۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
قیمت طلای سیاه افزایش یافت

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۰ صدم درصد افزایش در مقایسه با پایان معاملات روز پنجشنبه (۹۹ دلار و ۱۰ سنت)، به رقم ۹۹ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، بهای جهانی نفت در معاملات امروز جمعه با روند افزایشی همراه بود.بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۰ صدم درصد افزایش در مقایسه با پایان معاملات روز پنجشنبه (۹۹ دلار و ۱۰ سنت)، به رقم ۹۹ دلار و ۴۸ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت آمریکا WTI) نیز برای تحویل در ماه اوت، با ۲۹ صدم درصد کاهش در مقایسه با پایان معاملات پنجشنبه (۹۵ دلار و ۷۸ سنت)، ۹۵ دلار و ۶۶ سنت معامله شد.

آمریکا به همراه دیگر اعضای گروه ۷ و اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی بر سر تعیین سقف قیمت نفت در راستای کاهش درآمدهای مسکو به توافق رسیدند، اما جزئیات آن هنوز در دست بررسی و اعلام نشده است.


بیشتر بخوانید :دلایل کاهش صادرات طلای سیاه ایران و موانع بازگشت به بازار جهانی چه هستند؟


به گزارش تابناک - این در حالی است که بروز جنگ در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه موجب افزایش بهای انرژی در بسیاری از کشورهای جهان شده است.

کد خبر 455708

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جیحون متری ۴۰ میلیون تومان/پاسداران ۸۷ میلیون تومان

    جیحون متری ۴۰ میلیون تومان/پاسداران ۸۷ میلیون تومان

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • " ونفت " نیاز به افزایش سرمایه دارد

    " ونفت " نیاز به افزایش سرمایه دارد

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت از برنامه های این شرکت می گوید.

  • آغاز مبادلات روبل از امروز

    آغاز مبادلات روبل از امروز

    بانک مرکزی اعلام کرد: عرضه ارز حاصل از صادرات با ۸۲درصد رشد از ابتدای امسال تاکنون به ۱۳.۵میلیارد دلار رسیده است. این به‌معنای افزایش جریان ورود ارز به کشور است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد قیمت تعادلی با توجه به سیاست‌های جدید بانک مرکزی داشته باشد.

  • هفته حساس بورس تهران

    هفته حساس بورس تهران

    یک هفته دیگر با افت قیمت سهام سپری شد و در حالی بورسی‌ها به استقبال حساس‌ترین هفته تیرماه می‌روند که بر اساس یک سنت نانوشته، شاهد ترافیک گزارش‌دهی بنگاه‌ها درباره عملکرد فصل بهار خواهیم بود. رویدادی که می‌تواند تصویری شفاف‌تر برای اخذ تصمیمات سرمایه‌گذاری به فعالان بازار ارائه دهد و شاید راه‌گریزی از اصلاح بیشتر قیمت‌ها باشد.

  • بنزین کم شد

    بنزین کم شد

    دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: احتمال اینکه در فصل تابستان با کمبود مواجه و مجبور شویم بنزین پالایشگاهی را با شناسایی نقاط آسیب دوباره فعال کنیم و یا شروع به واردات فرآورده‌های نفتی بکنیم، وجود دارد.

  • توضیحات مدیرعامل بورس انرژی در مورد  فروش مازاد گاز در بورس

    توضیحات مدیرعامل بورس انرژی در مورد فروش مازاد گاز در بورس

    مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای معاملات گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی فراهم است، اظهار کرد: گواهی سپرده حامل‌های انرژی با اوراق سلف نفتی متفاوت است.

  • چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    در چند روز گذشته اخبار سیاسی و اجتماعی باعث افزایش نرخ دلار شد. حتی دلار از میانه‌های روز گذشته دلار به کانال بالاتر رفت و البته امروز بار دیگر به محدوده پیشین بازگشت.اما طلا و سکه روندی مشابه این ارز را طی نکردند. چرا افزایش قیمت دلار، روی بازار طلا تاثیر چندانی نگذاشت؟

  • لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱

    روز چهارشنبه شاخص کل با رشد ۶ هزار و ۵۱۷ واحدی به ۱ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۵۳۷ واحدی به ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد رسید. نمادهای «شپنا»، «شبندر»، «شپنا»، «شبریز» و «شستا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فملی»، «مدیکو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هفته گذشته بورس تهران شاهد یک اتفاق بی سابقه در سال ۱۴۰۱ بود. سه بار رکوردشکنی در کاهش ارزش معاملات، اتفاقی بود که عمق رکود موجود در بازار سهام را فریاد می زد. در چنین شرایطی، حتی رشدهای شاخص کل هم چندان به چشم نمی آید و کسی به آن دل خوش نمی کند. با این حساب در معاملات امروز نمی توان انتظار خاصی از بازار سهام داشت. گرچه ممکن است بخشی از تقاضای موجود در روز چهارشنبه به معاملات امروز نیز کشیده شود و شاخص ها در ابتدای معاملات رشد کنند، اما احتمالا عرضه ها در نیمه دوم زمان معاملات افزایش خواهد یافت.

  • بررسی سودآوری صنعت خودرو و فرآورده های نفتی +جدول

    بررسی سودآوری صنعت خودرو و فرآورده های نفتی +جدول

    صنعت محصولات شیمیایی و فلزات اساسی که صادرات محور هستند به ترتیب با ۵۳ و ۵۲/۳ درصد رشد سود اسمی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بیشترین رشد در سود آوری در بین صنایع را داشتند.

  • بازار جهانی طلا به روایت تحلیلگران

    بازار جهانی طلا به روایت تحلیلگران

    بازارهای طلا پس از فروش گسترده‌ای که در این بازار انجام شده، اندکی آرام می‌شوند و البته احتمال پرش کوتاه‌مدتی برای آن وجود دارد اما نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهند که این منطقه تا سطح ۱۶۸۰ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی اصلی گسترش می‌یابد.

  •  گاز مازاد مصرفی را در بورس بفروشید

    گاز مازاد مصرفی را در بورس بفروشید

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه با اجرای پروژه کنتورهای هوشمند، مدیریت مصرف توسط مردم اتفاق خواهد افتاد، گفت: اگر مشترکی گاز کمتری مصرف کند، می‌تواند گاز مازاد را در بورس بفروشد.

  • وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت

    وضعیت نرخ دلار و طلا در هفته ای که گذشت

    در این گزارش به بررسی وضعیت بازارهای مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از هجدهم تا بیست و سوم تیر و پیش بینی روند این بازارها طی روزهای آینده پرداخته ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =