۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کارت نان شایعه است؟

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه در طرح هوشمندسازی یارانه نان، عملکرد نانوا سنجیده و قابل ارزیابی است، گفت: در این طرح، برای مردم اتفاق ویژه‌ای نخواهد افتاد، یعنی افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نخواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، محمد جلال با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی و مردمی‌سازی یارانه نان، اظهار داشت: یارانه آرد و نان یک تفاوت ماهوی با یارانه سایر کالاهای اساسی و حتی حامل‌های انرژی دارد و اینکه وقتی یارانه را به خود کالا اختصاص می‌دهیم، کسانی از یارانه بیشتر منتفع می‌شوند که بیشتر مصرف می‌کنند، اما در سایر کالاها و حتی حامل‌های انرژی، افراد پرمصرف‌، بیشتر افراد متمکن هستند.

وی افزود: در موضوع نان، پرمصرف‌ها، افراد و خانواده‌هایی هستند که تمکن مالی پایین‌تری دارند و به دلیل اینکه امکان تأمین کالاهای مصرفی دیگر را ندارند، نان بیشتری مصرف می‌کنند؛ البته به شرطی که واقعاً نان به مصرف این خانوارها برسد.


بیشتر بخوانید: نانوایان رغبتی برای پخت نان با کیفیت ندارند


پرداخت 15 درصد مازاد عملکرد فروش کارتخوان‌های هوشمند با نانوایان

مشاور وزیر اقتصاد درباره نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه عنوان کرد: اینها همان نرخ سال گذشته است و هیچ تغییری نکرده است، مبنای عمل مطابق همان قانون مجلس و هم نرخ‌های سال 1400 است و چون این نرخ‌ها تغییر نمی‌کند، نانوایانی که فعالیت می‌کنند، فعلاً بعد از نصب کارتخوان‌های هوشمند و مبتنی بر عملکردشان 15 درصد مازاد پرداخت به آنها در پایان هر روز پرداخت می‌شود و پیگیر هستیم که این عدد افزایش یابد تا نانوایان بتوانند افزایش هزینه‌های اجاره و دستمزد خودشان را پوشش بدهند و بتوانیم از کسی که فعالیت درست و سالم انجام می‌دهد به قدر کفایت حمایت کنیم تا کسب و کارش ادامه پیدا کند.

جلال توضیح داد: از سمت مردم هم زیرساخت مشارکت برای رتبه‌بندی نانوایان و اخذ نظر مردم راجع به کیفیت و مقدار نان برای هر نانوایی اعم از کم‌فروشی و احیاناً گزارش دادن برخی تقلب‌ها و ... با استفاده از ظرفیت مردم هم پیش‌بینی‌هایی انجام شده است که در آینده به آن پرداخته خواهد شد.

ابزار جدیدی تحت عنوان کارت نان صحت ندارد

جلال متذکر شد: مجدداً تأکید می‌کنم که در راهکار طرح پیشنهادی مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان که از سمت وزارت اقتصاد مدیریت می‌شود و وزارتخانه‌های کشور، کشاورزی، رفاه و ... همکاری بسیار خوب و نزدیکی داشتند و مسئولان استانی هم همراهی و دقت نظر بالایی داشتند، کار به خوبی پیگیری شد، اما حتماً نواقصی در کار وجود دارد که در طول زمان رفع خواهد شد.

به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: از مردم هم که صبوری به خرج می دهند تشکر و تأکید می‌کنیم که در این طرح هیچگونه افزایش قیمتی در حوزه نان سنتی را به دنبال نخواهد داشت و محدودیت‌های خرید هم وجود نخواهد داشت و ابزار جدیدی تحت عنوان کارت نان و ... هم یک شایعه و گمانه‌زنی رسانه‌ای بوده و صحت ندارد و مردم با هر کارت بانکی که نزد خودشان است می‌توانند خرید خودشان را انجام دهند و هیچگونه تغییری از طریق کارتخوان‌های جدید نخواهیم داشت.

کد خبر 455511

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبر جدید وزیر اقتصاد از هوشمند سازی آرد

    خبر جدید وزیر اقتصاد از هوشمند سازی آرد

    وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشت: وزارت اقتصاد اولین پیوست عدالت را با همکاری دانشگاه‌ها برای الگوی جدید هوشمندسازی یارانه آرد تدوین و منتشر کرد.

  •  اصلاح نظام یارانه‌ای، واحدهای نان فانتزی را تعطیل کرد

    اصلاح نظام یارانه‌ای، واحدهای نان فانتزی را تعطیل کرد

    رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم گفت: واحدهای صنفی نانوایان فانتزی بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای نتوانستند خود را با شرایط وقف بدهند؛ از این‌رو بسیاری از واحدها در حالت نیمه تعطیل هستند چراکه حجم قابل توجهی از فروش خود را با افزایش نرخ نان فانتزی از دست داده‌اند.

  • یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ادامه واریز یارانه تیرماه تا پایان هفته جاری خبر داده بود، در عین حال پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که احتمالا یارانه جاماندگان به هفته آینده موکول می‌شود.

  • کارتخوان‌هایی که آب می شوند!

    کارتخوان‌هایی که آب می شوند!

    دستگاه‌های کارتخوان به همان صورتی که مقابل چشمان مشتریان سبز شدند، این روزها در حال ناپدید شدن هستند. صاحبان کسب و کارها به دلیل ملاحضات مالیاتی دیگر تمایل چندانی برای استفاده از کارتخوان ندارند.

  • رئیس جمهور: افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود

    رئیس جمهور: افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود

    رئیس جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود، اظهار داشت: اراده دولت بهینه سازی نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

  • مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    برخی از یارانه بگیران گفته اند که یارانه تیر ماه مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند. آیا این به معنای کاهش بیشتر رقم یارانه در ماه آینده است؟

  • اگر نمی دانید به کدام «دهک» تعلق دارید؛ اینجا کلیک کنید

    اگر نمی دانید به کدام «دهک» تعلق دارید؛ اینجا کلیک کنید

    یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

  • نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    طبق گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب از ۵۳ قلم کالای منتخب، ۳۷ قلم تغییر قییمت بالاتر از تورم نقطه ای نقاط شهری کشور (۵۱.۴) داشته اند.

  • خرید تضمینی ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

    خرید تضمینی ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

    معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از ۴.۵ میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

  • کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =