یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ادامه واریز یارانه تیرماه تا پایان هفته جاری خبر داده بود، در عین حال پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که احتمالا یارانه جاماندگان به هفته آینده موکول می‌شود.

به گزارش صدای بورس، واریز یارانه تیرماه از بامداد سه‌شنبه بیست و یک تیرماه آغاز شد. اما تنها ۹ دهک اول درآمدی جامعه یارانه این ماه را دریافت کردند و یارانه جاماندگان پرداخت نشد.

همان زمان سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه معیشتی جاماندگان تا پایان هفته جاری یعنی تا ۲۴ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که شاید یارانه‌ها هفته آینده واریز شود.

در تقویم سال ۱۴۰۱، روز دوشنبه، بیست و هفتم تیر، مصادف با عید سعید غدیر خم است. براین اساس عجیب نیست که اگر واریزهای این مرحله از یارانه نقدی تا اواسط هفته آینده ادامه پیدا کند.

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلیل طولانی شدن واریز این مرحله از یارانه معیشتی را اصلاح لیست یارانه بگیران عنوان کرده بود.

اصلاح لیست یارانه‌بگیران به دلیل آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از بررسی درخواست معترضان و جاماندگان یارانه جدید، با درخواست شماری از متقاضیان یارانه جدید موافقت کرد.

طبق اطلاعیه این سازمان قرار است تا پایان هفته جاری این گروه از متقاضیان علاوه بر دریافت یارانه ماه تیر، یارانه مربوط به معوقات اردیبهشت و خرداد را نیز دریافت کنند. با این حال اطلاعات جدید از احتمال تمدید زمان واریزها تا روز عید غدیر خم حکایت دارد.

البته اصلاح لیست یارانه‌بگیران اتفاقی است که از این پس دست‌کم هر ۶ ماه یکبار خواهد افتاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق به‌روز رسانی اطلاعات مربوط به دهک‌بندی درآمدی، فهرست یارانه بگیران را تغییر خواهد داد.

برنامه اصلاح ارز ترجیحی از بامداد بیستم اردیبهشت ماه آغاز شد، به دنبال اجرای این برنامه نحوه واریز یارانه‌های نقدی تغییر کرد و تمامی پرداختی‌های قبلی در یارانه معیشتی جدید تجمیع شدند.


بیشتر بخوانید :برای یارانه ۳۰۰ هزار تومانی ثبت نام کنید


مطابق این برنامه شهروندانی که از نظر درآمدی در دهک اول تا سوم باشند، ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و شهروندانی که در دهک چهام تا نهم قرار دارند ماهانه ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

این یارانه بابت جبران قیمت اقلام اساسی است و دولت موظف است آنها را به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تامین کند.

به گزارش همشهری آنلاین -در این برنامه برای شهروندان دهک دهم درآمدی یارانه‌ای پیش بینی نشده است اما این بخش از جامعه نیز می‌توانند مانند سایر دهک‌های درآمدی از یارانه نان، سوخت و بنزین استفاده کنند.

کد خبر 455543

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    درحالیکه وزیر اقتصاد از احتمال وضع ارز دولتی برای پایه گمرکی واردات خبر داده بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

  • مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    برخی از یارانه بگیران گفته اند که یارانه تیر ماه مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند. آیا این به معنای کاهش بیشتر رقم یارانه در ماه آینده است؟

  • کارت نان شایعه است؟

    کارت نان شایعه است؟

    مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه در طرح هوشمندسازی یارانه نان، عملکرد نانوا سنجیده و قابل ارزیابی است، گفت: در این طرح، برای مردم اتفاق ویژه‌ای نخواهد افتاد، یعنی افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نخواهیم داشت.

  • برای یارانه 300 هزار تومانی ثبت نام کنید

    برای یارانه 300 هزار تومانی ثبت نام کنید

    سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تکمیل اطلاعات افرادی که مشمول دریافت یارانه ۳۰۰ -۴۰۰ هزار تومانی هستند خبر داد و گفت: امکان ثبت نام همچنان وجود دارد.

  • مرداد یارانه 400 تومانی می گیرید

    مرداد یارانه 400 تومانی می گیرید

    سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که مبالغ کسر شده به دلیل بازپرداخت وام کرونای سال ۱۳۹۹ بوده است.

  • اقساط وام یک میلیونی یارانه چه زمان تمام می‌شود؟

    اقساط وام یک میلیونی یارانه چه زمان تمام می‌شود؟

    شب گذشته یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه‌ای که اگرچه قابل برداشت نیست اما اقساط وام کرونا از آن کسر شده است. حالا این سوال مطرح شده که اقساط وام یک میلیونی یارانه چه زمان تمام می‌شود؟

  • عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    بررسی‌های میدانی از وام ودیعه مسکن حاکی است ضریب نفوذ این تسهیلات بسیار پایین بوده و تنها ۳ هزار مستأجر توانسته‌اند تا کنون این تسهیلات را دریافت کنند؛ چند بانک هم متقاضی جدید نمی‌پذیرند.

  • تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ثبت‌نام بیش از ۷۵۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان خبر داد و اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان پایان هفته جاری تمدید شد.

  • کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.

  • تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است

    تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است.

  • دولت نگاه قلکی به بورس ندارد

    دولت نگاه قلکی به بورس ندارد

    سخنگوی دولت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. به گفته او بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است و در دولت سیزدهم نیز حدود ۱۰ درصد میانگین رشد داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =