دولت از وعده بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ عقب‌نشینی کرد

براساس لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که در هیئت وزیران به تصویب رسیده، دولت عملاً از تأمین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودند و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش صدای بورس، عملاً دولت از تأمین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودند و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.

لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که به‌پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و بانک مرکزی در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسیده است برای انجام تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است، به‌منظور رفع اشکالات برخی احکام قانون بودجه ۱۴۰۱، در زمینه کنترل قیمت کالاها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزد و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود متعلق به حساب‌های بانکی و نظارت بر تسهیلات غیرجاری، لایحه زیر ارائه می‌شود.

بر اساس لایحه جدید دولت، با حذف بند «ر» تبصره ۶ قانون بودجه، معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخاص حقوقی مجدداً برقرار خواهد شد. براساس اصلاحیه تبصره ۱۲ نیز شورای حقوق و دستمزد، مجدداً مجوز افزایش حقوقها را دریافت می‌کند.

همچنین براساس اصلاحیه بند یک قسمت «س» تبصره یک قانون بودجه، عملاً دولت از تأمین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودند و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.


بیشتر بخوانید: اعلام شیوه جدید قیمت‌گذاری کالاها


براساس لایحه اصلاحی دولت، عبارت به‌قیمت شهریور ۱۴۰۰ از متن قانون بودجه حذف خواهد شد و در صورت موافقت مجلس، دولت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم -گفتنی است: با وجود صراحت حکم بودجه، در ۳ ماه اخیر به‌جای کالابرگ یارانه نقدی پرداخت شده است.

دولت از وعده بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ عقب‌نشینی کرد

کد خبر 456435

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وعده رئیس سازمان بورس برای سود بین بانکی ۲۰ درصدی

    وعده رئیس سازمان بورس برای سود بین بانکی ۲۰ درصدی

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: قرار است روند صعودی نرخ سود بین بانکی متوقف شود و این سود به زیر ۲۰.۵ درصد برسد.

  • دولت پشیمان شد/ارزانی بی ارزانی!

    دولت پشیمان شد/ارزانی بی ارزانی!

    قیمت‌ها به عقب برنمی‌گردد؛ اگر استثناهای بسیار معدود را کنار بگذاریم، هرگز در اقتصاد قیمت‌ها به عقب برنگشته است؛ بنابراین قید بودجه‌ای ۱۴۰۱ برای دولت، عملا اتفاق نمی‌افتاد.

  • رییسی کوپن را به یارانه ترجیح داد

    رییسی کوپن را به یارانه ترجیح داد

    وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای ارائه کالابرگ به جهت پرداخت یارانه‌ها منتظر گزارش نهایی تامین زیرساخت‌ها هستیم و تا اوایل شهریور تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهیم داد.

  • جزئیات قیمت کالاهای اساسی درهفته دوم مرداد/جدول

    جزئیات قیمت کالاهای اساسی درهفته دوم مرداد/جدول

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته دوم مرداد حاکی از ثبات قیمت کالاها نسبت به هفته گذشته دارد با این حال کالاها بسیار گران است .

  • جزئیات پرداخت کالابرگ

    جزئیات پرداخت کالابرگ

    هنوز زیرساخت‌های کالابرگ آماده نیست. یارانه‌ها همچنان نقدی پرداخت می‌شود. برخی از مردم نسبت به این جایگزینی انتقاد دارند اما آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

  • خرماهای تقلبی را بشناسید

    خرماهای تقلبی را بشناسید

    مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد از بازار انبار نفت تهران همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم خبر داد.

  • چرا باید حساب شخصی و تجاری را تفکیک کنیم؟

    چرا باید حساب شخصی و تجاری را تفکیک کنیم؟

    در تفکیک حساب‌ها باید بانک‌ها با نظارت بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام دهند تا در مرحله بعد سازمان امور مالیاتی از این اطلاعات تفکیکی برای تعیین مالیات واقعی استفاده کند.

  • قیمت عجیب آدامس‌های قاچاق

    قیمت عجیب آدامس‌های قاچاق

    در این خبر به بررسی قیمت انواع آدامس در برندهای مختلف پرداختیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =