۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
دلار در اوج؛ طلا در قعر

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه کاهش یافت و بدترین شرایط سه ماهه خود در پنج ماه اخیر را تجربه کرد زیرا تقویت دلار و نطق تندروانه بانک‌های مرکزی جذابیت دارایی‌های بدون بازده را از بین برد.

به گزارش صدای بورس، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه عصر به وقت شرقی با ۷.۴۰ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

روسای ارشد بانک‌های مرکزی جهان هنگام گردهمایی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی اروپا در پرتغال گفتند که کاهش تورم بالا در سراسر جهان ناراحت‌کننده خواهد بود و حتی می‌تواند رشد را کاهش دهد اما باید به سرعت انجام شود تا از رشد سریع قیمت‌ها جلوگیری شود.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد ActivTrades گفت: به طور معمول، طلا در زمان تورم بالا به خوبی عمل می‌کند اما سرمایه‌گذاران نگران این هستند که سرمایه خود را در جایی متوقف کنند که هیچ بازدهی نداشته باشد. با کاهش جذابیت طلا، شاخص دلار نزدیک به اوج دو دهه اخیر خود در نوسان بود و می‌تواند بهترین سه ماهه خود را در بیش از پنج سال گذشته ثبت کند و طلای قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر کند.


بیشتر بخوانید :عقب نشینی ربع سکه به کانال ۴ میلیون تومانی


داده‌های تورم منطقه یورو قرار است روز جمعه منتشر شود، و جالب است که ببینیم اگر نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، بانک مرکزی اروپا در موضع خود تجدید نظر خواهد کرد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا که قرار است برای سومین ماه متوالی کاهش یابد، در این سه ماهه حدود ۶ درصد کاهش یافته است که بدترین قیمت از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۹ درصد کاهش به ۹۰۹ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹۷۶ دلار و ۵۶ سنت رسید و نقره با تغییر اندکی در ۲۰.۶۲ دلار بود.

کد خبر 454598

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سکه چند قیمت خورد؟

    سکه چند قیمت خورد؟

    قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز به ۱۴ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان رسید.

  • ۲ پیش‌بینی از قیمت سکه

    ۲ پیش‌بینی از قیمت سکه

    از نظر عده ای از سکه بازان در صورتی که نرخ دلار امروز به روند صعودی روز گذشته ادامه دهد و سکه در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبیت بدهد این امر می تواند زمینه ساز ورود سکه به کانال ۱۶ میلیون تومان شود .

  •   واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

     واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.

  • حباب سکه از یک میلیون تومان فراتر رفت

    حباب سکه از یک میلیون تومان فراتر رفت

    قیمت فلز زرد در اواسط هفته (روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) به پایین‌ترین رقم رسید، اما دوباره در روزهای پایانی هفته افزایش قیمت‌ها بودیم به طوری که براساس اعلام نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب قیمتی سکه طرح جدید به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید.

  • دلار امروز چند شد؟

    دلار امروز چند شد؟

    قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۶۹۷ تومان اعلام شد.

  • سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    در حالی که انتظار می‌رفت قیمت طلا و سکه یک کانال دیگر عقب بنشیند، ورق در بازار برگشت و روند قیمت‌ها صعودی شد. در آخرین روز معاملاتی این هفته، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =