دلیل عجیب توقف شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت

معاون وزیر صمت در نامه ای به مشاور وزیر کشور با اشاره به رسوب خودروهای تجاری و موتورسیکلت تولیدی کشور در انبارها اعلام کرد، با توجه به کمبود برگه اسقاط، شماره گذاری خودروهای تجاری و همچنین موتورسیکلت‌ها دچار مشکل گردیده است.

به گزارش صدای بورس، منوچهر منطقی در نامه‌ای به مشاور وزیر کشور در امور فناوری علت اصلی حذف الزام برگه گواهی اسقاط برای شماره گذاری خودروهای تجاری و موتورسیکلت را کمبود برگه اسقاط و رسوب محصولات تولیدی در انبارها اعلام کرد.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: با توجه به کمبود برگه اسقاط، شماره گذاری خودروهای تجاری و همچنین موتورسیکلت‌ها دچار مشکل گردیده است و عملاً واحدهای تولیدی انبوهی از محصولات خود را در پارکینگ‌های متعدد انبار نموده اند و قابلیت عرضه ندارند که این مسئله علاوه بر کاهش تولید، افزایش قیمت محصولات در بازار را نیز به دنبال داشته است.

براساس این نامه در صورت عدم وجود گواهی اسقاط، تولیدکنندگان باید مبلغ مابه ازای آن را در صندوق محیط زیست واریز نمایند تا براساس آن بتوان تسهیلات مناسبی را برای مشتریانی که قصد جایگزینی خودروی فرسوده خود را دارند اختصاص داد.

دلیل عجیب توقف شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت

منبع: تسنیم

کد خبر 457236

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پلاک‌گذاری موتورسیکلت در گرو اسقاط خودرو

    پلاک‌گذاری موتورسیکلت در گرو اسقاط خودرو

    رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: از آنجا که عرضه و شماره‌گذاری موتورسیکلت برای تولید کنندگان مشروط به اسقاط خودروست، کمبود خودروهای اسقاطی، واحدهای تولیدکننده را با چالش مواجه کرده و امکان عرضه تولیداتشان به بازار وجود ندارد.

  •   واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

     واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.

  • لوکس‌ها از ارزش افتادند!

    لوکس‌ها از ارزش افتادند!

    طبق اعلام مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، طی بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از بندر بوشهر، دستور تعیین‌ تکلیف فوری خودروهای دپو شده صادر شده است و احتمالا به زودی وضعیت آنها مشخص خواهد شد؛ این خودروها بنا به شرایطی که دارند ممکن است به ضبط دولت درآمده و یا ترخیص و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • آیین نامه واردات خودرو چه شد؟

    آیین نامه واردات خودرو چه شد؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: دولت گذشته بدون مشورت با تشکل‌ها جلوی ثبت سفارش خودروهای خارجی را گرفت و شرایط امروز بازار خودرو را رقم زد، اما امروز باید با درس گرفتن از این تجربه دردناک، تصمیمی بگیریم که به نفع جامعه باشد.

  • اسقاط فرسوده ها چگونه باعث کاهش مصرف سوخت می شود؟

    اسقاط فرسوده ها چگونه باعث کاهش مصرف سوخت می شود؟

    اسقاط هر خودروی فرسوده در شرایط فعلی سبب کاهش مصرف ۲۰۰۰ لیتر بنزین در سال می‌شود. ارزش صادراتی این میزان بنزین بیش از ۱۸۰۰ دلار معادل با ۵۴ میلیون تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =