مهلت یک هفته‌ای ستاد تنظیم بازار به کارخانه‌های لبنی؛ تولید این ۴ محصول را افزایش دهید

بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار، به کارخانه‌های لبنی یک هفته مهلت داده شده تا میزان تولید ۴ قلم کالای لبنی را که پس از اصلاح یارانه‌ها برای آنها نرخ تعیین شده به ۵۰ درصد ظرفیت تولید برسانند.

به گزارش صدای بورس، بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، نیمی از کالاهایی که کارخانه‌های لبنی تولید و به بازار عرضه می‌کنند، باید شامل ۴ قلم محصولی باشد که قیمت آن مصوب شده است.

در این زمینه به شرکت‌های لبنی اعلام شده تا یک هفته دیگر میزان عرضه ۴ قلم کالایی که پیش از این ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب تعیین کرده بود، را افزایش دهند.

پس از اصلاح یارانه‌ها در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، کارخانه‌های لبنی موظف هستند، بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار نیمی از کالاهایی که تولید و به بازار عرضه می‌کنند ۴ قلم محصولی باشد که قیمت آن مصوب شده است، اما گزارش‌های بازرسی حاکی است که عرضه این کالاها در بازار بسیار کم است.


بیشتر بخوانید: افزایش ۸۰ درصدی قیمت لبنیات


ستاد تنظیم بازار پس از اصلاح یاران‌ ها ۴ قلم محصول لبنی را با قیمت شیرنایلونی ۹۰۰ گرمی ۱/۵ درصد چربی ۱۵۰ هزار ریال، شیر بطری یک لیتری ۱/۵% چربی ۱۸۰ هزار ریال، ماست ۲/۵ کیلویی ۱/۵% چربی ۴۹۵ هزار ریال، پنیر uf۴۰۰ گرمی نسبتاً چرب ۳۷۵ هزار ریال تعیین کرده بود.

گزارش‌های ماموران بازرسی از برخی کارخانه ها حاکی است که عرضه این ۴ قلم کالا بسیار کم است و در حقیقت دسترسی مردم به این نوع کالاها به حداقل رسیده است.

از آنجایی که این ۴ قلم محصول لبنی، پر مصرف هستند ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب برای آنها تعیین کرد تا در سبد غذایی مردم این محصول ضروری کم نشود.

به گزارش همشهری آنلاین، سرانه مصرف لبنیات در ایران روایت های مختلفی دارد، اما در خوش بینانه‌ترین حالت زیر ۱۰۰ کیلو در سال و تقریبا نصف میانگین جهانی است، در حالی که در کشورهای اروپایی این میزان معادل ۳۵۰ و تا ۵۵۰ لیتر شیر در سال گفته شده است.

کد خبر 454843

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    در گذشته کودکان کار از مردم درخواست می‌کردند برایشان از سوپر مارکت کیک و شیر و بیسکوییت بخرند، اما حالا هم نوع درخواست‌ها تغییر کرده است، هم سن و سال‌ها، زنان و مردان مسن درخواست‌هایشان را مطرح می‌کنند و روغن و تن ماهی و ماکارونی می‌خرند.

  • فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    با انتشار گزارش‌های تولید و فروش گروه صنایع غذایی برای فصل بهار سال‌جاری، مشخص شد که ارزش کالای فروش رفته این شرکت‌ها به‌طور میانگین با افزایش قابل توجه ۶۷درصدی روبه‌رو شده است.

  • تورم بی‌سابقه خرداد پس از اصلاح قیمت ها

    تورم بی‌سابقه خرداد پس از اصلاح قیمت ها

    با توجه به پایان یافتن طرح اصلاح قیمت‌ها، انتظار می‌رود شاخص‌های تورمی به محدوده ماه‌های قبل بازگردد. تداوم کنترل تراز مالی دولت و محدود شدن رشد شاخص‌های پولی، بازگشت تورم به مسیر نزولی را تضمین می‌کند.

  • پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    هفته آینده سومین مرحله یارانه جدید دولت به حساب ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز می‌شود. همچنین یارانه معترضان هم قابل برداشت می‌شود. اگرچه هنوز هیچ پیامکی درباره واریز یا برداشت یارانه ارسال نشده اما برخی از مردم می‌گویند پیامک واریز یارانه را دریافت کرده‌اند. ماجرا چیست؟

  • پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    با حذف ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه‌ها از اردیبهشت قیمت بیشتر کالاهای اساسی بالا رفته و تقاضا را در بازار دچار تغییراتی کرده است. فروشنده‌ها از پایان خریدهای هیجانی و انبوه می‌گویند و معتقدند تغییرات قیمت کالاها باعث شده مردم خرید و مصرف خود را مدیریت کنند.

  • 4 شرط صنایع لبنی برای عرضه کافی محصولات پرمصرف

    4 شرط صنایع لبنی برای عرضه کافی محصولات پرمصرف

    صنایع لبنی در نامه به معاون اول رئیس جمهور به ۴ پیش شرط برای اختصاص نیمی از تولیدات کارخانه به ۴ قلم کالای لبنی خبر داد.

  • تاکید رئیس جمهور به پرداخت یارانه افزاد نیازمند

    تاکید رئیس جمهور به پرداخت یارانه افزاد نیازمند

    رئیس جمهور اظهار داشت: بررسی اعتراض کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند، دقیق، با نگاه مثبت و اعتماد به خوداظهاری‌ها و تفکیک بین حساب‌های تجاری و شخصی انجام شود تا حق کسی پایمال نشود.

  • بازی رسانه‌ای برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت کالاها

    بازی رسانه‌ای برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت کالاها

    این روزها که دولت با برنامه‌ریزی به دنبال سامان دادن به تخصیص یارانه‌ها و مدیریت مناسب بازار است، بخشی از تولیدکنندگان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

  •  ۴ قلم محصول لبنی پرمصرف گران می شود؟

    ۴ قلم محصول لبنی پرمصرف گران می شود؟

    مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچگونه افزایش قیمتی برای ۴ قلم محصول لبنی تنظیم بازاری و حتی سایر اقلام لبنی نخواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =