جزئیات برنج‌های وارداتی مانده زیر باران

یک فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه برنج های وارداتی در گمرک زهدان زیر باران مانده و در حال نابودی است، از عملکرد مسئولان مربوطه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش صدای بورس، سالار ساکت، عضو هیأت ناظر انجمن وارد کنندگان برنج ایران درباره زیر باران ماندن برنج‌های وارداتی در گمرک زاهدان اظهارداشت: متأسفانه این مسأله صحت دارد و بارها در حال نابودی است.

وی اضافه کرد: عدم مدیریت در گمرک زاهدان علیرغم هشدارهای جدی و قبلی هواشناسی و ستاد بحران منجر به نابودی ده‌ها میلیارد تومان سرمایه تجار در این بخش شده است.

ساکت تصریح کرد: این همه هزینه انبارداری از تجار می‌گیرند و چنین خدماتی را به آنان ارائه می‌کنند، نکته جالب اینجاست زمزمه‌هایی وجود دارد که چون این برنج‌ها در محوطه گمرک انبار شده امکان استفاده از بیمه گمرک وجود ندارد که امیدواریم این مسأله صحت نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: برنج ایرانی کیلویی ۱۵۰ هزار تومان شد


وی با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان مربوطه، افزود: در بحران مواد غذایی موجود در جهان، تجار با مشقت فراوان محموله وارد می‌کنند و به این راحتی و با سهل انگاری عده‌ای نابود می‌شود.

این فعال صنفی درباره حجم این محموله‌ها گفت: فعلاً حجم محموله‌های آسیب دیده به دلیل وضعیت نامناسب محوطه قابل برآورد نیست باید باران قطع شود تا بتوانیم آن را محاسبه کنیم.

وی درباره اینکه آیا این محموله‌ها اخیراً وارد شده یا مربوط به گذشته بوده است، توضیح داد: قابل برآورد نیست، برخی تجار محموله‌هایی دارند که دو ماه قبل وارد شده و برخی نیز بار جدید دارند که در جریان ترخیص بوده بنابراین به طور قطعی تعیین مدت زمان رسوب برای بنده امکان پذیر نیست و نمی‌توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد.

به گزارش مهر ،ساکت اضافه کرد: با اینحال متأسفانه روند تشریفات گمرکی در زاهدان بسیار کند بوده و باعث ماندگاری زیاد محموله‌ها در این گمرک شده است.

کد خبر 456397

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش سرقت مواد غذایی در نتیجه تورم

    افزایش سرقت مواد غذایی در نتیجه تورم

    تورم مواد غذایی در ایران هشداردهنده شده و مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌ای مواد غذایی در تیر ماه را بالای ۹۰ درصد دانسته است.

  • سرانجام برنج ارزان شد

    سرانجام برنج ارزان شد

    سرانجام بعد از مذاکرات، تردیدها و ابهامات چندماهه پیرامون ممنوعیت فصلی واردات برنج، در نخستین روز مردادماه لغو این ممنوعیت چندماهه به گمرکات ابلاغ شد و بر این اساس واردات برنج به کشور همچنان طبق روال قبل ادامه خواهد داشت.

  •  افزایش «تقلب» در بازار برنج

     افزایش «تقلب» در بازار برنج

    گرانی قیمت برنج و شکستن رکورد کیلویی ۱۸۵‌هزارتومان این روزها بسیاری از سودجویان را بر آن داشته تا با اختلاط محصول ایرانی با خارجی از این کیسه‌های برنج جیبی برای خود بدوزند.

  • منتظر باشید؛‌ برنج ارزان می شود

    منتظر باشید؛‌ برنج ارزان می شود

    فعالان بازار برنج پیش‌بینی می‌کند که با توجه به لغو ممنوعیت واردات برنج،‌ از این پس فرصتی هم برای سودجویی دلالان وجود ندارد چون واردات به شکل مستمر در حال انجام است. همچنین در نتیجه رقابت واردکنندگان و قرار داشتن در فصل برداشت برنج ایرانی و نخریدن مردم دست به دست هم خواهد داد تا در کمترین زمان شاهد کاهش قیمت در بازار برنج باشیم.

  • تن ماهی خاویار می شود!

    تن ماهی خاویار می شود!

    در این خبر به بررسی قیمت انواع کنسرو ماهی تن در بازار پرداختیم.

  • جزئیات قیمت کالاهای اساسی درهفته دوم مرداد/جدول

    جزئیات قیمت کالاهای اساسی درهفته دوم مرداد/جدول

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته دوم مرداد حاکی از ثبات قیمت کالاها نسبت به هفته گذشته دارد با این حال کالاها بسیار گران است .

  • برنج با چه قیمتی به سفره ها برگشت؟

    برنج با چه قیمتی به سفره ها برگشت؟

    معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امیدواریم در فصل برداشت برنج طبق روال سال‌های گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

  • خرماهای تقلبی را بشناسید

    خرماهای تقلبی را بشناسید

    مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد از بازار انبار نفت تهران همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم خبر داد.

  • مردم تاوان سیل زدگی برنح های زاهدان را می دهند

    مردم تاوان سیل زدگی برنح های زاهدان را می دهند

    پس از جاری‌شدن سیل در استان‌های مختلف کشور، حدود ۳۰۰ تن از محموله برنج‌ وارداتی در گمرک زاهدان زیر آب رفت. موضوعی که ممکن است باعث کاهش عرضه برنج وارداتی به بازار و افزایش قیمت آن شود. آیا در نهایت مردم زیان برنج‌های سیل‌زده را می‌پردازند؟

  • قیمت عجیب آدامس‌های قاچاق

    قیمت عجیب آدامس‌های قاچاق

    در این خبر به بررسی قیمت انواع آدامس در برندهای مختلف پرداختیم.

  • احتمال از بین رفتن ۳۰۰ تن برنج‌ باران‌زده/گمرک به وزارت صمت نامه زد

    احتمال از بین رفتن ۳۰۰ تن برنج‌ باران‌زده/گمرک به وزارت صمت نامه زد

    طبق برآورد گمرک زاهدان، احتمالا حدود ۳۰۰ تن از برنج‌های وارداتی که در محوطه، دچار آب گرفتگی شده بود، خسارت دیده و از بین رفته است.

  • بیمه تجارت‌نو در مسیر کسب جایگاه بین المللی

    بیمه تجارت‌نو در مسیر کسب جایگاه بین المللی

    بیمه تجارت نو به مسابقات بین المللی اینشورر راه یافت

  • فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست!

    فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست!

    به دنبال انباشت کالا در گمرک زاهدان و اتفاقات اخیر پیش آمده، گمرک به شرکت‌های حمل و نقل اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی و حل مشکل از اظهار کالای ترانزیت داخلی به مقصد گمرک زاهدان اکیدا خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =