فعلاً امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است، گفت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

به گزارش صدای بورس-"پیمان حدادی" به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: اکنون هیچ خبری در زمینه آغاز فروش سهام عدالت نیست و تصمیمی از سوی مسوولان در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی اظهار داشت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به‌صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود این سهام برای فروش در اختیار مردم قرار بگیرد، مسوولان ارزش ریالی سهام عدالت که نفری ۵٠٠ هزار تومان تا یک میلیون تومان بود را به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌کردند.

مشاور رییس سازمان بورس با بیان اینکه هدف سیاست‌گذار در سال ٨۵ که تصمیم به ارائه سهام عدالت به مردم گرفت، ارائه سود و منفعت به مردم بود، گفت: سهام عدالت جزو سهام ارزنده بازار است و در طول تاریخ مردم به صورت هر ساله می‌توانند از محل سود آن منتفع شوند؛ بنابراین تحت تاثیر چنین مساله‌ای مردم باید به طور حتم اقدام به نگهداری سهام در اختیار خود کنند.

وی ادامه داد: سهام عدالت به حدی ارزنده است که مردم در سال گذشته به اندازه ارزش اسمی سهم، سود دریافت کردند، بدین صورت که افراد دارای سهام یک میلیون تومانی معادل ارزشی اسمی یک میلیون تومان سهم دریافت کردند


بیشتر بخوانید: خبر خوش برای سهامداران « عدالت » / این صندوق‌ها هم بازارگردان‌دار می شوند


حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری سهام کنند.

مشاور رییس سازمان بورس تاکید کرد: ارزش سهام عدالت از آذرماه ۹۶ و از زمان تخصیص سهام به مردم تاکنون بیش از ۲۵ برابر شده است و اکنون ارزش روز سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۴ میلیون تومان است؛ همچنین بازدهی آن به شکلی بوده است که حتی از نظر تورمی هم بازدهی آن با رشد بسیار خوبی همراه شده است.

وی ادامه داد: ماهیت سهام عدالت به این صورت است که مردم نباید به هیچ عنوان اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند و با نگهداری این سهام از سایر مزایای آن از جمله توثیق سهام و دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، با توجه به چنین مساله‌ای باید هر اقدامی را به منظور تشویق مردم در راستای نگهداری سهام خود در بازار انجام داد.

به گزارش ایرنا - حدادی افزود: با توجه به چنین مساله‌ای اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است.

کد خبر 454925

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کلاهبرداری با سود سهام عدالت

    کلاهبرداری با سود سهام عدالت

    مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک افراد را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.

  • کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

    کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

    آن‌طور که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است از تابستان امسال فاز اول واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز و طبق آن به ۴ میلیون نفر از مشمولان سهام دولتی واگذار می‌شود.

  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند

    جاماندگان سهام عدالت بخوانند

    دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌ اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت در مراحل نهایی قرار دارد.

  • پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    پیامک واریز یارانه ارسال شد؟

    هفته آینده سومین مرحله یارانه جدید دولت به حساب ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز می‌شود. همچنین یارانه معترضان هم قابل برداشت می‌شود. اگرچه هنوز هیچ پیامکی درباره واریز یا برداشت یارانه ارسال نشده اما برخی از مردم می‌گویند پیامک واریز یارانه را دریافت کرده‌اند. ماجرا چیست؟

  • با ترمز نقدینگی و پایه پولی قطار تورم متوقف می شود؟

    با ترمز نقدینگی و پایه پولی قطار تورم متوقف می شود؟

    بانک مرکزی گزارش تحلیل تحولات اقتصاد کلان در اردیبهشت‌ماه سال جاری را منتشر کرد. بر اساس آمارهای گزارش جدید، رشد نقطه به نقطه پایه پولی با کاهشی یک واحد درصدی نسبت به ماه قبل به ۵/ ۳۰درصد رسید.

  • نرخ رسمی ۳۵ ارز کاهش یافت

    نرخ رسمی ۳۵ ارز کاهش یافت

    بانک مرکزی امروز، ‌چهارشنبه (۱۵ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲ ارز افزایش و نرخ ۳۵ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • سهام عدالت ارزان شد /  ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت چند؟

    سهام عدالت ارزان شد / ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت چند؟

    بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود یک درصد افت داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

  • بانکها چقدر تسهیلات قرض الحسنه دادند؟

    بانکها چقدر تسهیلات قرض الحسنه دادند؟

    بررسی عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور بیانگر این است که مبلغ کل تسهیلات اعطایی تا پایان فروردین ماه سال جاری در مقایسه با اسفند سال گذشته رشد ۰.۳ درصدی داشته است.

  • تبیین نشدن نقش دولت  در چارچوبی منطقی

    تبیین نشدن نقش دولت  در چارچوبی منطقی

    مسیر خصوصی سازی در اقتصاد ایران چگونه طی شده است و چه عواملی باعث انحراف مسیر آن شد؟

  • خبرهای مهم مجلس در مورد بنزین و سهام عدالت

    خبرهای مهم مجلس در مورد بنزین و سهام عدالت

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و ... هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در کشور اعلام بشود.

  • سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت

    سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت

    دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت سه تصمیم جدید درمورد سهام عدالت را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =