۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
جزئیات پرداخت کالابرگ

هنوز زیرساخت‌های کالابرگ آماده نیست. یارانه‌ها همچنان نقدی پرداخت می‌شود. برخی از مردم نسبت به این جایگزینی انتقاد دارند اما آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

به گزارش صدای بورس، صحبت از زیرساخت‌هایی است که برای اجرای طرح کالابرگ آماده نیست. همین که آماده شود یارانه نقدی را حذف می‌کنند.

قرار بود تا شهریور طرح کالابرگ اجرا شود. یعنی چند هفته دیگر. روز گذشته نیز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: «پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.»

خاندوزی گفت: « این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.»

برخی از مردم اما نسبت به جایگزینی کالابرگ انتقاد دارند. این انتقادات از همان ابتدا که صحبت از کالابرگ به جای یارانه نقدی بود، مطرح شد. آنها می‌گوید یارانه نقدی را به انتخاب خودشان صرف هزینه‌های جاری زندگی می‌کنند و مجبور نیستند صرف خرید چند قلم کالای خاص کنند.


بیشتر بخوانید:یارانه مرداد، نقدی یا کالابرگ؟


هم کالا هم ریال، انتخاب با مردم است

پیش از این محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه رادیویی گفت: «یکی از طرح‌های دولت این است که به جای پول نقد، یارانه را در قالب کالای ارزان عرضه کند تا مطمئن شویم میزان گوشت، شیر و غیره که بر اساس استانداردهای بهداشتی، یک خانواده باید دریافت کند، دریافت کرده‌اند. این یک حلقه تکمیلی پرداخت یارانه‌ها است. اما بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.»

آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت سخت‌افزار جدیدی به نام کالابرگ ایجاد نمی‌شود. بلکه از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده می‌شود. در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:امکانات زیرساختی کالابرگ که فراهم شد، افراد می‌توانند هم به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

قیمت‌ها را به زمان قبل برگردانید!

خبرهای مرتبط با اجرای طرح کالابرگ با واکنش‌های زیادی از سوی مخاطبان تجارت‌نیوز مواجه شد. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید. آنها می‌گویند یارانه حذف شود اما به جای آن قیمت‌ها به قبل برگردد.

«کالابرگ نمیخوایم. یارانه نمیخوام. قیمتها برگرده مثل سالهای پیش. آرزوی همه چیرو داریم به گورمیبریم. توان خرید گوشت و مرغ نداریم.»

«هم کوپن بدید واسه خرید روغن و گوشت و غیره هم یارانه نقدی بدید واسه قسط وام و بدهی ها و اجاره خونه.»

«بهتر است قیمت‌ها رو برگردانید چون به جای چهار قلم اکثر اقلام گرون شده.»

«اعتباری باشه برای مردم تا از بانکها وام بگیرند گره کاری باز کنند. خودشان شاید پس انداز کنند. شاید توی غذا نمی‌خوان روغن بریزند. با همین پول اعتبار بدست میاورند.»

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 456997

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خطر ورشکستگی مرغداران را تهدید می‌کند

    خطر ورشکستگی مرغداران را تهدید می‌کند

    قبل از اجرای طرح میزان جوجه ریزی ماهانه در کشور حدود ۱۳۰ میلیون قطعه بود که در تیرماه و پس از گذشت ۲ ماه از اجرای طرح این میزان به کمتر از ۹۲ میلیون قطعه رسیده است و هنوز بازار کشش این میزان را هم ندارد و جوجه‌ها در حال از بین رفتن هستند.

  • خبرهای خوش مالیاتی وزیر اقتصاد

    خبرهای خوش مالیاتی وزیر اقتصاد

    وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه مسئله تورم و کنترل قیمت ها در بازار در صدر و اولویت هدف گذاری های وزارت اقتصاد قرار گرفته است، گفت: این اولویت در ستاد اقتصادی دولت در کنار اهدافی مانند رونق تولید، کمک به تولید و ... نیازمند توجه ویژه ای است و بنا داریم از همه اهرم ها و ابزارهای لازم در سیاست پولی، مالی و بودجه ای و سایر ابزارها برای کنترل این مسئله حیاتی و کلیدی استفاده کنیم.

  • دولت از وعده بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ عقب‌نشینی کرد

    دولت از وعده بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ عقب‌نشینی کرد

    براساس لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که در هیئت وزیران به تصویب رسیده، دولت عملاً از تأمین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودند و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.

  • هر کیلو مرغ کامل تازه چند؟

    هر کیلو مرغ کامل تازه چند؟

    قیمت مرغ گرم امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

  • دلیل تعلل بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

    دلیل تعلل بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

    ‌کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه استقرار سیستم اعتبارسنجی در کشور به کندی پیش می‌رود، گفت: مجلس برای ارگان‌هایی سهل‌انگاری می کنند جریمه در نظر خواهد گرفت.

  • وعده وزیر اقتصاد به کاهش فاصله بین ارز نیمایی و بازار

    وعده وزیر اقتصاد به کاهش فاصله بین ارز نیمایی و بازار

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید دارد که فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید کاهش یابد.

  • پافشاری در توزیع کالابرگ الکترونیک

    پافشاری در توزیع کالابرگ الکترونیک

    مجلس همچنان روی شرط خود در قانون بودجه۱۴۰۱ برای حذف ارز ترجیحی، پافشاری می‌کند و باوجود اینکه دولت لایحه‌ای برای حذف الزام بازگشت قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور۱۴۰۰ ارائه داده، حاضر به عقب‌نشینی از این شرط نیست.

  • عرضه جدید املاک شهرداری تهران در بورس کالا

    عرضه جدید املاک شهرداری تهران در بورس کالا

    مدیریت پذیرش بورس کالای ایران از عرضه دو ملک متعلق به شهرداری تهران در بورس کالا خبر داده است.

  • خبر مهم از بازگشت کالابرگ

    خبر مهم از بازگشت کالابرگ

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت ۶ الی ۸ قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند.

  • پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

    پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

    ​یارانه مرداد ماه تا دو روز دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این آخرین یارانه نقدی دولت رئیسی است یا اینکه پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

  • شامخ اقتصاد در مرز رکود/افت ۵ واحدی در تیر ماه

    شامخ اقتصاد در مرز رکود/افت ۵ واحدی در تیر ماه

     تصویر فعالان اقتصادی از آینده منفی است. موضوعی که به جز تحریم و کاهش سرمایه‌گذاری، ناشی از اثر سوء سیاست‌های پولی-مالی انبساطی است.

  • نحوه تسویه معوقات یارانه‌ای اردیبهشت و خرداد

    نحوه تسویه معوقات یارانه‌ای اردیبهشت و خرداد

    پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد هم زمان با واریز یارانه مرداد، قرار است بابت یارانه‌های معوقه اردیبهشت و خرداد نیز با متقاضیان تایید صلاحیت شده تسویه کامل صورت بگیرد. در مقابل کسانی که تازه به جمع یارانه بگیران اضافه ‌شده‌اند معوقات خود را همراه با یارانه شهریور خواهند گرفت.

  • یارانه نقدی مرداد ساعت ۲۴ امشب واریز و قابل برداشت است/پرداخت یارانه معوق اردیبهشت و خرداد طی امشب

    یارانه نقدی مرداد ساعت ۲۴ امشب واریز و قابل برداشت است/پرداخت یارانه معوق اردیبهشت و خرداد طی امشب

    یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۳۸ مربوط به مردادماه ۱۴۰۱ امشب به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت است.

  •  خرید و فروش کوپن در راه است؟

    خرید و فروش کوپن در راه است؟

    اگرچه پیش‌تر وزیر اقتصاد از آماده نبودن زیرساخت طرح کالابرگ گفته بود، اما حالا معاون وزارت اقتصاد از اجرای این طرح از مهرماه خبر داد. طرحی که قرار بود از شهریور اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =