفته او در رابطه با صنایع پیشتاز می‌توان این گونه گفت که وضعیت کنونی به شکلی است که چندان بورس صنعت محور نیست، بلکه سهم محور است و این تک سهم‌ها هستند که می‌توانند لیدر باشند.


بیشتر بخوانید:نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار


خبر وزیر صمت در مورد نزدیک بودن پایان فرآیند قیمت‌گذاری بلوک دولتی دو خودروساز بزرگ و بازگشت عرضه خودرو به بورس کالا، می‌تواند توجه‌ها را دوباره به سمت نمادهای خودرویی جلب کند.

در هفته گذشته پربازده‌ترین صنایع، گروه محصولات چوبی و پس از آن فرآورده‌های نفتی بوده است.

میرزایی می‌گوید طی هفته آینده بازار تحت تاثیر مولفه‌های سیاسی قرار خواهد گرفت. سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران، مفاد مطرح و تفاهم‌هایی که در این سفر انجام خواهد شد، به علاوه مولفه‌های مرتبط با مذاکرات بین‌المللی و شرایط نرخ‌های جهانی از جمله عوامل موثر بر وضعیت بازار هستند.

در هفته‌ای که گذشت کاهش قابل توجه نرخ‌های جهانی و کامودیتی‌ها بیشترین تاثیر را بر سودآوری محصولات صادراتی شرکت‌های بورسی و بازار داشت.

در هفته‌ گذشته، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۰.۶۶ درصد افزایش به قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و طرح قدیم هم با ۲.۱۲ درصد افزایش به نرخ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

بازارهای مالی

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: علی‌رغم کاهش نرخ اونس، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی است. از طرف دیگر نرخ ارز نیز در این هفته روند صعودی داشت که بر بازار طلا و سکه تاثیر گذاشت.

به گفته کشتی آرای روند نرخ طلا و سکه در هفته آینده را نمی‌توان پیش بینی کرد، اما احتمال نوسان آن در بازه قیمتی موجود وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ,سکه طرح جدید در این هفته با افزایش ۸۳ هزار تومانی همراه بود. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۸۰ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان افزایش یافت. هر قطعه سکه یک کرمی ۱۰۰ هزار تومان به ارزش آن افزوده شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۰ هزار تومان گران شد.

کد خبر 455585

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  توضیحات مهم بهادری جهرمی درباره بازگشت ارز ترجیحی

    توضیحات مهم بهادری جهرمی درباره بازگشت ارز ترجیحی

    سخنگوی دولت در سخنانی نسبت به طرح موضوع «بازگشت ارز ترجیحی» در رسانه‌ها واکنش نشان داد.

  • دو هفته بعد طلا بخرید

    دو هفته بعد طلا بخرید

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت اونس جهانی طلا در هفته گذشته ۱۰۰ دلار کاهش یافت و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت فلز زرد در داخل کشور طی دو هفته آینده افت داشته باشد.

  • طلا امروز چند ؟

    طلا امروز چند ؟

    بازار امروز شاهد رشد قیمت طلا ۱۸ عیار است که هر گرم آن با ۷۰۰ تومان پیشروی، ۱,۳۸۹,۸۰۰ (یک میلیون و سیصد و هشتاد و نه هزار و هشتصد) تومان نرخ گذاری و معامله شد.

  • شروع هفته ۳۰ هزار تومانی برای دلار

    شروع هفته ۳۰ هزار تومانی برای دلار

    معاملات توافقی دلار ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (شنبه‌، ۲۵ تیرماه) در کانال ۳۰ هزار تومان آغاز شد.

  • استفاده از پول جدید در معاملات ایران و روسیه

    استفاده از پول جدید در معاملات ایران و روسیه

    ایران و روسیه توافقاتی برای دلار زدایی داشته اند رویکردی که گفته می‌شود با اجرایی شدن آن و تحقق تسویه مبادلات تجاری با روبل و ریال بستر لازم برای کاهش تقاضا برای دلار ایجاد خواهد شد.

  • نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    عده ای از معامله گران به سفر بایدن به خاورمیانه چشم دوخته اند و معتقدند در صورتی که نرخ دلار با توجه به این سفر رشد را تجربه کند ممکن است قیمت سکه هم اندکی جان بگیرد .

  • نرخ رسمی ۱۹ ارز افزایش یافت

    نرخ رسمی ۱۹ ارز افزایش یافت

    بانک مرکزی امروز، ‌پنجشنبه (۲۳ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۹ ارز افزایش و نرخ ۱۲ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    درحالیکه وزیر اقتصاد از احتمال وضع ارز دولتی برای پایه گمرکی واردات خبر داده بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

  • آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    در هفته گذشته عوامل متعددی سبب شد تا قیمت طلا با روند نزولی همراه باشد. روز گذشته نیز قیمت هر اونس طلا به ۱۷۰۰ دلار رسید که نشان می‌دهد قیمت آن از هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داده است.

  • قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

  • بورس جایگزین قرعه کشی فروش خودرو می شود

    بورس جایگزین قرعه کشی فروش خودرو می شود

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا یک مسیر شفاف برای پیاده‌سازی برنامه‌های دولت و مسیری مطمئن برای مردم برای تامین نیاز آنها است که امیدواریم این موضوع به‌زودی عملیاتی شود.

  • قیمت طلای سیاه افزایش یافت

    قیمت طلای سیاه افزایش یافت

    بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۰ صدم درصد افزایش در مقایسه با پایان معاملات روز پنجشنبه (۹۹ دلار و ۱۰ سنت)، به رقم ۹۹ دلار و ۴۸ سنت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =