کارت هوشمند یارانه آرد را حذف کرد

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد موضوعیت خود را از دست می‌دهد یعنی نانوایی که علاقه‌مند به پخت نان است عملکرد آن بر پایه کارتخوان هوشمند ارزیابی می‌شود.

به گزارش صدای بورس،محمد جلال گفت: از آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد تاکنون کمتر از پنج درصد نانوایان برای آنکه بتوانند از کمک هزینه‌ای که برای عرضه نان در نظر گرفته شده بهره بیشتری ببرند، از تراکنش کارتخوان‌های هوشمند عرضه نان سوءاستفاده کرده‌اند همچنین الگوی تراکنش‌های خرید نان (مبلغ و فواصل تراکنش) از نظر نرم‌ افزاری منحصربه‌فرد است و جابه‌جایی در مبلغ و فواصل تراکنش به سرعت و بدون مراجعه به نانوا قابل کشف است و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

به گفته او، اخذ مجوز نانوایی‌ها بر پایه الگویی سنتی و چانه‌زنی است که با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد موضوعیت خود را از دست می‌دهد یعنی نانوایی که علاقه‌مند به پخت نان است عملکرد آن بر پایه کارتخوان هوشمند ارزیابی می‌شود و هیچ محدودیتی برای تأمین آرد نخواهد داشت اما نانوایی که قصدش تأمین آرد برای عرضه به خارج از شبکه است از نظر اقتصادی این توجیح را از دست می‌دهد بنابراین ما با پدیده‌ای مواجه می‌شویم که می‌توانیم آن را بی‌ارزش شدن مجوزهای نانوایی بدانیم.


بیشتر بخوانید: کارت نان شایعه است؟


مشاور وزیر اقتصاد و دارایی این را هم گفت: هم‌اکنون مجوز نانوایی‌ها در بسیاری از استان‌ها با قیمت یک واحد آپارتمان برابری می‌کند که موجب افزایش هزینه‌های تولید نان شده است. در فرآیند هوشمندسازی یارانه نان، موضوع سهمیه آرد به صورت مطلق از بین می‌رود و اختصاص یارانه به آرد نانوایی‌ها صرفا مبتنی بر عملکرد نانوایان و عرضه نان به مردم صورت می‌گیرد و خودبه‌خود هزینه‌ای که در قیمت تمام شده خود را نشان می‌دهد در قالب قیمت مجوز کنار خواهد رفت و هزینه تولید نان کاهش می‌یابد و منجر به افزایش سود نانوا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، از اردیبهشت امسال طرح اصلاح یارانه نان با نصب کارتخوان های هوشمند آغاز شده و به گفته مشاور وزیر اقتصاد این طرح تا پایان هفته در تمام نانوایی های کشور عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 456287

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.

  • غذا در ترکیه لاکچری شد!

    غذا در ترکیه لاکچری شد!

    سیاست‌های عجیب اردوغان برای کنترل تورم ترکیه هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نبود و جای تعجب ندارد که این کشور را وارد تورم شدیدی کرده است. تورم ترکیه قیمت‌های غذا را دو برابر کرده است و پرداخت هزینه‌ مواد غذایی برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار است.

  • افت ۵ درصدی معامله با کارتخوان در یک ماه

    افت ۵ درصدی معامله با کارتخوان در یک ماه

    فروشندگان دیگر تمایلی به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ندارند، علت این بی‌میلی نه خرابی و نقص فنی که استفاده سازمان امور مالیاتی از تراکنش‌های ثبت شده در هر دستگاه کارتخوان، برای محاسبه مالیات است.

  • قیمت خانه در تهران/ جدول

    قیمت خانه در تهران/ جدول

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • دولت وعده نان ارزان داد

    دولت وعده نان ارزان داد

    محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد با اعلام این خبر که ۶۳ درصد نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند، تأکید کرد: افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نداریم و نه حتی ابزار خاصی تحت عنوان کارت نان یا چیزی شبیه این برای مردم وجود خواهد داشت.

  • دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

    دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

    رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: برخی از نانوایان بعد از محاسبه پایان روز به این نتیجه رسیدند که مبلغی در حساب آنها واریز نشده است و آنها برای وصول پول باید چندین مرتبه به بانک مراجعه کنند که بررسی این موضوع زمان‌بر است؛ درنهایت بانک به نانوایان اعلام کرد که اختلاف حساب ناشی از اقدامات آنها در راستای بروزرسانی سیستم‌ها بوده است.

  • شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    سازمان حمایت شیوه جدید تعیین قیمت کالا را اعلام کرد.

  • آخرین خبر از پرداخت معوقه یارانه‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی

    آخرین خبر از پرداخت معوقه یارانه‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی

    طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، فرایند بررسی جهت پرداخت معوقات یارانه افراد مشمول، در حال انجام است و به زودی با تکمیل اطلاعات، به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

  •  نان امسال گران نمی‌شود

    نان امسال گران نمی‌شود

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مردم با تمام کارت‌های بانکی امکان خرید نان یارانه‌دار را دارند، از عدم گران شدن نان در سالجاری خبر داد.

  • از نیاوران تا مولوی متری چند؟

    از نیاوران تا مولوی متری چند؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =