تکلیف  سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

دستیار رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت ضمن تشریح آخرین وضعیت سهام عدالت متوفیان تاکید کرد که این فرایند تا پایان شهریورماه به نتیجه می‌رسد.

به گزارش صدای بورس پیمان حدادی ، با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری به صورت مرتب در حال پیگیری تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان است، اظهار کرد: در فاز نخست باید یک لینک ارتباطی بین شرکت سپرده گذاری مرکزی و قوه قضاییه برقرار شود تا این شرکت بتواند به احکامی که قوه قضاییه در رابطه با تعیین وراث انجام می‌دهد، دسترسی داشته باشد تا این شرکت قادر باشد اطلاعات مورد نیاز را از این احکام استخراج کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت سپرده گذاری مرکزی درحال تهیه سامانه‌ای برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان است و قطعا این فرایندها تا پایان شهریورماه سال جاری به نتیجه خواهد رسید.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با سود سهام عدالت


به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود سه میلیون نفر فوت شده‌اند اما طی این سال‌ها امکان انتقال سهام متوفیان به وراث وجود نداشته است. البته بارها از سوی مسئولان چه در دولت فعلی و چه در دولت گذشته وعده انتقال این سهام داده شده اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. البته باید به این نکته توجه داشت که سود سالیانه‌ای که طی این سال‌ها برای مشمولان دیگر واریز شده است برای متوفیان محفوظ مانده و به محض تعیین تکلیف، به حساب وراث واریز خواهد شد.

کد خبر 454934

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    هفته آینده سومین مرحله یارانه جدید دولت به حساب ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز می‌شود. همچنین یارانه معترضان هم قابل برداشت می‌شود. اگرچه هنوز هیچ پیامکی درباره واریز یا برداشت یارانه ارسال نشده اما برخی از مردم می‌گویند پیامک واریز یارانه را دریافت کرده‌اند. ماجرا چیست؟

  • اخبار جدید سهام عدالت

    اخبار جدید سهام عدالت

    سهام عدالت در هفته دوم تیرماه با کاهش ارزش روبه رو شد تا نسبت به دوران اوج بازار سرمایه در سال ۹۹، افت ۵۵ درصدی را داشته باشد.

  • نامه تند سعید اسلامی بیدگلی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

    نامه تند سعید اسلامی بیدگلی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

    سعیداسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نامه ای به  پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به پیش‌نویس جدید اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، انتقاداتی کرد.

  • تعیین تکلیف تعاونی‌های سهام عدالت تا یک ماه دیگر

    تعیین تکلیف تعاونی‌های سهام عدالت تا یک ماه دیگر

    رئیس فراکسیون سهام عدالت از تعیین تکلیف تعاونی‌های سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تا یک ماه آینده خبر داد.

  • مبلغ واریز سود سهام عدالت اعلام شد

    مبلغ واریز سود سهام عدالت اعلام شد

    شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سود سهام ۱۱ شرکت که شامل بیش از یک میلیون و ۲۴۳ هزار سهامدار می شود در پایان هفته اول تیر ماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد.

  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند

    جاماندگان سهام عدالت بخوانند

    دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌ اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت در مراحل نهایی قرار دارد.

  • ۴۰۰ میلیارد تومان در جیب ۳ میلیون سهامدار

    ۴۰۰ میلیارد تومان در جیب ۳ میلیون سهامدار

    شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۱، سود سنواتی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار به مبلغ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال، از ۴۴ شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است.

  • سهام عدالت ارزان شد /  ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت چند؟

    سهام عدالت ارزان شد / ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت چند؟

    بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود یک درصد افت داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

  • نرخ رسمی ۳۵ ارز کاهش یافت

    نرخ رسمی ۳۵ ارز کاهش یافت

    بانک مرکزی امروز، ‌چهارشنبه (۱۵ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲ ارز افزایش و نرخ ۳۵ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =