واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.

به گزارش صدای بورس، مهدی دادفر، با بیان اینکه مطابق با استانداردهای ۸۵گانه خودرو، واردات خودروهای کیفی مجاز هستند، گفت: یکی از دلایل گرانی خودروهای وارداتی این است که باید این استانداردها را پاس کند از این‌رو قیمت آن در ایران بالا تمام می‌شود.

وی ۴۰ درصد استانداردهای خودرو در ایران را ترجمه شده استانداردهای کشورهای اروپایی دانست و خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از استانداردهای داخلی دیدگاه کارشناسان سازمان ملی استاندارد و بقیه آن منطبق با سایر استانداردهای کشورهای جهان است.

این فعال حوزه واردات خودرو با بیان اینکه استانداردها در ایران روند واردات خودرو از هند را دشوار می‌کند، افزود: مدل استانداردها در هند ۱۰ تا ۱۶۰ گانه است اگر ما خواهان خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه هستیم دیگر نمی‌توان با ۵ هزار دلار خودرو وارد کرد و قیمت آن بالای ۱۰ هزار دلار می‌شود.

دادفر با اشاره به علاقه‌مندی مسئولان در وزارت صمت برای واردات خودرو ارزان قیمت، گفت: استانداردها در ایران بیش از حد زیاد است اما همه این موارد در تولید رعایت نمی‌شود و بسیاری از این استانداردها در تولید داخلی حذف می‌شد. اگر دولت خواهان واردات خودرو ارزان است باید مانند تولید داخلی از برخی گزینه‌های استاندارد بگذرند. در این صورت به راحتی می‌توان خودرو ۵ هزار دلاری وارد کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه خودروسازی تاتاموتورز در هندوستان صاحب جگوار و لندرور است، افزود: صنعت خودروسازی درهند قوی است. سال‌ها پیش انجمن واردکنندگان خودرو به دنبال این بود که تعاملات برای واردات خودرو از اروپا به سمت هند هدایت شود؛ اما مسئولان در آن زمان علاقه‌ای به واردات خودرو از هند نشان ندادند و متمایل بودند خودرو از اروپا وارد کنند.


بیشتر بخوانید :واردات خودرو زیر ۱۰ هزار دلار عملی است؟


به گفته وی؛ ارزان‌ترین و کم مصرف‌ترین خودرو جهان به نام تاتا نانو در هند پیش فروش شده است.

دادفر توان خرید مردم در ایران را با هند منطبق دانست و افزود: نبود استراتژی معین در صنعت خودرو، این صنعت را پا چالش‌های جدی درگیر کرده است سیاست‌گذاری‌ها در وزارت صمت سلیقه‌ای است به عبارت دیگر در این وزارتخانه مسئولان قائم به فرد هستند نه قائم به سیستم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو در دولت روحانی، تاکید کرد: دولت سیزدهم همه تولیدکنندگان را مکلف کرده است که ذیل یک کنسرسیوم بروند و این مسئله به معنی بی‌سامانی محض در این صنعت است. البته این دیدگاه، وزارتخانه صمت در دولت روحانی را زمین زد و ما شاهد تغییر سالیانه وزیر بودیم و در دولت جدید هم این وزارتخانه زمین خواهد خورد. کسانی که گزارش‌های غلط‌ به وزیر می‌دهند منافع آنها در نابه‌سامانی وزارتخانه است و اینکه وزیر درگیر مجلس و رسانه‌ها باشد.

به گزارش ایلنا -وی در پایان بیان کرد: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.

کد خبر 454579

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تیبا بالاخره ارزان شد!

    تیبا بالاخره ارزان شد!

    هیچ روندی در بازار این روزهای خودرو برای روز دوم تکرار نمی شود و به همین دلیل روند نزولی قیمت ها در بازار خودرو، امروز به ثبات تبدیل شد و اکثر مدل های پرفروش بازار بدون تغییر در قیمت معامله شدند.

  • ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    افزایش قیمت خودرو در بازار به یک امری طبیعی تبدیل شده است. این روند تنها مختص خودروهای داخلی نیست. بلکه قیمت خودروهای وارداتی هم تحت تأثیر این شرایط، روند در حال افزایشی دارند. اما در شرایطی که قیمت خودروهای خارجی در ایران حتی بیشتر از دو برابر قیمت آن‌ها در سایر کشورهاست، سؤالی دیگر مطرح می‌شود. چرا خودروهای خارجی در ایران گران‌تر از سایر کشورها به فروش می‌رسد؟

  • پلاک‌گذاری موتورسیکلت در گرو اسقاط خودرو

    پلاک‌گذاری موتورسیکلت در گرو اسقاط خودرو

    رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: از آنجا که عرضه و شماره‌گذاری موتورسیکلت برای تولید کنندگان مشروط به اسقاط خودروست، کمبود خودروهای اسقاطی، واحدهای تولیدکننده را با چالش مواجه کرده و امکان عرضه تولیداتشان به بازار وجود ندارد.

  •  وزارت اقتصاد و ایران‌خودرو به جنگ پولشویی می‌روند

    وزارت اقتصاد و ایران‌خودرو به جنگ پولشویی می‌روند

    سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد در نشست با مدیر عامل ایران خودرو در خصوص بازنگری به منظور توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در این گروه صنعتی توافق کرد.

  • بحران آب در راه است/مخازن ۳ برابری عراق و ترکیه روی دجله

    بحران آب در راه است/مخازن ۳ برابری عراق و ترکیه روی دجله

    سخنگوی صنعت آب گفت: آورد دجله حدود ۴۳ میلیارد متر مکعب است اما ۳ برابر این آورد یعنی حدود ۱۳۰ میلیارد متر مکعب مخزن برای اهداف ذخیره‌سازی آب به خصوص از سوی ترکیه و عراق ایجاد شده است، آورد فرات هم حدود ۳۰ تا ۳۴ میلیارد متر مکعب است که ۵ برابر آن یعنی حدود ۱۷۰ میلیارد متر مکعب بارگذاری مخزن اتفاق افتاده است.

  • رنج روور اسپرت SVR؛ یک خودرو قدرتمند و هیبریدی

    رنج روور اسپرت SVR؛ یک خودرو قدرتمند و هیبریدی

    رنج روور اسپرت SVR جدید به عنوان قوی ترین لندروور ارائه خواهد شد.

  • دلیل عجیب توقف شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت

    دلیل عجیب توقف شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت

    معاون وزیر صمت در نامه ای به مشاور وزیر کشور با اشاره به رسوب خودروهای تجاری و موتورسیکلت تولیدی کشور در انبارها اعلام کرد، با توجه به کمبود برگه اسقاط، شماره گذاری خودروهای تجاری و همچنین موتورسیکلت‌ها دچار مشکل گردیده است.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • دلار در اوج؛ طلا در قعر

    دلار در اوج؛ طلا در قعر

    قیمت طلا امروز پنج‌شنبه کاهش یافت و بدترین شرایط سه ماهه خود در پنج ماه اخیر را تجربه کرد زیرا تقویت دلار و نطق تندروانه بانک‌های مرکزی جذابیت دارایی‌های بدون بازده را از بین برد.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • ولبهمن ۶۰ تومان سود برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی کرد

    ولبهمن ۶۰ تومان سود برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی کرد

    گزارش تحلیلی ولبهمن و درآمد عملیاتی و فروش شرکت منتشر شد.

  • اشتباه شده! کالاها از شنبه ارزان نمی‌شوند

    اشتباه شده! کالاها از شنبه ارزان نمی‌شوند

    معاون سازمان تعزیرات حکومتی وعده داده بود که قیمت برخی از کالاها از شنبه ارزان می‌شود اما حالا رئیس این سازمان این خبر را تکذیب کرده و گفته منظور اصلی این بوده که باید مصوبه‌ای برای ثبیت قیمت داشته باشیم.

  • خیز کشورها برای میزبانی از خودروهای خودران

    خیز کشورها برای میزبانی از خودروهای خودران

    کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، هر روز خود را برای میزبانی از خودروهای خودران و الکتریکی آماده و آماده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور سوئد بزرگراه‌های زیادی مجهز به خط ویژه‌ای شده‌اند. خودروهای الکتریکی در این کشور می‌توانند در حالی که مسیر خود را ادامه می‌دهند، اقدام به شارژ باتری کنند.

  •  توزیع گسترده انواع روغن دیزلی در بازار

    توزیع گسترده انواع روغن دیزلی در بازار

    مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت بهران از ادامه برنامه توزیع هفتگی انواع روغن تولیدی این شرکت خبر داد.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =