وزارت اقتصاد و ایران‌خودرو به جنگ پولشویی می‌روند

سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد در نشست با مدیر عامل ایران خودرو در خصوص بازنگری به منظور توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در این گروه صنعتی توافق کرد.

به گزارش صدای بورس، «هادی خانی» در این نشست اظهار داشت: هلدینگ ایران خودرو به دلیل وسعت و گستردگی عملیات مالی و حجم قابل توجه شرکت‌های وابسته، نهادها و زیرمجموعه‌هایی با کارکرد مالی از جمله لیزینگ‌ها، موسسات مالی، شرکت‌های تامین سرمایه، شرکت‌های تولیدی مختلف و غیره، به‌طور بالقوه در معرض ورود پول‌های کثیف ناشی از عواید حاصل از وقوع جرم است.

وی افزود: مراودات و تعاملات برون مرزی هلدینگ ایران خودرو با سایر نهادهای اقتصادی و تجاری خارج از کشور بر اهمیت توجه بیش از پیش به رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم می‌افزاید.


بیشتر بخوانید :هشدار بانک مرکزی


به گزارش ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در پایان این نشست توافق شد در تعامل و هماهنگی بیش از پیش و حداکثر در مدت ۲ ماه، ارتقای زیرساخت های اولیه مورد نیاز در ایران خودرو معمول و نتیجه به مرکز اطلاعات مالی گزارش شود.

کد خبر 454543

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چند و چون راه‌اندازی رمزریال بانک مرکزی

    چند و چون راه‌اندازی رمزریال بانک مرکزی

    رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی با برشمردن ویژگی‌های رمزریال که قرار است شهریور راه‌اندازی شود، گفت: رمزریالی که قرار است بانک مرکزی منتشر کند، نوعی پول الکترونیک در داخل کشور از جنس ریال خواهد بود.

  • تیبا بالاخره ارزان شد!

    تیبا بالاخره ارزان شد!

    هیچ روندی در بازار این روزهای خودرو برای روز دوم تکرار نمی شود و به همین دلیل روند نزولی قیمت ها در بازار خودرو، امروز به ثبات تبدیل شد و اکثر مدل های پرفروش بازار بدون تغییر در قیمت معامله شدند.

  • پنج شمش در انبار آب شد!

    پنج شمش در انبار آب شد!

    حدود ۹ ماه از ورود پنج شمش طلا به گمرک توسط یک ایرانی گذشته و امکان ترخیص پیدا نکرده است.

  •   واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

     واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.

  • ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    افزایش قیمت خودرو در بازار به یک امری طبیعی تبدیل شده است. این روند تنها مختص خودروهای داخلی نیست. بلکه قیمت خودروهای وارداتی هم تحت تأثیر این شرایط، روند در حال افزایشی دارند. اما در شرایطی که قیمت خودروهای خارجی در ایران حتی بیشتر از دو برابر قیمت آن‌ها در سایر کشورهاست، سؤالی دیگر مطرح می‌شود. چرا خودروهای خارجی در ایران گران‌تر از سایر کشورها به فروش می‌رسد؟

  • بانک مرکزی حساب چه کسانی را مسدود می کند؟

    بانک مرکزی حساب چه کسانی را مسدود می کند؟

    بانک مرکزی در راستای مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فعالیت حساب‌های اجاره‌ای، حساب افراد فاقد شغل که تراکنش حساب‌های آنها بیش از سقف تعیین‌شده باشد، رصد و مسدود می‌کند.

  • بازگشت محدودیت های کرونایی/مرز آذربایجان بسته شد

    بازگشت محدودیت های کرونایی/مرز آذربایجان بسته شد

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی با بیان اینکه آذربایجان از امروز به دلیل افزایش شیوع کرونا اتباع خارجی را نمی‌پذیرد، گفت: این انسداد مرزهای بین ایران و آذربایجان تنها مشمول مسافران و مرز مسافری می‌شود و مرزهای تجاری و باری بین این دو کشور فعال هستند و تردد کامیون‌ها در حال انجام است.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز یازدهم تیر

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز یازدهم تیر

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • درآمد یک‌ساله «مالیات بر لوکس‌ها» و «مالیات بر خانه‌خالی» معادل ۴۰مترمربع آپارتمان

    درآمد یک‌ساله «مالیات بر لوکس‌ها» و «مالیات بر خانه‌خالی» معادل ۴۰مترمربع آپارتمان

    گزارش مکتوب سازمان امور مالیاتی، ضمن تشریح اهداف قانون‌گذار از «مالیات بر املاک لوکس و خانه‌های خالی» نشان می‌دهد تاکنون ۱۱هزار و ۲۴۵فقره «ملک لوکس» و ۴۹۶هزار و ۹۴۶ «خانه خالی» مشمول پرداخت مالیات به میزان کل ۴هزار و ۳۲۱میلیارد تومان شده‌اند که حدود ۲/ ۱میلیارد تومان وصول شده است.

  • اخبار جدید رمز ارز ملی از زبان رییس کل

    اخبار جدید رمز ارز ملی از زبان رییس کل

    رئیس کل بانک مرکزی از اجرایی شدن فرآیند استفاده از رمز ریال این بانک، از شهریور امسال خبر داد.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • هشدار بانک مرکزی

    هشدار بانک مرکزی

    بانک مرکزی هشدار داد اجاره حساب‌های بانکی توسط افراد کلاهبردار و برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه انجام می‌شود، بر این اساس هموطنان ضمن هوشیاری در این زمینه مراتب را به مراجع قضائی و قانونی اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =