خیز کشورها برای میزبانی از خودروهای خودران

کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، هر روز خود را برای میزبانی از خودروهای خودران و الکتریکی آماده و آماده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور سوئد بزرگراه‌های زیادی مجهز به خط ویژه‌ای شده‌اند. خودروهای الکتریکی در این کشور می‌توانند در حالی که مسیر خود را ادامه می‌دهند، اقدام به شارژ باتری کنند.

به گزارش صدای بورس، یک کارشناس فناوری می‌گوید:با زیرساخت‌های ما حداقل تا ۱۰ سال دیگر خودروهای هوشمند توانایی ورود و حرکت در خیابان‌های ایران را ندارند.

تولیدکنندگان خودرو در جهان ازمرسدس بنز و شورولت گرفته تا کیا و تویوتا، در توسعه هوش‌مصنوعی برای استفاده در محصولات خود و خودروهای خودران سرمایه‌گذاری هنگفتی می‌کنند و این درحالی است که به گفته کارشناسان ایران هنوز آمادگی چندانی برای ورود این خودروها به خیابان‌ها ندارد.

البته شرکت‌های فناوری مثل گوگل هم به توسعه فناوری خودروهای‌ خودران کمک فراوانی کرده‌اند و چند سالی است که خودرو هوشمند و بدون راننده این شرکت به منظور توسعه نرم‌افزار گوگل‌مپ راهی خیابان‌ها شده‌اند. اخیرا هم که تسلا به بازار رقابت وارد شد و توانست گوی سبقت را در این زمینه از خودروسازان قدیمی و صاحب نام برباید و خودروهای خود را با هوش‌مصنوعی پیشرفته وارد بازار بعضی کشورها کند.


بیشتر بخوانید: فروش این ۱۵ مدل خودرو بدون قرعه کشی


کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، هر روز خود را برای میزبانی از خودروهای خودران و الکتریکی آماده و آماده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور سوئد بزرگراه‌های زیادی مجهز به خط ویژه‌ای شده‌اند. خودروهای الکتریکی در این کشور می‌توانند در حالیکه مسیر خود را ادامه می‌دهند، اقدام به شارژ باتری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فنلاند، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر نیز خود را برای این فناوری آماده‌تر می‌کنند. این کشورها امیدوارند بتوانند از این راه نیاز به سوخت‌های فسیلی را کم کنند. از سوی دیگر محیط ‌زیست را به طور قابل توجهی از گزند این نوع سوخت‌ها حفظ کنند.

کد خبر 454530

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با رشد ۱۰ هزار و ۹۳ واحدی به ۱ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۱۵۹ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۷۹۷ واحدی به ۴۲۱ هزار و ۹۲ واحد رسید. نمادهای «نوری»، «شپنا»، «شبندر»، «شستا»، «حکشتی»، «شپدیس» و «وبملت» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات پایین و خروج دوباره پول از نکات منفی بازار بود و ارزش معاملات نتوانست به بالای کانال ۴هزار میلیارد تومانی برود و به عدد ۳۶۰۰ میلیارد تومان بسنده کرد و خروج پول نیز با ثبت عدد ۲۹۴ میلیارد تومانی، از خارج شدن دوباره سرمایه افراد حقیقی از بازار خبر داد. بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که تا دوباره شاهد ورود پول و افزایش ارزش معاملات حداقل به بیش از ۵هزار میلیارد تومان نباشیم، شروع روند صعودی قدرتمند دور از ذهن است. بر همین اساس به نظر می رسد روند بورس امروز متعادل و با رشد اندک شاخص همراه خواهد بود.

  • نرخ‌ اجاره ماشین‌ عروس سر به فلک کشید

    نرخ‌ اجاره ماشین‌ عروس سر به فلک کشید

    این روزها اجاره ماشین عروس و گل آرایی آن در شب‌های عروسی به اقدامی تشریفاتی بدل شده است و نرخ‌های بالای اجاره ماشین عروس، گل‌آرایی و حتی در برخی موارد کرایه اسکورت ماشین عروس، شهروندان را در انجام این کار ناتوان کرده است.

  • دستکاری گوگل در ایران /آیا واقعا فیلتر شده‌ایم؟

    دستکاری گوگل در ایران /آیا واقعا فیلتر شده‌ایم؟

     محدودیت دسترسی به موتورهای جستجو واهمه شروع طرح صیانت را ایجاد کرده است. اما جزئیات ماجرا به چه صورت است؟ آیا واقعا فیلتر شده ایم؟

  • دولت از مجلس فرصت خواست

    دولت از مجلس فرصت خواست

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدف ما از استیضاح وزیر صمت، سیاسی نبود، گفت: دولت پیام مجلس مبنی بر اینکه اداره این وزارتخانه با وزیر کنونی امکان‌پذیر نیست را دریافت کرد. به همین جهت باید هرچه سریعتر لایحه تشکیل وزارتخانه های جدید را به مجلس ارائه و دو وزیر جدید را برای گرفتن رأی اعتماد معرفی کند.

  • تسلا بازار را از دست داد!

    تسلا بازار را از دست داد!

    شرکت خودروساز آمریکایی ریویان، در سه ماهه سوم بیش از ۷۰۰۰ خودرو تولید می‌کند.

  • تیبا بالاخره ارزان شد!

    تیبا بالاخره ارزان شد!

    هیچ روندی در بازار این روزهای خودرو برای روز دوم تکرار نمی شود و به همین دلیل روند نزولی قیمت ها در بازار خودرو، امروز به ثبات تبدیل شد و اکثر مدل های پرفروش بازار بدون تغییر در قیمت معامله شدند.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه شنبه هفتم تیر

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه شنبه هفتم تیر

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  •   واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

     واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است/ آیا واردات از هند امکان‌پذیر است؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.

  • فروش اینترنتی خودرو بدون قرعه کشی

    فروش اینترنتی خودرو بدون قرعه کشی

    وزارت صمت اعلام کرده است که خودروسازان برای آن دسته از محصولات خود که متقاضیانی کمتر از میزان عرضه دارند، طرح‌های فروش بدون قرعه‌کشی را اجرا می‌کنند. اکنون سه خودروساز در این طرح حضور دارند و یک خودروساز هم خارج از آن، اقدام مشابهی را انجام داده است.

  • ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    افزایش قیمت خودرو در بازار به یک امری طبیعی تبدیل شده است. این روند تنها مختص خودروهای داخلی نیست. بلکه قیمت خودروهای وارداتی هم تحت تأثیر این شرایط، روند در حال افزایشی دارند. اما در شرایطی که قیمت خودروهای خارجی در ایران حتی بیشتر از دو برابر قیمت آن‌ها در سایر کشورهاست، سؤالی دیگر مطرح می‌شود. چرا خودروهای خارجی در ایران گران‌تر از سایر کشورها به فروش می‌رسد؟

  • ارائه سوت سایبری جدید تسلا با پرداخت دوج کوین

    ارائه سوت سایبری جدید تسلا با پرداخت دوج کوین

    بر اساس کاتالوگ محصول جدیدی که در روز چهارشنبه منتشر شد، سازنده خودروهای الکترونیکی تسلا در حال ارائه یک سوت سایبری جدید با الهام از سری سایبر تراک (وانت الکتریکی) آینده نگر خود است. این شرکت گفت: سوت سایبری با الهام از سایبر تراک ، نسخه محدود سوت سایبری کلکسیونی ممتاز است که از فولاد ضد زنگ درجه پزشکی با روکش صیقلی ساخته شده است. سوت شامل یک ویژگی پیوست یکپارچه برای تطبیق پذیری بیشتر است.

  • قیمت خودروهای سایپا در روز سه شنبه هفتم تیر

    قیمت خودروهای سایپا در روز سه شنبه هفتم تیر

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =