پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

​یارانه مرداد ماه تا دو روز دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این آخرین یارانه نقدی دولت رئیسی است یا اینکه پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

به گزارش صدای بورس،به رغم سکوت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت شهروندان یارانه بگیر، یارانه مرداد ماه تا دو روز دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بررسی‌های تجارت‌نیوز از وزارت اقتصاد و امور دارایی نشان می‌دهد که هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تغییر نحوه پرداخت یارانه‌ نقدی به کالایی بر عهده وزارت کار است. براین اساس با توجه به اداره شدن این وزارتخانه زیر نظر سرپرست، به نظر می‌رسد دست کم تا تعیین وزیر جدید برای این وزارتخانه روند پرداخت یارانه‌های معیشتی به صورت نقدی ادامه یابد.

اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیکی
در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که گزینه پرداخت غیر نقدی یارانه همچنان به صورت جدی روی میز دولت است.

در همین رابطه گویا در حال حاضر در برخی از شهرستانهای کشور، گروه‌های کوچکی از مردم انتخاب شده‌اند تا فرآیند توزیع یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی بر روی آنها مورد آزمایش قرار بگیرد.

البته در این فرآیند آزمایشی، یارانه معیشتی جمعیت هدف به سیاق دیگر یارانه‌بگیران به صورت نقدی پرداخت می‌شود اما در عوض اعتباراتی که بنا بوده از سوی برخی نهادهای حمایتگر به این جمعیت اختصاص یابد در قالب طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی میان آنها در حال توزیع است.


بیشتر بخوانید:آماده وداع با یارانه نقدی/خبر وزیر اقتصاد از زمان اجرای روش جایگزین واریز پول


پیش از این معاون استانداری ایلام بدون اشاره به جزئیات از اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در این استان خبر داده بود. از طرف دیگر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز چندی پیش از توزیع ۱۷ هزار بسته‌ حمایتی اقلام لبنی میان خانوراهای نیازمند خبر داد.

از کنار هم قرار دادن این اخبار می‌توان نتیجه گرفت که نحوه اجرای آزمایشی طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی به چه صورتی در دست اجراست.

بر این اساس در صورتی که دولت بعد از اتمام برنامه آزمایشی توزیع کالابرگ الکترونیکی به جمع بندی نهایی در خصوص چگونگی نحوه اجرای این طرح برسد، ممکن است در خصوص تغییر روال پرداخت یارانه معیشتی تصمیم گیری کند.

توزیع یارانه از طریق کالابرگ الکترونیکی یکی از زیر مجموعه‌های برنامه دولتی اصلاح ارز ترجیحی بود، براساس این برنامه سایر اقلام کالایی، غیر از نان، دارو و بنزین باید در قالب کالابرگ الکترونیکی توزیع شوند.

به دلیل آنچه که فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم عنوان شده است از اردیبهشت ماه تاکنون این یارانه به صورت نقدی و غیر کالایی در حال توزیع میان شهروندان است.

به گزارش تجارت‌نیوز،به دلیل شرایط اقتصادی ویژه‌ای که اغلب شهروندان کم درآمد با آن مواجه هستند، در ماه‌های گذشته هرگونه زمزمه در خصوص تغییر پرداخت یارانه معیشتی از حالت نقدی به کالایی اغلب با واکنش منفی افکار عمومی روبرو بوده است.

کد خبر 457150

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • علت رشد درآمدهای دولت رئیسی / سیاست‌های دولت یا تحولات جهانی؟

    علت رشد درآمدهای دولت رئیسی / سیاست‌های دولت یا تحولات جهانی؟

    برخی رسانه‌ها از افزایش درآمدهای نفتی به عنوان یکی از دستاوردهای کارنامه‌ دولت رئیسی یاد می‌کنند. اما علت این رشد درآمدها چیست؟

  • نحوه تسویه معوقات یارانه‌ای اردیبهشت و خرداد

    نحوه تسویه معوقات یارانه‌ای اردیبهشت و خرداد

    پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد هم زمان با واریز یارانه مرداد، قرار است بابت یارانه‌های معوقه اردیبهشت و خرداد نیز با متقاضیان تایید صلاحیت شده تسویه کامل صورت بگیرد. در مقابل کسانی که تازه به جمع یارانه بگیران اضافه ‌شده‌اند معوقات خود را همراه با یارانه شهریور خواهند گرفت.

  • ماجرای صادرات بنزین ۲۷ سنتی چه بود؟

    ماجرای صادرات بنزین ۲۷ سنتی چه بود؟

    در حالی موضوع صادرات بنزین ۲۷ سنتی رسانه‌ای شد که وزارتخانه‌های نفت و صمت اعلام کرده‌اند به بخش خصوصی برای صادرات بنزین مجوزی نداده‌اند. حال مشخص نیست بخش خصوصی چگونه توانسته بدون مجوز اقدام به صادرات بنزین کشور به یک‌سوم قیمت بازار جهانی کند؟

  • دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

    دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

    رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: برخی از نانوایان بعد از محاسبه پایان روز به این نتیجه رسیدند که مبلغی در حساب آنها واریز نشده است و آنها برای وصول پول باید چندین مرتبه به بانک مراجعه کنند که بررسی این موضوع زمان‌بر است؛ درنهایت بانک به نانوایان اعلام کرد که اختلاف حساب ناشی از اقدامات آنها در راستای بروزرسانی سیستم‌ها بوده است.

  • یارانه مرداد برای همه واریز نشد/ چه کسانی معوقات یارانه را نگر

    یارانه مرداد برای همه واریز نشد/ چه کسانی معوقات یارانه را نگر

    یارانه مرداد به حساب خانوارها واریز و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه قابل برداشت شد. اما برخی از خانوار می‌گویند هنوز یارانه مرداد و معوقات یارانه‌های قبلی برای آنها واریز نشده است.

  • سیل قیمت اوزون برون را بالا برد

    سیل قیمت اوزون برون را بالا برد

    سیل حدود سه هزار تن ماهی را تلف کرد. حال بیم آن می‌رود که قیمت ماهی مجدد در آستانه گرانی قرار بگیرد؛ چرا که هر کمبودی در بازار به منزله گرانی است. این در حالی است که چندی پیش یک مقام صنفی از افزایش قیمت ماهی در مهر یا آبان ماه سال جاری خبر داد.

  •  توضیح مشاور درباره فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

     توضیح مشاور درباره فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

     محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی، با بیان اینکه بنای ما این بود قیمت نان تغییر نکند، گفت: از ابتدای شروع طرح هوشمندسازی یارانه نان، چون دولت مایل بود تا افرایش قیمت اتفاق نیفتد، باید این جبران را برای نانوایان انجام دهد. یک مبلغی را به عنوان کمک هزینه به نانوایان پرداخت کردیم. 

  • جزئیات پرداخت کالابرگ

    جزئیات پرداخت کالابرگ

    هنوز زیرساخت‌های کالابرگ آماده نیست. یارانه‌ها همچنان نقدی پرداخت می‌شود. برخی از مردم نسبت به این جایگزینی انتقاد دارند اما آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

  • مسئولیت صادرات مفت بنزین با کیست؟

    مسئولیت صادرات مفت بنزین با کیست؟

    توپ صادرات ارزان بنزین شوت می‌شود؛ دستگاه‌های دولتی متولی تولید و صادرات بنزین یکدیگر را زیرسؤال می‌برند و معتقدند صادرات این فرآورده نفتی ارتباطی به آنها ندارد و سایر نهادها باید پاسخگو باشند. پاسخ‌هایی که طی روزهای گذشته ارائه شده، نه‌تنها نتوانسته به پرسش‌های ایجاد شده پاسخ دهد، بلکه حساسیت‌ها را بیشتر کرده و برای افکار عمومی این سؤال ایجاد شده که چه کسی بنزین ارزان صادر کرده است.

  • یارانه نقدی مرداد ساعت ۲۴ امشب واریز و قابل برداشت است/پرداخت یارانه معوق اردیبهشت و خرداد طی امشب

    یارانه نقدی مرداد ساعت ۲۴ امشب واریز و قابل برداشت است/پرداخت یارانه معوق اردیبهشت و خرداد طی امشب

    یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۳۸ مربوط به مردادماه ۱۴۰۱ امشب به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت است.

  •  کالابرگ الکترونیکی‌ از مهر به بازار می آید

    کالابرگ الکترونیکی‌ از مهر به بازار می آید

    معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه روزانه ۶ هزار تن آرد توزیع می‌شود که به دست مردم نمی‌رسد از احتمال اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی در مهر ماه خبر داد.

  • مردم بیشتر به دنبال کار خدماتی هستند

    مردم بیشتر به دنبال کار خدماتی هستند

    یک فعال حوزه کار می‌گوید: به دلیل نبود توازن میان بخش‌های تولید، صنعت، خدمات و کشاورزی، گرایش افراد به سمت کسب و کارهای خدماتی افزایش یافته و بازار از مشاغل خدماتی اشباع شده است.

  • خبرهای جدید درباره گرانی نان

    خبرهای جدید درباره گرانی نان

    مشاور وزیر اقتصاد گفت: در مرحله دوم اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، ترمیم جبران ۱۵ درصدی هزینه‌های نانوایان و تخصیص سهمیه بر مبنای عملکرد اجرایی می‌شود.

  • آماده وداع با یارانه نقدی/خبر وزیر اقتصاد از زمان اجرای روش جایگزین واریز پول

    آماده وداع با یارانه نقدی/خبر وزیر اقتصاد از زمان اجرای روش جایگزین واریز پول

    وزیر اقتصاد اعلام کرد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

  • امسال ارز اربعین چقدر و با چه قیمتی داده می‌شود؟

    امسال ارز اربعین چقدر و با چه قیمتی داده می‌شود؟

    ​​​​​​​پس از تقریبا دو سال وقفه برای حضور زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین به دلیل کرونا، در شرایطی که امسال تاکنون بیش از یک میلیون نفر برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، رئیس کل بانک مرکزی از آماده‌سازی شرایط برای تخصیص ارز اربعین خبر داده که احتمالا این تامین ارز از محل بازار متشکل ارزی باشد.

  • چرا قیمت روغن پایین آمد ؟

    چرا قیمت روغن پایین آمد ؟

    قیمت روغن خوراکی طی یکی دو هفته اخیر در کشور روند کاهشی به خود گرفته که یکی از علل آن را افت ۳۰ درصدی قیمت‌های جهانی روغن خام می‌دانند، اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و صفر شدن قاچاق این کالای اساسی به خارج از کشور نیز سبب کاهش مصرف آن شده است.

  • آمارهای بانک مرکزی دست دولت را رو کرد

    آمارهای بانک مرکزی دست دولت را رو کرد

    رسانه‌های دولتی از منفی شدن رشد نقدینگی به عنوان یکی از دستاوردهای تیم اقتصادی رئیسی یاد کرده‌اند. اما آمار بانک مرکزی چیز دیگری می‌گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =