۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
خرماهای تقلبی را بشناسید

مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد از بازار انبار نفت تهران همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم خبر داد.

به گزارش صدای بورس،«عباس نوری» با تاکید بر اجباری بودن استاندارد انواع خرما، افزود: بازرسان استاندارد در منطقه انبار نفت تهران که بورس فروش عمده مواد غذایی در تهران است، انواع خرمای غیراستاندارد از جمله خرمای کبکاب با نام تجاری «چکینه»، خرمای رطب با نام‌ تجاری «پویا»، خرمای مضافتی با نام‌های تجارتی IBEK، «ضیافت» و «حلما» شناسایی و توقیف کردند.

وی با هشدار به شهروندان درخصوص غیراستاندارد بودن برخی زعفران‌هایی که در ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها عرضه می‌شود، ادامه‌داد: در این بازرسی‌ها، همچنین چهار برند زعفران غیراستاندارد با نام‌های تجاری «بهمنان»، «ممتاز قائنات»، «باغ گل» و «هدیه طلا» توقیف شد.

نوری با توصیه به شهروندان و برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری ومتولیان هیات‌ها درخصوص خرید مواد غذایی استاندارد، تاکید کرد: کیک با نام تجارتی «صحبتی»، قند با دو نام تجارتی «سبزچین» و «بندسی» و شکر با نام تجارتی «سفید کندوان» نیز غیراستاندارد شناخته شد.

به گزارش ایرنا ،لازم به ذکر است، واحدهای صنفی متخلف متعهد شدند در مدت هفت روز همه این محصولات غیراستاندارد را مرجوع و مستندات خود را به اداره‌ کل استاندارد استان تهران ارائه کنند.

کد خبر 456758

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جزئیات قیمت کالاهای اساسی درهفته دوم مرداد/جدول

    جزئیات قیمت کالاهای اساسی درهفته دوم مرداد/جدول

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته دوم مرداد حاکی از ثبات قیمت کالاها نسبت به هفته گذشته دارد با این حال کالاها بسیار گران است .

  • نزاع‌های خانوادگی باعث آتش‌سوزی نخیلات اروندکنار

    نزاع‌های خانوادگی باعث آتش‌سوزی نخیلات اروندکنار

    رئیس انجمن ملی خرما خاطر نشان کرد: نزاع‌های خانوادگی بین اهالی محلی در آبادان منجر به آتش زدن حدود 50 نخل خرما در این شهر شد.

  • طلا گران می شود

    طلا گران می شود

    قیمت طلا امروز جمعه و پیش از انتشار آمار مشاغل در ایالات‌متحده، به بالاترین حد یک ماهه خود رسید زیرا عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد و طلا را در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی نگه داشت.

  • قیمت جدید برنج به‌ زودی اعلام می‌شود

    قیمت جدید برنج به‌ زودی اعلام می‌شود

    معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت برنج در سال ۱۴۰۰ بسیار منصفانه بود، گفت: قیمت برنج مصوب سال ۱۴۰۱ را به زودی اعلام می‌کنیم.

  • دولت از وعده بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ عقب‌نشینی کرد

    دولت از وعده بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ عقب‌نشینی کرد

    براساس لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که در هیئت وزیران به تصویب رسیده، دولت عملاً از تأمین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودند و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.

  •  هر مثقال زعفران چند؟

     هر مثقال زعفران چند؟

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی زعفران به سبب رکود بازار نسبت به هفته‌های قبل تغییری نداشته است.

  • حلب ۱۶ کیلویی روغن ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد

    حلب ۱۶ کیلویی روغن ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد

     دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، از کاهش ۱۰۰ هزارتومانی قیمت روغن نباتی حلب ۱۶ کیلوگرمی در بازار خبر داد.

  • جزئیات برنج‌های وارداتی مانده زیر باران

    جزئیات برنج‌های وارداتی مانده زیر باران

    یک فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه برنج های وارداتی در گمرک زهدان زیر باران مانده و در حال نابودی است، از عملکرد مسئولان مربوطه به شدت انتقاد کرد.

  • نفت؛ ویژگی مشترک اقتصاد ایران و قزاقستان

    نفت؛ ویژگی مشترک اقتصاد ایران و قزاقستان

    برخی از کارشناسان معتقدند که دولت آقای روحانی برخلاف استراتژی حال کشور، مهمترین توان و منابع دیپلماتیک کشور را برای توسعه روابط با کشورهای اروپایی و به سرانجام رساندن برجام به‌کار گرفتند که در نهایت به استراتژی حال کشور، نتیجه را باختند؛ اما در حال حاضر به نظر می رسد، دولت آیت الله رئیسی با درک اهمیت استراتژیک همسایگان ایران، قدم در مسیر روابط بیشتر با این همسایگان نهاده، که آرزو این است تا آورده‌های بسیار خوبی نصیب کشور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیل IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    با عرض سلام دولت باید کالا برگ را منتفی کنه همون یارانه برای ملت بهتره