۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
دولت از مجلس فرصت خواست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدف ما از استیضاح وزیر صمت، سیاسی نبود، گفت: دولت پیام مجلس مبنی بر اینکه اداره این وزارتخانه با وزیر کنونی امکان‌پذیر نیست را دریافت کرد. به همین جهت باید هرچه سریعتر لایحه تشکیل وزارتخانه های جدید را به مجلس ارائه و دو وزیر جدید را برای گرفتن رأی اعتماد معرفی کند.

به گزارش صدای بورس، لطف اله سیاه کلی درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: استیضاح به معنای برگزاری جلسه محاکمه نیست و استیضاح یعنی توضیح خواستن از وزیر، در واقع شخص وزیر باید فعالیت‌ها و اقدامات خود درباره محورهای استیضاح را تشریح کند بنابراین استیضاح فرصت بسیار مناسبی برای دولتمردان به منظور دفاع از عملکردشان است؛ اگر عملکرد آن‌ها، نمایندگن را قانع کند، ماندگار می‌شوند در غیر این صورت برکنار خواهند شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیر صمت، افزود: همه ما به این نتیجه رسیدیم که آقای فاطمی امین توانایی اداره این وزارتخانه را ندارد، از سوی دیگر وزیر صمت نتوانست در ارائه برنامه‌هایش ما را قانع کند.


بیشتر بخوانید :استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشد


وی با بیان اینکه ما درصدد اصلاح امور وزارت صمت به ویژه موضوع تنظیم بازار کالاها و خودرو بودیم بنابراین طرح استیضاح وزیر صمت کلید خورد، اضافه کرد: دولت پیام مجلس مبنی بر اینکه اداره این وزارتخانه با وزیر کنونی امکان‌پذیر نیست را دریافت کرد از سوی دیگر با توجه به اینکه دولت در روزهای گذشته تشکیل وزارت بازرگانی را مصوب کرده بود، بر این نظر است که اکنون که ایده مجلس اصلاح وزارتخانه است، دولت هم به دنبال اصلاح این وزارتخانه است این موضوع موجب شد، دولت خواستار فرصتی باشد تا در نخستین زمان ممکن با ارائه لایحه‌ای دوفوریتی بستر اصلاح وزارت صمت را فراهم کند.

به گزارش خانه ملت - این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هدف ما از استیضاح وزیر صمت، سیاسی نبود و به دنبال اصلاح امور بودیم، تصریح کرد: مردم نقطه نظراتی درباره نابسامانی بازار، گرانی روز افزون محصولات صنعتی به ویژه خودرو که به کالایی مهم و اساسی برای مردم تبدیل شده است داشتند که ما نیز این موضوعات را قبول داشتیم، مطمئن هستیم با این تغییر رویکرد دولت و دریافت پیام مجلس، اصلاحات هرچه سریعتر انجام می‌شود.

کد خبر 454482

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشد

    استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشد

    رئیس مجلس از درخواست رئیس جمهور جهت ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت خبر داد.

  • دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است

    دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است

    دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام کرد این که دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است نوشت : هر طرحی که نمایندگان ارائه دهند، برای جمع‌بندی در هیات وزیران مطرح می‌شود تا هنگام بررسی طرح در صحن مجلس به عنوان نظر دولت اعلام شود.

  • افشای نامه مهم در وزارت صمت/ لغو قرعه‌کشی خودرو تا اطلاع ثانوی

    افشای نامه مهم در وزارت صمت/ لغو قرعه‌کشی خودرو تا اطلاع ثانوی

    طی نامه‌نگاری بین دو معاون وزیر صمت مشخص شد،سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که ۹ خرداد اولین قرعه کشی بر اساس آن انجام شد، اصلا تایید فنی و امنیتی نداشت و دفتر فناوری داده وزارت صمت هم مسئولیت تایید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را نپذیرفته بود.

  • حمایت دولت و مجلس از واردات خودرو برای تنظیم بازار

    حمایت دولت و مجلس از واردات خودرو برای تنظیم بازار

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تعرفه هوشمند واردات خودرو، ضمن تامین درآمدهای مدنظر دولت بوده و به تنظیم بازار و کاهش فاصله طبقاتی کمک می‌کند.

  • خیز کشورها برای میزبانی از خودروهای خودران

    خیز کشورها برای میزبانی از خودروهای خودران

    کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، هر روز خود را برای میزبانی از خودروهای خودران و الکتریکی آماده و آماده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور سوئد بزرگراه‌های زیادی مجهز به خط ویژه‌ای شده‌اند. خودروهای الکتریکی در این کشور می‌توانند در حالی که مسیر خود را ادامه می‌دهند، اقدام به شارژ باتری کنند.

  • رئیس‌جمهور باید در مجلس درباره گرانی‌ها توضیح دهد

    رئیس‌جمهور باید در مجلس درباره گرانی‌ها توضیح دهد

    نماینده مردم آق قلا در مجلس با بیان اینکه گرانی اقلام مصرفی و اجاره بهای مسکن مردم را با مشکل مواجه کرده است از رئیس جمهور خواست تا با حضور در مجلس در خصوص ادامه مسیر توضیحاتی به نمایندگان ارائه کنند.

  • انجماد قیمت خودرو در گرمای تیرماه + جدول

    انجماد قیمت خودرو در گرمای تیرماه + جدول

     بازار خودرو از روز گذشته در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت و با افت قیمت در بازار عرضه شد، ‌اما این روند امروز و با افزایشی شدن نرخ دلار متوقف شد و قیمت خودرو در گرمای هوا یخ زد.

  • تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

    تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

    دولت با طرح مجلس برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل دو وزارت خانه صنعت و معدن و همچنین وزارت بازرگانی موافقت کرد.

  • آیا کالاها از شنبه ارزان می‌شود؟

    آیا کالاها از شنبه ارزان می‌شود؟

    وزیر دادگستری دستور بازگشت قیمت‌ها به قبل از اردیبهشت ماه را داده است. این یعنی شرکت‌های تولیدی موظف هستند ظرف سه روز آینده، قیمت کالاهای تولیدی را کاهش دهند. چنین کاهش قیمتی ممکن است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =