خودروی روسی «لادا» به ایران بازگشت

 پس از گذشت حدود نیم قرن از اولین حضور خودروهای روسی لادا در ایران در حالی واردات این خودروها به کشور مجدداً آغاز شده که قرار است ظرف دو سال آینده این خودروها در ایران تولید شود.

به گزارش صدای بورس خودروهای روسی «لادا» در حالی بعد از گذشت حدود نیم قرن به ایران بازگشته‌اند که کارشناسان نظر مثبتی نسبت به کیفیت خودروهای روسی ندارند.

شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه در دهه ۱۹۶۰ میلادی تولید خودروهای لادا را آغاز کرد. این خودروسازی با سرمایه‌گذاری مشترک ایتالیا و شوروی در دوران اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد.

در همان زمان بعضی از خودروهای تولیدی این شرکت در کنار خودروهای آمریکایی چون بیوک وارد ایران شد. با این حال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ روند ورود خودروهای روسی و آمریکایی را متوقف کرد.

حال پس از گذشت حدود نیم قرن از اولین حضور خودروهای روسی لادا در ایران در حالی واردات این خودروها به کشور مجدداً آغاز شده که قرار است ظرف دو سال آینده این خودروها در ایران تولید شود.

به گزارش اقتصاد نیوز- شرکت روسی لادا هم‌اکنون خودروهایی چون نیوا، ریوا، سامارا، ترینیدا و کالینا را تولید می‌کند. لادا کالینا از جمله خودروهای روسی است که وارد ایرن خواهد شد.

کد خبر 457168

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برجام، سرمایه‌های مردم را روانه کدام بازار می‌کند؟

    برجام، سرمایه‌های مردم را روانه کدام بازار می‌کند؟

    بازارهای مالی و کالایی در انتظار امضای توافق‌نامه برجام هستند. اگر توافق صورت بگیرد و برجام امضا شود، سرمایه‌ها به سمت کدام بازار حرکت می‌کند؟ در شرایط شکست مذاکرات، سناریوها از آینده بازارها چه می‌گویند؟

  • ماجرای صادرات بنزین ۲۷ سنتی چه بود؟

    ماجرای صادرات بنزین ۲۷ سنتی چه بود؟

    در حالی موضوع صادرات بنزین ۲۷ سنتی رسانه‌ای شد که وزارتخانه‌های نفت و صمت اعلام کرده‌اند به بخش خصوصی برای صادرات بنزین مجوزی نداده‌اند. حال مشخص نیست بخش خصوصی چگونه توانسته بدون مجوز اقدام به صادرات بنزین کشور به یک‌سوم قیمت بازار جهانی کند؟

  • همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه

    همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه

    شرکت توگ قرار است که این خودرو تمام برقی را با دو پیشرانه عرضه کند. نسخه اول با یک موتور ۲۰۰ اسب بخاری مجهز است و دومین نسخه هم پیشرانه‌ای دو موتوره با ۴۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار دارد. در نسخه اول باتری‌های ۴۵ کیلوواتی وجود دارد که پیمایش را به ۳۰۰ کیلومتر محدود می‌کنند.

  • پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۰۳ میلیون تومان شد/تیپ پنج ۳۶۱ میلیون!

    پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۰۳ میلیون تومان شد/تیپ پنج ۳۶۱ میلیون!

    خودرو روز به روز قیمت های کاذب جدیدی را تجربه می کند و به رغم رکود معاملات و حتی در روزهای کاهش قیمت ارز این بازار مسیر خودش را می رود.

  • «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

    «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    طبق اطلاعیه منتشره از سوی ایران‌خودرو در سایت کدال، «این خودروساز در راستای راهبردهای رئیس‌جمهور برای خصوصی‌سازی‌های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف و ماموریت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش سهام دولت، قصد دارد سهام شرکت‌های ایران‌خودروی فارس، ایران‌خودروی خراسان، ایران‌خودروی‌ تبریز، تولید خودروی صنعت خزر و ایران‌خودروی کرمانشاه متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو را به‌ صورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات واگذار ‌کند».

  • چند نکته برای پیش بینی پذیر کردن بازار سرمایه

    چند نکته برای پیش بینی پذیر کردن بازار سرمایه

    الزامات پیش بینی پذیر کردن بورس از نگاه جعفر عزیزی کارشناس بازار سرمایه

  • شرایط فروش خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی مرداد ماه در بورس کالا اعلام شد

    شرایط فروش خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی مرداد ماه در بورس کالا اعلام شد

    خودروهای دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم تیپ ۱ (۵ نفره) و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ ( ۷ نفره) بهمن موتور روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه از طریق بورس کالا به فروش می رسند.

  • رشد ۶۹ درصدی وصول مالیات از نقل و انتقال خودرو

    رشد ۶۹ درصدی وصول مالیات از نقل و انتقال خودرو

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد قابل توجه وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو پس از راه‌اندازی سامانه هوشمند مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد و گفت: وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته، ۶۹ درصد رشد داشته است.

  • پرونده واردات خودرو بسته شد؟

    پرونده واردات خودرو بسته شد؟

    اسفند ماه سال گذشته بود که رئیس جمهوری هشت فرمان برای صنعت خودروسازی صادر کرد. یکی از این هشت فرمان به آزادسازی واردات خودرو مربوط می‌شد.

  • سهام عدالت افت کرد

    سهام عدالت افت کرد

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

  • ابهام در قیمت‌ سفرهای اربعین و خط و نشان‌های وزیر

    ابهام در قیمت‌ سفرهای اربعین و خط و نشان‌های وزیر

    در شرایطی که حدود ۴۰ روز تا اربعین امسال باقی‌مانده هنوز قیمت‌های قطعی برای انجام سفرهای اربعین اعلام نشده اما وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که حتی اگر شخصا در فرودگاه مستفر شوم اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی‌دهم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =