رشد ۶۹ درصدی وصول مالیات از نقل و انتقال خودرو

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد قابل توجه وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو پس از راه‌اندازی سامانه هوشمند مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد و گفت: وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته، ۶۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش صدای بورس، داود منظور - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پس از راه‏‌اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو در اوایل سال جاری، فرارهای مالیاتی این بخش به شدت کاهش یافته و شاهد رشد مالیات‌ها در این بخش هستیم، گفت: وصولی چهار ماهه امسال مالیات نقل و انتقال خودرو از وصولی سال ۱۴۰۰ در این بخش بیشتر بوده و همچنین رشد ۶۹ درصدی نسبت به وصولی چهار ماهه سال گذشته را نشان می‌دهد.

منظور افزود: وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که پس از راه‌اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، طی چهار ماهه امسال، حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو در کشور وصول شده که این امر نشان می‌دهد اجرای این طرح با توجه به اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار نقل و انتقال خودرو صورت نگرفته، به میزان قابل توجهی در کاهش فرارهای مالیاتی در این بخش موثر بوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، کاهش هزینه‌های شهروندان، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مردم و تعادل در بازار خودرو را از دیگر مزیت‌های مهم ایجاد سامانه هوشمند مالیات بر نقل و انتقال خودرو برشمرد.


بیشتر بخوانید: منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟


وی با بیان اینکه هم اکنون پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از انجام فرآیند تعویض پلاک انجام می‌شود، افزود: مالیات نقل و انتقال خودرو از هفتم فروردین سال جاری به صورت آنلاین دریافت می‌شود و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می ‌شود و افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، منظور با تاکید بر اینکه سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو در اجرای ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است، گفت: شهروندان محترم می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه‌های my.tax.gov.ir یا cartransfer.tax.gov.ir پرداخت کنند. امکان استعلام بدهی مالیات نقل و انتقال خودرو و پرداخت آن قبل از دریافت نوبت نقل و انتقال، با مراجعه به « سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو(cartransfer.tax.gov.ir ) امکان پذیر است.

کد خبر 457119

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مافیای خودرو تا کجا نفوذ کرده است؟

    مافیای خودرو تا کجا نفوذ کرده است؟

    جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت:اگر وزارت صنعت ادعا کرده است در حال افزایش کیفیت خودرو است این ها داستان و ادعایی بیش نیست و هیچ اتفاقی نیفتاده و رانت و مافیا همچنان با قوت کار خود را پیش می برد.

  • قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه

    همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه

    شرکت توگ قرار است که این خودرو تمام برقی را با دو پیشرانه عرضه کند. نسخه اول با یک موتور ۲۰۰ اسب بخاری مجهز است و دومین نسخه هم پیشرانه‌ای دو موتوره با ۴۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار دارد. در نسخه اول باتری‌های ۴۵ کیلوواتی وجود دارد که پیمایش را به ۳۰۰ کیلومتر محدود می‌کنند.

  • دلالان و ذینفعان سنگ انداز واگذاری بلوک خودروسازان

    یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

    دلالان و ذینفعان سنگ انداز واگذاری بلوک خودروسازان

    امیر وفایی گفت: دلال بازی ها و برخی از ذینفعان درصدد هستند تا جلو واگذاری خودروسازان سنگ اندازی کنند و مانع شوند تا خودروسازان واگذار شوند

  • قیمت خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو

    قیمت خودروهای ایران خودرو

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  •  برجام بازار ارز را متعادل می کند

    برجام بازار ارز را متعادل می کند

    دبیر کل کانون صرافان ایران اظهار داشت: از هفته گذشته که بحث رایزنی‌ها برای ایجاد توافق در مذاکرات مطرح شد، شاهد کاهش نرخ ارز بودیم. همین ذهنیت مثبت مردم و کاهش نرخ ارز نشان داد که احیای برجام می‌تواند در قیمت نهایی ارز تاثیر داشته باشد.

  • خودروی روسی «لادا» به ایران بازگشت

    خودروی روسی «لادا» به ایران بازگشت

     پس از گذشت حدود نیم قرن از اولین حضور خودروهای روسی لادا در ایران در حالی واردات این خودروها به کشور مجدداً آغاز شده که قرار است ظرف دو سال آینده این خودروها در ایران تولید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =