۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

هفته آینده سومین مرحله یارانه جدید دولت به حساب ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز می‌شود. همچنین یارانه معترضان هم قابل برداشت می‌شود. اگرچه هنوز هیچ پیامکی درباره واریز یا برداشت یارانه ارسال نشده اما برخی از مردم می‌گویند پیامک واریز یارانه را دریافت کرده‌اند. ماجرا چیست؟

به گزارش صدای بورس، ظرف چند روز گذشته پیامک‌هایی برای برخی از مردم واریز شده که در آن تاکید شده: «با توجه به اینکه خانوار شما مشمول دریافت یـارانه معیشتی نشده است، جهت ثبت نام به این سـامانه مراجعه کنید؛ https://refahliiee.IR»

علاوه بر افرادی که منتظر دریافت یارانه نقدی جدید هستند، برخی از مشمولان سهام عدالت هم در روزهای اخیر پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند که از آنها خواسته شده برای دریافت سود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سهام عدالت خود به سامانه اینترنتی که در پیامک مشخص شده مراجعه و سود خود را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: یارانه عید قربان صحت دارد؟


سایت واریز یارانه یا کلاهبرداری ؟

اما حالا مشخص شده هر دوی این پیام‌ها که از شماره‌های ناشناس برای مردم ارسال شده است،‌ جعلی است و چنانچه افراد وارد سایت‌های مذکور شوند، به صفحات فیشینگ و پولشویی هدایت می‌شوند و احتمال خالی شدن حساب آنها وجود دارد.

این پیامک‌های جعلی در حالی است که نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اخیرا پیامک واریز یا تکمیل اطلاعات برای مردم ارسال کرده و نه خبر جدیدی درباره واریز سود سهام عدالت وجود دارد که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شود.

چند روز قبل پلیس اعلام کرد «ارسال پیامک با شماره‌های ناآشنا و البته مربوط به اشخاص اقدام به کلاهبرداری است.» همچنین ایسنا در گزارشی اعلام کرد ارسال پیامک با سرشماره‌های جعلی و شخصی نشانه کلاهبرداری است. از طرفی اصلا سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون پیامکی برای مخاطبان، جهت ثبت‌نام ارسال نکرده و آنچه اتفاق افتاده در قالب اطلاع‌رسانی عمومی بوده است.

به گزارش تجارت نیوز، از طرف دیگر دو سامانه کاملا مشخص برای پیگیری واریز یارانه و ثبت اطلاعات وجود دارد. اولی سامانه اعلامی وزارت رفاه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir و دومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس my.gov.ir . این دو نشانی تنها سایت‌های معتبر برای ثبت اعتراض و ثبت‌نام جهت دریافت یارانه است و سایت‌های دیگر، احتمالا جعلی است.

کد خبر 454907

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مصرف ماکارونی کاهش یافت

    مصرف ماکارونی کاهش یافت

    مشاور هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی گفت: قیمت تمام شده محصول ایرانی نسبت به رقبای ما از جمله ترکیه بالاتر است همچنین دور زدن تحریم‌ها و تحمیل شدن هزینه حمل ونقل بیشتر در دوره تحریم‌ها، باعث شد بسیاری از بازارهای خود از جمله آفریقا را از دست بدهیم.

  • با سهام عدالت وام بگیرید

    با سهام عدالت وام بگیرید

    از مدتی قبل قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد. شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

  • تاکید رئیس جمهور به پرداخت یارانه افزاد نیازمند

    تاکید رئیس جمهور به پرداخت یارانه افزاد نیازمند

    رئیس جمهور اظهار داشت: بررسی اعتراض کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند، دقیق، با نگاه مثبت و اعتماد به خوداظهاری‌ها و تفکیک بین حساب‌های تجاری و شخصی انجام شود تا حق کسی پایمال نشود.

  • تکلیف  سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

    تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

    دستیار رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت ضمن تشریح آخرین وضعیت سهام عدالت متوفیان تاکید کرد که این فرایند تا پایان شهریورماه به نتیجه می‌رسد.

  • مهلت یک هفته‌ای ستاد تنظیم بازار به کارخانه‌های لبنی؛ تولید این ۴ محصول را افزایش دهید

    مهلت یک هفته‌ای ستاد تنظیم بازار به کارخانه‌های لبنی؛ تولید این ۴ محصول را افزایش دهید

    بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار، به کارخانه‌های لبنی یک هفته مهلت داده شده تا میزان تولید ۴ قلم کالای لبنی را که پس از اصلاح یارانه‌ها برای آنها نرخ تعیین شده به ۵۰ درصد ظرفیت تولید برسانند.

  • برای اینترنت رایگان ثبت نام کنید

    برای اینترنت رایگان ثبت نام کنید

    وزارت ارتباطات اعلام کرد سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

  • یارانه نقدی ۲۸۰ دلاری به خانواده‌های عربستانی/ به پول ما حدود ۹ میلیون تومان!

    یارانه نقدی ۲۸۰ دلاری به خانواده‌های عربستانی/ به پول ما حدود ۹ میلیون تومان!

    دولت عربستان سعودی روز دوشنبه ۱۳ تیرماه برای مقابله با افزایش قیمت‌ها در این کشور، ۲۰ میلیارد ریال سعودی معادل پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار منابع مالی برای کمک به شهروندان اختصاص داد.

  • اخبار جدید سهام عدالت

    اخبار جدید سهام عدالت

    سهام عدالت در هفته دوم تیرماه با کاهش ارزش روبه رو شد تا نسبت به دوران اوج بازار سرمایه در سال ۹۹، افت ۵۵ درصدی را داشته باشد.

  • مبلغ واریز سود سهام عدالت اعلام شد

    مبلغ واریز سود سهام عدالت اعلام شد

    شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سود سهام ۱۱ شرکت که شامل بیش از یک میلیون و ۲۴۳ هزار سهامدار می شود در پایان هفته اول تیر ماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد.

  • رئیس جمهور: افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود

    رئیس جمهور: افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود

    رئیس جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود، اظهار داشت: اراده دولت بهینه سازی نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

  • فعلاً امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد

    فعلاً امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد

    مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است، گفت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

  • یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه جاماندگان و معترضان همچنان با گذشت بیش از ۵۰ روز، قابل برداشت نیست. رئیس جمهور نهایتا هفته گذشته دستور داد که تکلیف یارانه جاماندگان مشخص شود و حالا این احتمال وجود دارد که این یارانه عید قربان واریز شود.

  • بسته اینترنت رایگان دولت فعال نمی‌شود؟

    بسته اینترنت رایگان دولت فعال نمی‌شود؟

    وزیر ارتباطات هفته گذشته از اعطای بسته‌های اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه خبر داد. اما برخی از کاربران اعلام کردند که به دلایل مختلف، قادر به فعالسازی این بسته‌ها نیستند.

  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند

    جاماندگان سهام عدالت بخوانند

    دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌ اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت در مراحل نهایی قرار دارد.

  • عبور قیمت اقلام پروتئینی از خط قرمز

    عبور قیمت اقلام پروتئینی از خط قرمز

    تعداد شکایت‌های مردمی از عبور قیمت ارزاق از خط قرمزهای دولت رو به افزایش است

  • سهام عدالت ارزان شد /  ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت چند؟

    سهام عدالت ارزان شد / ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت چند؟

    بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود یک درصد افت داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

  • نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد جامعه

    نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد جامعه

    پایگاه اطلاع رسانی دولت طی اطلاعیه‌ای نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد جامعه را اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    چه می شد ارقام بجای رسد چه ما اقشار کم درآمد جامعه توان خرید را داشته باشیم هر بیشتر از روزهای قبل شرمنده خانواده هستیم پول مدرسه را نتوانستم بدهم کارنامه تحصیلی را تحویل ندادند
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    همه اخباراتون دروغه.
  • امیر حسین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    هیچی
  • مرگ IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    پدر مردم رو در آوردید .به خدا که این انقلاب کوخ نشینان بود که .نامحرمان آنرا ربودند
  • مارتین US ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    مردم عزیز ایران اگر نمیدانید بدانید ک ماکارونی متعلق ب یکی میلیاردرترین مافیای کشور است با ده ها کارخانه و وظیفه شرعی و انسانی همه است که برای جلوگیری از گرانی و خدمت ب دولت و خودتون و ضربه زدن ب این امپراطوریهای ضد ملت یکماه یا دو ماه حتی ذره ای از ماکارونی یا هر کالایی ک گران کرده اند نخرید نمی میرید که؟ببینید چطپری انسان میشوند و ادب، و ورشکستگی ده ها کارخانه این افراد خواهشا فکر کنید عمل کنید واجب شرعیست
  • Behrouz ghouchi DE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    بسیارمتاسفم که خبرهای مربوط به یارانه توسط سایت شما منبعی برای افزایش تعدادبازدیدکنندگان وباطبع افزایش درامد شماست.یکماهه هرروزمینویسیدیارانه فرداواریزمیشود واخرجمله علامت؟؟یاتعجبی میذارید(تکنیک اخبارکذب)..درتوالی صید وشکارچی شماکجای این سلسله هستید؟ خدابازیتون بده
  • حسرت IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    خیلی متاسفم برای غیرت نداشته شما های که بااینگونه اخباروپیامکهای الکی ودروغ مردم رادچار استرس میکنید.درموردچیزی یا موضوعی وقتی به طور کامل و یقین خبر ندارید گذاشتن هرگونه مطلبی دراون مورد نهایت ناانسانی است..یک ماه است میگید..یارانه واریز شد ؟؟یارانه زیاد شد!!! واقعاً باید بمیرید از خجالت.....خدالعنت کنه کسانی که بااحساس مردم بازی میکنن