کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.

به گزارش صدای بورس، حذف یارانه و اصلاح نرخ آرد که از ابتدای سال کلید خورد به منظور حمایت از تولیدکننده، مصرف‌کننده و کاهش قاچاق آرد به کشورهای همسایه بوده است اما با وجود تمامی اقدامات دولت برای ساماندهی این موضوع برخی اقدام به اختلال در بازار آرد و تولید نان می‌کنند به طوری که ساعات کاری واحدهای نانوایی کاهش یافته است.

این در حالی است که به دلیل تفاوت زیاد نرخ آرد دولتی و آزادپز و فانتزی‌ها اکنون شاهد صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های سنتی هستیم اما نانوایی‌های دولتی با کاهش ساعات کاری خود دردسرهایی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

پیش از این که ساعات کار نانوایی‌ها در سه نوبت صبح، ظهر و عصر بود و تقریباً در تمامی ساعات روز نانوایی‌ها فعالیت داشتند و مشکلی در تأمین نان مردم وجود نداشت. اما اکنون برخی واحدهای نانوایی با کاهش ساعات کاری خود در طول روز به جای سه نوبت پخت اقدام به پخت در یک یا دو نوبت در کمترین زمان ممکن می‌کنند برخی دیگر مدت‌زمان فعالیت خود را به یک روز در میان کاهش داده‌اند.

البته ناگفته نماند در این میان برخی از این نانوایی‌های دولتی نیز با برخی واحدهای آزادپزها دست در یک کاسه دارند یعنی با کاهش ساعات کار نانوایی‌های دولتی شهروندان ناچار می‌شوند از نانوایی‌های آزادپز که هر عدد نان را به دلخواه خود با قیمت‌های بالا می‌فروشند، خرید کنند.

مثلا هر قرص نان بربری اگر در واحد نانوایی دولتی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان قیمت دارد در واحد آزادپز بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است و این اختلاف فاحش قیمت نان بین نانوایی‌های دولتی و آزادپز خود مشکلات جدیدی را ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید: کارت نان شایعه است؟


برخی شهروندان می‌گویند جدیداً هر وقت به نانوایی‌های دولتی مراجعه می‌کنند تعطیل است و زمان پختشان مشخص نیست.درواقع به نظر می‌رسد اکنون به جای قاچاق آرد به کشورهای همسایه، قاچاق آرد از واحدهای نان دولتی به واحدهای آزادپز صورت می‌گیرد. برای پیگیری این موضوعچندین بار با مسئولان اتحادیه نانوایی‌های سنتی کشور تماس گرفت اما پاسخگو نبودند.

شهروندان گزارش تخلفات را به ۱۲۴ اعلام کنند

به گزارش ایرنا، دولت نیز برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی نانوایان، اعلام کرده است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مردم با شمارهای سازمان تعزیرات کشور ۱۲۴ و ۱۲۵ تماس حاصل کنند.

کد خبر 455821

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بحران در برق، بورس انرژی کارگشا

    دبیر سندیکای صنعت برق درگفت‌وگو با هفته‌نامه اطلاعات بورس خبرداد:

    بحران در برق، بورس انرژی کارگشا

    مهدی مسائلی دبیر سندیکای صنعت برق معتقد است تا پایان سال 1400 بیش از حدود 88 هزار مگاوات ظرفیت نصب داشتیم اما به دلیل رسیدن پیک برق به حدود 70 هزار مگاوات در سال جاری با وضعیت بحرانی روبه‌رو خواهیم بود. 

  • چطور دهک درآمدی خانوارمان را تشخیص دهیم؟ 

    چطور دهک درآمدی خانوارمان را تشخیص دهیم؟ 

    افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

  • خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.

  • کارت هوشمند یارانه آرد را حذف کرد

    کارت هوشمند یارانه آرد را حذف کرد

    مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد موضوعیت خود را از دست می‌دهد یعنی نانوایی که علاقه‌مند به پخت نان است عملکرد آن بر پایه کارتخوان هوشمند ارزیابی می‌شود.

  • غذا در ترکیه لاکچری شد!

    غذا در ترکیه لاکچری شد!

    سیاست‌های عجیب اردوغان برای کنترل تورم ترکیه هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نبود و جای تعجب ندارد که این کشور را وارد تورم شدیدی کرده است. تورم ترکیه قیمت‌های غذا را دو برابر کرده است و پرداخت هزینه‌ مواد غذایی برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار است.

  • خبرخوش برای جاماندگان یارانه نقدی

    خبرخوش برای جاماندگان یارانه نقدی

    پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

  • خبرهای جدید در مورد یارانه معترضان

    خبرهای جدید در مورد یارانه معترضان

    سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه تیرماه برای کسانی که اعتراض آنها قبول شده، واریز شده ، اما معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

  • وضعیت «بیکاری» در دوره قاجار/ یک نفر کار می‌کرد چند نفر می‌خوردند!

    وضعیت «بیکاری» در دوره قاجار/ یک نفر کار می‌کرد چند نفر می‌خوردند!

    وضعیت کسب و کار تهرانی‌ها در دوره قاجار چگونه بود؟ در یک خانه چند نفر کار می‌کردند و چند نفر می‌خوردند؟ به‌روایت تاریخ، وضعیت «بیکاری» در این دوره بحرانی بوده و البته بعضی‌ها از بیکاری گذشته و به «بیکارگی» رسیده بودند!

  • دولت وعده نان ارزان داد

    دولت وعده نان ارزان داد

    محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد با اعلام این خبر که ۶۳ درصد نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند، تأکید کرد: افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نداریم و نه حتی ابزار خاصی تحت عنوان کارت نان یا چیزی شبیه این برای مردم وجود خواهد داشت.

  •  انتقاد رئیس جمهور از کندی پیشرفت در زمینه سامانه‌های نظارتی قاچاق کالا

     انتقاد رئیس جمهور از کندی پیشرفت در زمینه سامانه‌های نظارتی قاچاق کالا

    آیت الله رئیسی در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید از سرمنشاء آغاز شود، گفت: ما باید با اصلاح ساختارهای معیوب قاچاق را از بین ببریم.

  • خبرهای جدید از فروش نان

    خبرهای جدید از فروش نان

    مشاور وزیر اقتصاد گفت: دستورالعمل‌های مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان تهیه شده و پس از نهایی شدن و ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.

  • مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    برخی از یارانه بگیران گفته اند که یارانه تیر ماه مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند. آیا این به معنای کاهش بیشتر رقم یارانه در ماه آینده است؟

  • چگونه با کد ملی یارانه خود را پیگیری کنیم؟

    چگونه با کد ملی یارانه خود را پیگیری کنیم؟

    سه ماه از واریز یارانه جدید دولت می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که دولت هنوز نتوانسته مشکلات و اعتراضات مربوط به این یارانه را برطرف کند. به خصوص افرادی که یارانه آنها قطع شده است.

  • یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ادامه واریز یارانه تیرماه تا پایان هفته جاری خبر داده بود، در عین حال پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که احتمالا یارانه جاماندگان به هفته آینده موکول می‌شود.

  • کارت نان شایعه است؟

    کارت نان شایعه است؟

    مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه در طرح هوشمندسازی یارانه نان، عملکرد نانوا سنجیده و قابل ارزیابی است، گفت: در این طرح، برای مردم اتفاق ویژه‌ای نخواهد افتاد، یعنی افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نخواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    وقتی ک کیسه آرد بربری که 130عدد می‌شود در نیم‌ساعت پخت می‌شود و مردم در صف ایستاده اند چطور درهوای به این. گرمی نانوا یک ساعت مردم را در صف نگهدارد و همان 130عدد را تولید کند و به بهانه مختلف چای خوردن و دستشویی رفتن مردم را سرگرم. کند که ساعت بیشتری را هدر بدهد