اشتباه شده! کالاها از شنبه ارزان نمی‌شوند

معاون سازمان تعزیرات حکومتی وعده داده بود که قیمت برخی از کالاها از شنبه ارزان می‌شود اما حالا رئیس این سازمان این خبر را تکذیب کرده و گفته منظور اصلی این بوده که باید مصوبه‌ای برای ثبیت قیمت داشته باشیم.

به گزارش صدای بورس، الزام کاهش قیمت‌ها از فردا یعنی ۱۱ تیرماه خبری بود که معاون سازمان تعزیرات از قول وزیر دادگستری در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد و براساس آن، مبنای قیمت‌گذاری، قیمت کالاها در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه است و بخش تولید موظف است تا تاریخ دهم تیر قیمت کالاها را کاهش دهد.

او تاکید کرده بود اگر واحد تولیدی به این دستور عمل نکند و قیمت کالاها را کاهش ندهد، مصداق گرانفروشی است و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و حکم قانونی صادر می‌شود.

معاون این سازمان در برنامه خبری عنوان کالاهایی که باید ارزان شوند را اعلام و تاکید کرد قیمت‌ها باید به تاریخ ۳۱ اردیبهشت برگردد. یعنی قیمت‌های درج شده روی کالاهایی مانند روغن، لبنیات و انواع مواد شوینده و … باید با قیمت روز ۳۱ اردیبهشت یکی باشد.


بیشتر بخوانید :پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی


تکذیب ارزانی کالاها از فردا

اما حالا رئیس همین سازمان حرف معاون خود را تکذیب کرده و گفته منظور وزیر دادگستری برگشت کالا به قیمت قبل نبوده است.‌ بحث این است که ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای مبنی بر تثبیت قیمت‌ها داشته است.

او گفته «بحثی مبنی بر برگشت قیمت از سوی وزیر دادگستری نبوده‌، بلکه بحث این است که برای تثبیت و ثبات قیمت در بازار، قیمت اقلام باید تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال‌ جاری در سامانه ثبت شود. قرار است واحدهای تولیدی قیمت‌ها را به سازمان حمایت اعلام کنند و همان، مبنایی برای تثبیت قیمت‌ها باشد.بحث برگشت و اصلاح قیمت و مواردی که در این مورد مطرح شده مدنظر نبوده و فقط مساله ثبت قیمت کالا در سامانه مطرح شده است.

منتظر بازگشت قیمت‌ها نباشید

محمد طبیبیان، اقتصاددان خبر کاهش قیمت‌ها را رد کرده و می گوید: اولا باید مشخص شود که اظهارات ایشان دقیقاً چه مبنایی دارد؟ آیا این یک تصمیم فردی است یا بخشنامه و قانونی برای آن تصویب کرده‌اند؟ بنابراین در وهله اول این نوع قیمت‌گذاری بلاتکلیف است و مبنای مشخصی ندارد که ضمانت اجرایی پیدا کند.

به گزارش تجارت نیوز ،او ادامه داد: حتی اگر این امر مبنای خاصی داشته باشد عملا قابل اجرا نیست. مردم هم نباید به این بازگشت قیمت‌ها دل خوش کنند. چراکه حتی اگر با دستور هم نرخ‌ها چند روز پایین آورده شود، در نهایت نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

کد خبر 454618

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    افزایش قیمت خودرو در بازار به یک امری طبیعی تبدیل شده است. این روند تنها مختص خودروهای داخلی نیست. بلکه قیمت خودروهای وارداتی هم تحت تأثیر این شرایط، روند در حال افزایشی دارند. اما در شرایطی که قیمت خودروهای خارجی در ایران حتی بیشتر از دو برابر قیمت آن‌ها در سایر کشورهاست، سؤالی دیگر مطرح می‌شود. چرا خودروهای خارجی در ایران گران‌تر از سایر کشورها به فروش می‌رسد؟

  • نه مجلس و نه دولت قصد گرانی بنزین را ندارند

    نه مجلس و نه دولت قصد گرانی بنزین را ندارند

    عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نه وزارت نفت و دولت و نه مجلس؛ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و فرآورده‌های نفتی ندارند.

  • یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه جاماندگان و معترضان همچنان با گذشت بیش از ۵۰ روز، قابل برداشت نیست. رئیس جمهور نهایتا هفته گذشته دستور داد که تکلیف یارانه جاماندگان مشخص شود و حالا این احتمال وجود دارد که این یارانه عید قربان واریز شود.

  •   واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

     واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.

  • افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت روغن

    افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت روغن

    بیشترین رشد قیمت خوراکی ها در گروه «بیشترین رشد قیمت خوراکی ها» ثبت شده که برابر با ۲۰۰ درصد بوده است. این میزان رشد بر اساس داده های منتشر شده از سوی این مرکز درایران بی سابقه بوده است.

  •  تعیین تکلیف تولید چهار محصول لبنی

    تعیین تکلیف تولید چهار محصول لبنی

    چند هفته‌ای می‌شود که چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری شامل شیر کیسه ای کم چرب ۹۰۰ گرمی، شیر بطری کم چرب یک لیتری، ماست ست ساده کم چرب ۲.۵ کیلویی و پنیر یو اف نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی کمتر در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه دیده می‌شود.

  • فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    با انتشار گزارش‌های تولید و فروش گروه صنایع غذایی برای فصل بهار سال‌جاری، مشخص شد که ارزش کالای فروش رفته این شرکت‌ها به‌طور میانگین با افزایش قابل توجه ۶۷درصدی روبه‌رو شده است.

  • نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    طبق گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب از ۵۳ قلم کالای منتخب، ۳۷ قلم تغییر قییمت بالاتر از تورم نقطه ای نقاط شهری کشور (۵۱.۴) داشته اند.

  •  ۴ قلم محصول لبنی پرمصرف گران می شود؟

    ۴ قلم محصول لبنی پرمصرف گران می شود؟

    مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچگونه افزایش قیمتی برای ۴ قلم محصول لبنی تنظیم بازاری و حتی سایر اقلام لبنی نخواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =