دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: برخی از نانوایان بعد از محاسبه پایان روز به این نتیجه رسیدند که مبلغی در حساب آنها واریز نشده است و آنها برای وصول پول باید چندین مرتبه به بانک مراجعه کنند که بررسی این موضوع زمان‌بر است؛ درنهایت بانک به نانوایان اعلام کرد که اختلاف حساب ناشی از اقدامات آنها در راستای بروزرسانی سیستم‌ها بوده است.

به گزارش صدای بورس، محمد سلیمانی ، با اشاره به ایرادهای نرم‌افزاری دستگاه‌های پوز نانوایان، گفت: این دستگاه‌ها بی‌سیمی هستند از این رو آنتن‌دهی آنها وابسته به سرعت اینترنت است و اختلال‌های اخیر در اینترنت در عملکرد این دستگاه‌ها تاثیر مستقیم گذاشته است؛ نانوایان و مردم باید حداقل چند مرتبه کارت خود را در این دستگاه‌ها بکشند تا ارتباط برقرار شود.

وی با بیان اینکه گرمای نانوایی‌ها سرعت این دستگاه‌ها را کند کرده است، تصریح کرد: پشتیبانی این دستگاه‌ها ضعیف است و نانوایان برای سفارش رول باید چندین مرتبه با بانک عامل تماس برقرار کنند.

این فعال صنفی با اشاره به قید نشدن گزینه‌ سایر مصارف از جمله کبابی‌ها، نذری نان و خرید نان برای هیات‌های نذری، اذعان کرد: این ایراد به طرح وارد شده است که کبابی‌ها که نان در حجم بالا خریداری می‌کنند چگونه نیازشان را نانوایان تهیه کنند؟ بعد از بررسی‌های انجام شده در نهایت وزارت اقتصاد مقرر کرد محدودیتی برای فروش نان برای کبابی‌ها وجود ندارد اما هنوز مکانیزم فروش برای نان در حجم بالا تعریف نشده است.


بیشتر بخوانید: کارت نان شایعه است؟


رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی ادامه داد: برخی از نانوایان با اتحادیه تماس می‌گیرند که سفارش پخت نان برای یک هیات را پذیرفته‌اند اما برای آنها روشن نیست که چگونه هزینه آن را وصول کنند؟ اینجاست که دوباره به دستگاه‌های پوز غیر بانک سپه مراجعه می‌کنند.

سلیمانی با اشاره به برخی از اختلاف حساب‌ها در نانوایان، بیان کرد: برخی از نانوایان بعد از محاسبه پایان روز به این نتیجه رسیدند که مبلغی در حساب آنها واریز نشده است آنها برای وصول پول باید چندین مرتبه به بانک مراجعه کنند و بررسی این موضوع زمان‌بر است؛ بانک به نانوایان اعلام کرد که اختلاف حساب ناشی از اقدامات آنها در راستای بروزرسانی سیستم‌ها بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای خرید نان مورد نیاز اتباع خارجی در این طرح راهکاری اندیشیده شده است؟ گفت: در جایگاه‌های سوخت کارت‌ تعبیه شده است که اگر به هر دلیلی خریدار کارت سوخت همراهش نباشد از طریق آن کارت نیازش را تامین کند؛ قرار است که کارتی به نانوایان داده شود که آنها در شرایط اضطرار از آن استفاده کنند اما تا امروز چنین کارتی به دست نانوایان نرسیده است.

به گفته این فعال صنفی؛ از ۹۵۰ نانوای سنگکی در تهران ۲۸۰ واحد هنوز مجهز به این دستگاه‌ها نشدند؛ و حدود هزار واحد از نانوایان سنتی نیز مجهز به این دستگاه‌ پوز نشدند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در پاسخ به این پرسش که آیا نانوایان موافق مجهز شدن به دستگاه‌های پوز هوشمند هستند؟ خاطر نشان کرد: حدود یک هفته‌ای این دستگاه‌ها با چالش‌های جدی مواجه بودند از این‌رو نانوایان رغبت چندانی برای استفاده از این دستگاه از خود نشان ندادند.

به گزارش ایلنا، وی در پایان بیان کرد: نانوایان به دنبال نرخ نامه جدید هستند و بناست که تا پیش از اعلام نرخ‌نامه جدید بانک ۱۵ درصد سود به نان بدهند که متاسفانه این دستورالعمل هم به‌صورت جامع برای کلیه نانوایان اجرا نمی‌شود.

کد خبر 457031

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • به نام نادر به کام قادر

    به نام نادر به کام قادر

    آیا اقداماتی نظیر عرضه خودرو در بورس برای (به‌اصطلاح) تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا یا حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در تامین کالاهای استراتژیک را می‌توان، گام‌هایی معنادار در راستای حرکت کشور در مسیر «آزادسازی» اقتصادی ارزیابی کرد؟

  •  نان امسال گران نمی‌شود

    نان امسال گران نمی‌شود

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مردم با تمام کارت‌های بانکی امکان خرید نان یارانه‌دار را دارند، از عدم گران شدن نان در سالجاری خبر داد.

  • پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

    پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

    ​یارانه مرداد ماه تا دو روز دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این آخرین یارانه نقدی دولت رئیسی است یا اینکه پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

  • قانون تبلیغات برای شاخ‌ های مجازی

    قانون تبلیغات برای شاخ‌ های مجازی

    مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس طرحی با عنوان مسئولیت تأییدکنندگان در تبلیغات بازرگانی فضای مجازی را ارائه کرده که به ‌نظر، هدف از آن تدوین قانون جدید تبلیغات افراد مشهور و همچنین شاخ‌های مجازی و البته صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات در برابر آگهی‌های فریبنده و گمراه‌کننده است. این ویرایش نخست طرح پیشنهادی برای صیانت از حقوق کاربران و مخاطبان تبلیغات در فضای مجازی است که ممکن است در آینده تغییر کند.

  • کارت هوشمند یارانه آرد را حذف کرد

    کارت هوشمند یارانه آرد را حذف کرد

    مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد موضوعیت خود را از دست می‌دهد یعنی نانوایی که علاقه‌مند به پخت نان است عملکرد آن بر پایه کارتخوان هوشمند ارزیابی می‌شود.

  • کرونا روی اقتصاد چه تاثیری گذاشت؟

    کرونا روی اقتصاد چه تاثیری گذاشت؟

    ویروس کرونا به عنوان یک بیماری با رفتار ناشناخته، فراگیر و بی پایان در سطوح و ابعاد خرد و کلان بر فعالیت های اقتصادی اثر منفی گذاشته است.

  • توضیحات جدید برای مالیات کارت به کارت

    توضیحات جدید برای مالیات کارت به کارت

    معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: به صراحت اعلام می‌کنم که پس از یک سال که برای صنوف برگه تشخیص مالیات صادر شد، متوجه خواهند شد که واریز وجه از طریق دستگاه‌های پوز یا از طریق کارت به کارت تفاوتی در میزان مالیات آنها نخواهد داشت و رویه خود را اصلاح می‌کنند و دستگاه‌های پوز را از کشوی خود بیرون می‌آورند.

  • ۶۰ میلیارد تومان زیان روزانه در خودروسازی

    ۶۰ میلیارد تومان زیان روزانه در خودروسازی

    سه شرکت بزرگ خودروساز کشور در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۲۲ هزار میلیارد تومان زیان کردند.

  • نحوه تسویه معوقات یارانه‌ای اردیبهشت و خرداد

    نحوه تسویه معوقات یارانه‌ای اردیبهشت و خرداد

    پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد هم زمان با واریز یارانه مرداد، قرار است بابت یارانه‌های معوقه اردیبهشت و خرداد نیز با متقاضیان تایید صلاحیت شده تسویه کامل صورت بگیرد. در مقابل کسانی که تازه به جمع یارانه بگیران اضافه ‌شده‌اند معوقات خود را همراه با یارانه شهریور خواهند گرفت.

  •  توضیح مشاور درباره فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

     توضیح مشاور درباره فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

     محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی، با بیان اینکه بنای ما این بود قیمت نان تغییر نکند، گفت: از ابتدای شروع طرح هوشمندسازی یارانه نان، چون دولت مایل بود تا افرایش قیمت اتفاق نیفتد، باید این جبران را برای نانوایان انجام دهد. یک مبلغی را به عنوان کمک هزینه به نانوایان پرداخت کردیم. 

  • آیا میزان استفاده از دستگاه‌های پوز کاهش یافته است؟

    آیا میزان استفاده از دستگاه‌های پوز کاهش یافته است؟

    آمار و ارقام اعلامی از سوی شاپرک بیانگر آن است که ارزش اسمی تراکنش‌های تیرماه نسبت به خردادماه، با افت ۵ درصدی مواجه بوده است اما از طرف دیگر تعداد تراکنش‌های انجام شده نزدیک به ۲ درصد افزایش داشته است.

  • یارانه نقدی مرداد ساعت ۲۴ امشب واریز و قابل برداشت است/پرداخت یارانه معوق اردیبهشت و خرداد طی امشب

    یارانه نقدی مرداد ساعت ۲۴ امشب واریز و قابل برداشت است/پرداخت یارانه معوق اردیبهشت و خرداد طی امشب

    یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۳۸ مربوط به مردادماه ۱۴۰۱ امشب به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت است.

  • بسته اینترنت رایگان برای اقشار کم برخوردار فعال شد

    بسته اینترنت رایگان برای اقشار کم برخوردار فعال شد

    ​​​​​​​معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از فعال‌سازی بسته اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر در کشور خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =