بازار جهانی طلا به روایت تحلیلگران

بازارهای طلا پس از فروش گسترده‌ای که در این بازار انجام شده، اندکی آرام می‌شوند و البته احتمال پرش کوتاه‌مدتی برای آن وجود دارد اما نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهند که این منطقه تا سطح ۱۶۸۰ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی اصلی گسترش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس،بازار جهانی طلا در صورت شکست، احتمالا به سرعت ۲۰۰ دلار از دست خواهد داد. با این حال، احتمال اینکه از اینجا جهش کند، بسیار بیشتر است و شاید سعی کند دوباره به سطح ۱۷۵۰ دلار برسد. پس از آن، احتمالا سطح ۱۸۰۰ دلار هدف قرار می‌گیرد و اگر از آن بالاتر شود، احتمالا بسیار بالاتر خواهد رفت و شاید به طور کامل بهبود پیدا کند.

تحلیلگران عنوان کردند: اگر به زیر سطح ۱۷۰۰ دلار سقوط کند، به سرعت چند صد دلار از دست خواهند داد و بر این اساس باید به دلار آمریکا و بازده ۱۰ ساله توجه زیادی داشت. اگر هر دو به تقویت خود ادامه دهند، برای طلا بد خواهد بود. از سوی دیگر، اگر هر دو شروع به سقوط کنند، طلا حداقل در تئوری باید در آن نقطه افزایش یابد. همان‌طور که اوضاع در حال حاضر پیش می‌رود و انتظار می‌رود طلا در این محیط با نرخ بهره بالا عملکرد بدی داشته است.

بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی دوباره به میزان قابل توجهی کاهش یافتند. در نهایت، این بازاری است که تحلیلگران توجه زیادی به این منطقه دارند و تا زمانی که شاهد حفظ این منطقه باشیم، هنوز امکان بازیابی طلا وجود دارد.


بیشتر بخوانید: دو هفته بعد طلا بخرید


به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش یاهوفایننس، تحلیلگران اظهار کردند: همان‌طور که گفته شد، همه چیز در مورد دلار آمریکا و نرخ بهره در آمریکاست. اگر دلار آمریکا اندکی عقب‌نشینی کند، می‌تواند به طلا فرصتی برای بهبود بدهد. با این حال، تا زمانی که از سطح ۱۸۰۰ دلار عبور نکنیم، واقعا تحت‌تاثیر هر نوع رالی قرار خواهیم گرفت.

کد خبر 455781

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    در چند روز گذشته اخبار سیاسی و اجتماعی باعث افزایش نرخ دلار شد. حتی دلار از میانه‌های روز گذشته دلار به کانال بالاتر رفت و البته امروز بار دیگر به محدوده پیشین بازگشت.اما طلا و سکه روندی مشابه این ارز را طی نکردند. چرا افزایش قیمت دلار، روی بازار طلا تاثیر چندانی نگذاشت؟

  • قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

  • آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    در هفته گذشته عوامل متعددی سبب شد تا قیمت طلا با روند نزولی همراه باشد. روز گذشته نیز قیمت هر اونس طلا به ۱۷۰۰ دلار رسید که نشان می‌دهد قیمت آن از هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داده است.

  • طرح بازگشت  دوباره رانت به اقتصاد 

    برنامه مشترک وزارت صمت و مجلس علیه بورس کالا در شرف تصویب است  

    طرح بازگشت  دوباره رانت به اقتصاد 

    کارگروه مشترک مجلس و وزارت صمت در شرایطی که هیچ کرسی خاصی برای نهادهای اصلی مانند سازمان بورس در این کارگروه در نظر گرفته نشده از این پس معاملات زنجیره فولاد، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، میعانات گازی و ... را همگی تحت الشعاع تصمیمات وزارت صمت قرار خواهد داد که پیش بینی می‌شود این امر در نهایت به خروج محصولات مذکور از بورس کالا منتهی شود؛ همان اتفاقی که برای خودرو افتاد.  

  • یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به سیر نزولی قیمت انس جهانی، قیمت انس جهانی در همین محدوده باقی بماند. همچنین با توجه به مدیریت و کنترلی که از طرف بانک مرکزی روی قیمت ارز صورت گرفته شاهد تغییرات جزیی روی آن باشیم بنابراین در هفته آینده پیش بینی می شود با توجه به کاهش تقاضا برای خرید، انواع سکه با کاهش قیمت یا همان کاهش حباب قیمت مواجه شوند.

  • تصمیمات خلق الساعه، بلای جان بورس

    تصمیمات خلق الساعه، بلای جان بورس

    بازار سرمایه این روزها همسان با سایر بازارهای موازی مشتمل بر مسکن، ارز، طلا و مسکوکات نیست و اثرات تورمی سنگین موجود در بازارهای کالایی در بورس پدیدار نشده است...

  • قیمت طلای سیاه افزایش یافت

    قیمت طلای سیاه افزایش یافت

    بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۰ صدم درصد افزایش در مقایسه با پایان معاملات روز پنجشنبه (۹۹ دلار و ۱۰ سنت)، به رقم ۹۹ دلار و ۴۸ سنت رسید.

  • افزایش سرعت تامین مالی از بستر بازار سرمایه /تورم چالش جدی اقتصاد بین الملل

    قائم مقام مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن تاکید کرد: 

    افزایش سرعت تامین مالی از بستر بازار سرمایه /تورم چالش جدی اقتصاد بین الملل

     شرکت تامین سرمایه تمدن در مسیر تامین مالی شرکت های بزرگ ، صنایع و حتی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها با توجه به شعار سال تحت عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"،برنامه جدی را در دستور کار قرارداده است . روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن  درگفتگو باعلی بیگ زاده میلانی قائم مقام مدیرعامل تامین سرمایه تمدن به بررسی ابعاد مختلف تامین سرمایه در کشور، اثرات حذف ارز ترجیحی ، نرخ بهره بانکی و بازار سرمایه وبحران های سیاسی و اقتصادی نظام بین الملل وتاثیر آن بر اقتصاد کشور را به گفتگو نشسته است که در ادامه می خوانید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =