۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
دو هفته بعد طلا بخرید

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت اونس جهانی طلا در هفته گذشته ۱۰۰ دلار کاهش یافت و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت فلز زرد در داخل کشور طی دو هفته آینده افت داشته باشد.

به گزارش صدای بورس،«محمد کشتی آرای» اظهار داشت: سیر نزولی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته همچون هفته قبل ادامه داشت، به این ترتیب که هفته گذشته کاهش ۳۵ دلاری و هفته قبل از آن نیز ۶۵ دلار کاهش قیمت و در مجموع بالای ۱۰۰ دلار کاهش بها را داشتیم.

به گفته وی، در آخرین معاملات روز گذشته بهای انس جهانی به ۱۷۰۸ دلار رسید که افت ۱۰۵ دلاری برای قیمت جهانی طلاست و دلایل خاص خود را دارد.

کشتی آرای تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که این روزها در ایام قبل از ماه محرم قرار داریم و تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یافته و در نتیجه قیمت طلا و انواع سکه حباب بالایی دارد و کاهش قیمت جهانی نتوانست بر این رشد تقاضا تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: در آخرین معاملات، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشتند که این رشد بها در واقع همان حباب قیمت‌ها بود.


بیشتر بخوانید: وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت


نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: گرچه شاهد کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت انس جهانی طلا بودیم اما هر گرم طلای ۱۸ عیار و یک مثقال طلای آب شده در هفته گذشته نه تنها کاهش قیمت نداشتند بلکه حباب قیمت را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: حباب سکه در هفته گذشته با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید که نشان از افزایش حباب به نسبت بهای انس جهانی طلا است.

کشتی آرای اظهار داشت: نرخ ارز نیز تا روز چهارشنبه ثبات نسبی داشت اما در روز پنجشنبه هر دلار آمریکا ۴۲۰ تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه پس از ۲۰ سال قیمت دلار ‌و یورو برابر شد و این نشان می‌دهد که ارزش یورو در بازارهای جهانی کاهش و دلار افزایش یافته و این افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت بهای انس جهانی طلا شده است.

به گزارش ایرنا، کشتی آرای گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت جهانی طلا باز هم کاهش یابد و از روز شنبه قیمت‌ها در همین محدوده نوسان داشته باشد و در بازار داخلی نیز در دو هفته آینده با کاهش تقاضا حباب سکه کمتر شود.

کد خبر 455594

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت

    وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت

    در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از هجدهم تا بیست و سوم تیر و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم.

  • شروع هفته ۳۰ هزار تومانی برای دلار

    شروع هفته ۳۰ هزار تومانی برای دلار

    معاملات توافقی دلار ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (شنبه‌، ۲۵ تیرماه) در کانال ۳۰ هزار تومان آغاز شد.

  • طلا امروز چند ؟

    طلا امروز چند ؟

    بازار امروز شاهد رشد قیمت طلا ۱۸ عیار است که هر گرم آن با ۷۰۰ تومان پیشروی، ۱,۳۸۹,۸۰۰ (یک میلیون و سیصد و هشتاد و نه هزار و هشتصد) تومان نرخ گذاری و معامله شد.

  • نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    عده ای از معامله گران به سفر بایدن به خاورمیانه چشم دوخته اند و معتقدند در صورتی که نرخ دلار با توجه به این سفر رشد را تجربه کند ممکن است قیمت سکه هم اندکی جان بگیرد .

  • قیمت سکه در روز عید

    قیمت سکه در روز عید

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

  • بازگشت خرس‌ها به بازار نفت

    بازگشت خرس‌ها به بازار نفت

    هر بشکه نفت خام برنت امروز به قیمت ۹۹ دلار و ۴۳ سنت رسیده و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز ۹۵ دلار و ۶۶ سنت قیمت خورده است.

  • قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

  • آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    در هفته گذشته عوامل متعددی سبب شد تا قیمت طلا با روند نزولی همراه باشد. روز گذشته نیز قیمت هر اونس طلا به ۱۷۰۰ دلار رسید که نشان می‌دهد قیمت آن از هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داده است.

  • چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    در چند روز گذشته اخبار سیاسی و اجتماعی باعث افزایش نرخ دلار شد. حتی دلار از میانه‌های روز گذشته دلار به کانال بالاتر رفت و البته امروز بار دیگر به محدوده پیشین بازگشت.اما طلا و سکه روندی مشابه این ارز را طی نکردند. چرا افزایش قیمت دلار، روی بازار طلا تاثیر چندانی نگذاشت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    با چه پولی طلا بخریم
  • احمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 1
    خرج خانواده پول اجاره خونه وووووغیره اونوقت یه کارگری امثال من ازکجا با کدوم درآمد طلا بخره خریدن طلا کار اونهای هستن که حق امثال منو میخوره
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    دروغ میگن مگه مردم پول دارن که موقع ازدواج واسه عروس طلا بگیرن