رئیس جمهور: افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود

رئیس جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود، اظهار داشت: اراده دولت بهینه سازی نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

به گزارش صدای بورس،در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد روند و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه دستاوردهای اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح و اعلام شد تا کنون ۵۷ درصد نانوایی‌های کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و قرار است تا پایان تیرماه این رقم به ۱٠٠ درصد برسد.


بیشتر بخوانید: فروش نان کارتی از پایان تیر در سراسر کشور


بر اساس همین گزارش برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تا کنون ۴٠ درصد یارانه آرد به ارزش سالانه معادل ۵٠ هزار میلیارد تومان به صورت نان به مردم داده نمی‌شد و هدر می‌رفت، اما از این پس و در نتیجه اجرای این طرح به صورت حقیقی و در قالب خدمات دیگر به مردم باز می‌گردد.
در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی آثار مثبت و سازنده حکمرانی مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ها و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح شد که نشان می‌دهد دولت هم اکنون اشراف کامل‌تری بر میزان هدررفت یارانه‌ها در زنجیره تامین آرد و نان بدست آورده است‌.
رئیس جمهور در این جلسه بار دیگر بر لزوم ثابت ماندن قیمت نان در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح زیر ساخت‌ها و روش‌های پرداخت یارانه آرد و نان است و به هیچ عنوان افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود.
به گزارش ایسنا : رئیسی اظهار داشت: موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها و در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود.
وی تاکید کرد: اراده و تصمیم دولت بهینه سازی و منطقی کردن نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است و این طرح پیگیری خواهد شد.

کد خبر 454840

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آب دوغ خیار یا آب طلا!

    آب دوغ خیار یا آب طلا!

    ساده‌ترین غذای ایرانی برای یک خانواده ۱۰ نفره بالای ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. این اختلاف نرخ وحشتناک در یک سال ما را برای سال‌های آینده نگران تر می‌کند.

  • بدهی ۲۰ هزار میلیاردی دولت به گندمکاران

    بدهی ۲۰ هزار میلیاردی دولت به گندمکاران

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: ۲۵ روز است که دولت از کشاورزان گندم خریداری کرده ولی پول آنها را پرداخت نکرده‌ است. این بدهی دولت باعث شده که پای دلالان در این میان باز شود و گندم تولید شده در کشور یا توسط دلالان احتکار و قاچاق یا برای خوراک دام و طیور مصرف شود.

  • دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف سریع جاماندگان یارانه

    رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی؛

    دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف سریع جاماندگان یارانه

    رئیس جمهور با تاکید بر این که توزیع عادلانه یارانه ها گامی برای کاهش فاصله طبقاتی است، گفت: ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را در ۲۰ روز پرداخت کردیم.

  • پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    هفته آینده سومین مرحله یارانه جدید دولت به حساب ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز می‌شود. همچنین یارانه معترضان هم قابل برداشت می‌شود. اگرچه هنوز هیچ پیامکی درباره واریز یا برداشت یارانه ارسال نشده اما برخی از مردم می‌گویند پیامک واریز یارانه را دریافت کرده‌اند. ماجرا چیست؟

  • روایت رئیس جمهور از دلیل تورم و نابسامانی‌های اقتصادی

    روایت رئیس جمهور از دلیل تورم و نابسامانی‌های اقتصادی

    رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان جریان پیشران اقتصاد کشور فعال شده‌اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود.

  • کارت نان شایعه است؟

    کارت نان شایعه است؟

    مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه در طرح هوشمندسازی یارانه نان، عملکرد نانوا سنجیده و قابل ارزیابی است، گفت: در این طرح، برای مردم اتفاق ویژه‌ای نخواهد افتاد، یعنی افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نخواهیم داشت.

  • نان گران شد؟

    نان گران شد؟

    سخنگوی دولت درباره یارانه نان گفت: امروز در سراسر کشور دستگاه‌های خرید نان نصب شده است. تا امروز ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آماده شده و گفته می‌شود صرفه‌جویی صورت گرفته است.

  • ‌رئیسی:گرانی کالاها در سال آینده حرف من نبود

    ‌رئیسی:گرانی کالاها در سال آینده حرف من نبود

    رییس جمهور گفت: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =