اخبار جدید رمز ارز ملی از زبان رییس کل

رئیس کل بانک مرکزی از اجرایی شدن فرآیند استفاده از رمز ریال این بانک، از شهریور امسال خبر داد.

به گزارش صدای بورس، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در همایش سیاست‌های پولی و ارزی موضوعات زیر را مطرح کرد.

قانون بانک مرکزی اصلاح می‌شود

با توجه به وظایف قانونی، کمیته‌هایی در بانک مرکزی در حوزه‌های پولی، تورم و نقدینگی تشکیل شده که اصلاح رابطه دولت و بانک‌ها با بانک مرکزی و اصلاح رابطه بانک‌ها با مشتریان را در دستور کار دارند.

تکالیفی که برعهده بانک مرکزی گذاشته شده، نباید موجب ایجاد ناترازی در سیستم بانکی شود. بانک مرکزی به عنوان بانکدار دولت، ارزهای حاصل از نفت را از دولت خریداری کرده و به صورت ریال عرضه می‌کند که امسال، سعی شده سایر بانک‌های دولتی هم عرضه کننده این ارزها به صورت ریال در بازار باشند و خودشان خریدار نباشند. اگر حکمرانی ریال اجرا شود، فرار مالیاتی، قاچاق، پولشویی و سوداگری کاهش قابل توجهی خواهد یافت.


بیشتر بخوانید:دوران سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد محجور به سر آمد


اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی نصف شد

پارسال حجم اوراق منتشر شده از سوی دولت ۹۵ هزار میلیارد تومان بوده، اما اکنون به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که می‌تواند رابطه نادرست بانک‌ها با این اوراق را پایان دهد. همچنین اصلاح قانون بانک مرکزی در مجلس دنبال می‌شود؛ به صورتی که اقتدار ساختارهای حکمرانی آن افزایش پیدا کند.

مطالبات بانک‌های دولتی از دولت طبق دستور رئیس جمهور، باید پرداخت شوند تا دارایی‌های بانک‌ها اصلاح شود. امکان انتشار اوراق گواهی سپرده نیز فراهم شده است و بانک‌ها به جای اضافه برداشت از بانک مرکزی، می‌توانند از ابزارهای مالی در بازار استفاده کنند. اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی نسبت به پارسال نصف شده است.

بانک مرکزی اوراق ارزی عرضه می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات، وضعیت خوبی داریم و قابل مقایسه با سنوات قبل نیست. بانک مرکزی همچنین سعی دارد اوراق ارزی را وارد بازار کند که ارزهای خانگی را نیز جمع آوری خواهد کرد. با انتشار این اوراق، هم سود و هم بازپرداخت‌ها، به صورت ارزی انجام می‌شود و کسانی که درآمدهای ارزی بالا دارند، می‌توانند عرضه کننده‌ی آن‌ها باشند.

کد خبر 452594

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کشف ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز

    کشف ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز

    شرکت توانیر اعلام کرد: یک هزار و ۹۶۴ دستگاه ماینر غیرمجاز با اقدامات کارکنان صنعت برق و گزارش‌های مردمی جمع آوری شده است.

  • بازیگر جدید واردات خودرو کیست؟

    بازیگر جدید واردات خودرو کیست؟

    برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که وزارت صمت با هدف حمایت از تولید، سهمیه ویژه‌ای برای واردات خودرو توسط خودروسازان اختصاص داده است.

  • ترس شدید بر بازار رمزارزها مستولی شد

    ترس شدید بر بازار رمزارزها مستولی شد

    بیت‌کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته پشتیبانی ارزش خود را از دست دادند و احساسات بازار رمزارزها دوباره دچار ترس شدید شد. داده‌های زنجیره‌ای حاکی از افزایش فشار فروش است که می‌تواند منجر به زیان قابل‌توجهی شود.

  • جزئیات جلسه ویژه ارزی بانک مرکزی

    جزئیات جلسه ویژه ارزی بانک مرکزی

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: در جلسه با صرافان مقرر شد تا در زمینه اسکناس، میزان عرضه ارز را بیشتر کنیم و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس را هم تسهیل کنیم.

  •  وزارت اقتصاد و ایران‌خودرو به جنگ پولشویی می‌روند

    وزارت اقتصاد و ایران‌خودرو به جنگ پولشویی می‌روند

    سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد در نشست با مدیر عامل ایران خودرو در خصوص بازنگری به منظور توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در این گروه صنعتی توافق کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =