فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست!

به دنبال انباشت کالا در گمرک زاهدان و اتفاقات اخیر پیش آمده، گمرک به شرکت‌های حمل و نقل اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی و حل مشکل از اظهار کالای ترانزیت داخلی به مقصد گمرک زاهدان اکیدا خودداری شود.

به گزارش صدای بورس-در تازه‌ترین مکاتبه صورت گرفته بین خاشی - ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان- با کلیه شرکت‌های حمل و نقل، موضوع عدم ورود کالاهای جدید به این گمرک مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اعلام کرده با توجه به نبود فضای خالی در انبارهای گمرک زاهدان و همچنین عدم تامین انبار از سوی مرجع تحویل گیرنده کالا (شرکت انبارهای عمومی) تا اطلاع ثانوی و حل مشکل از اظهار کالاهای ترانزیت داخلی به مقصد گمرک زاهدان اکیدا خودداری و کالاها به مقاصد سایر گمرکات اظهار شود.

مدیرکل گمرک زاهدان در ادامه تاکید کرده است که در غیر این صورت مسئولیت توقف و هرگونه خسارت وارده بر عهده شرکت اظهارکننده بوده و گمرک در این خصوص هیچ‌گونه مسئولیتی نداشته و ندارد.

در هفته گذشته و به دنبال بارندگی شدید در زاهدان، گمرک این شهر دچار آب‌گرفتگی شد و طی آن محموله‌های برنج موجود در محوطه به دلیل شرایط نامناسب ، خسارت دید.

گمرک اعلام کرد که از دی‌ماه سال گذشته با توجه به حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد و سرازیر شدن کالاها به گمرک زاهدان، از وزارت صمت خواسته بوده تا ثبت سفارش به مقصد این گمرک را محدود کند و همچنین به استانداری نیز هشدارهای لازم را داده بوده است. در عین حال که از انبارهای عمومی در سال گذشته خواسته تا فضای لازم برای کالاهای موجود را ایجاد کند که این اتفاق نیفتاده است.


بیشتر بخوانید: وزیر صمت برای فرار از استیضاح وعده حذف قرعه کشی خودرو داد


در اعلام گمرک زاهدان به این اشاره شده بود که ظرفیت انبارهای مسقف و سکوهای آن حدود ۲۰ هزار تن است ولی در روزهای اخیر حجم کالای آن به بیش از ۴۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش ایسنا،اخیرا گمرک ایران نیز در مکاتبه‌ای با دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) خواسته تا دیگر ثبت سفارشی به مقصد زاهدان صادر نشده و محموله‌ها وارد گمرک دیگری شوند.

فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست

کد خبر 456709

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وضعیت مبهم ۲۲۴۹ خودروی وارداتی؛ ترخیص، مرجوع یا امحاء؟

    وضعیت مبهم ۲۲۴۹ خودروی وارداتی؛ ترخیص، مرجوع یا امحاء؟

    ​در آستانه واردات خودرو ، همچنان حدود ۲۲۴۹ دستگاه انواع خودرو از سال‌های قبل در گمرک مانده و تعیین‌ تکلیف نشده است.

  • ماجرای تخصیص یک میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات خودرو

    ماجرای تخصیص یک میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات خودرو

    عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: تخصیص ۱ میلیارد دلار ارز دولتی به واردات خودرو، باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود و این رقم اگر تقسیم بر ۲۰ هزار دلار شود تقریبا ۵۰ هزار خودرو می‌شود که تاثیری در بازار ندارد.

  • مردم تاوان سیل زدگی برنح های زاهدان را می دهند

    مردم تاوان سیل زدگی برنح های زاهدان را می دهند

    پس از جاری‌شدن سیل در استان‌های مختلف کشور، حدود ۳۰۰ تن از محموله برنج‌ وارداتی در گمرک زاهدان زیر آب رفت. موضوعی که ممکن است باعث کاهش عرضه برنج وارداتی به بازار و افزایش قیمت آن شود. آیا در نهایت مردم زیان برنج‌های سیل‌زده را می‌پردازند؟

  • عرضه محصولات دومین خودروساز بزرگ در بورس‌کالا

    عرضه محصولات دومین خودروساز بزرگ در بورس‌کالا

    به‌دنبال اعلام برنامه عرضه محصولات گروه بهمن در بورس‌کالا، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه خودروی شاهین در بورس‌کالا اعلام آمادگی کرد. عرضه محصولات گروه بهمن قرار است از ۲۶مرداد آغاز شود. حالا فقط ایران خودرو مانده که عرضه محصولاتش را در بازار سرمایه آغاز کند.

  • قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • یک خطر جدید برای واردکنندگان!

    یک خطر جدید برای واردکنندگان!

    عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید سیاست اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واردات، می‌تواند به فعالان اقتصادی در فرایند تامین نیازهای کشور آسیب‌هایی وارد کند.

  • سیاست یارانه‌ای در صنعت دارو پایان ندارد؟

    سیاست یارانه‌ای در صنعت دارو پایان ندارد؟

    دلار ۴۲۰۰ در صنعت دارو به‌طور کامل حذف نشده و در واردات محاسبه می‌شود.

  • سیل اخیر زاهدان ۳۰۰ تن برنج خسارت زد

    سیل اخیر زاهدان ۳۰۰ تن برنج خسارت زد

    مدیرکل گمرک زاهدان با بیان اینکه برخی صاحبان کالا اقدام به ویرایش ثبت سفارش محموله برنج خود کردند اما این موارد تایید نشده و محموله‌ها در محوطه گمرک دپو شده است، گفت: ۲۰ روز قبل از بارش‌ها هشدارهای لازم به شرکت انبارهای عمومی داده شد.

  • مقصر برنج های خیس پیدا شد

    مقصر برنج های خیس پیدا شد

    به دنبال بررسی‌های صورت گرفته و ورود دستگاه‌های نظارتی، برخی اقدامات اولیه برای تعیین‌تکلیف محموله‌های برنج مانده زیر باران در گمرک زاهدان صورت گرفته و پرداخت خسارت بر عهده سازمان انبارهای عمومی به عنوان مرجع تحویل گیرنده گذاشته شده است؛ اما این ماجرا ابعاد دیگری دارد که باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرد.

  • خبر نگران کننده درباره برنج هندی

    خبر نگران کننده درباره برنج هندی

    تاجران نگران هستند که کاهش تولید برنج محدودیت های صادراتی هند را افزایش دهد.

  • برای نخستین بار تراز صادراتی و وارداتی کشور در حال برابر شدن است

    برای نخستین بار تراز صادراتی و وارداتی کشور در حال برابر شدن است

    اختلاف بین صادرات و واردات در کشور تنها به ۴ میلیارد دلار رسیده و این نرخ به زودی متعادل می گردد

  •  دانه درشت هایی که فرارمالیاتی دارند در دام قانون

    دانه درشت هایی که فرارمالیاتی دارند در دام قانون

    رئیس فراکسیون اصناف گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تمام مسائل مربوط به مالیات را شفاف خواهد کرد و تکلیف مردم در این خصوص مشخص می‌شود. اتفاقات ناگواری توسط برخی از ماموران مجموعه مالیاتی روی داده که منجر به برخورد سلیقه‌ای شده است، با این قانون چنین حرکت‌هایی برای همیشه از اقتصاد و امور مالیاتی کشور رخت برخواهد بست.

  • کدام کالاها از مالیات معاف شدند؟

    کدام کالاها از مالیات معاف شدند؟

    اگر بابت خرید و دریافت کالاها و خدماتی که از مالیات معاف هستند، مالیاتی دریافت شود، صرفا برای خریدارانی که از مؤدیان عضو سامانه مؤدیان و از طریق کارت‌های بانکی خرید می‌کنند، مالیات و عوارض پرداختی بابت کالاها و خدمات معاف به همان حسابی که از آن خریداری شده است، واریز و به خریداران اطلاع داده خواهد شد.

  • جزئیات برنج‌های وارداتی مانده زیر باران

    جزئیات برنج‌های وارداتی مانده زیر باران

    یک فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه برنج های وارداتی در گمرک زهدان زیر باران مانده و در حال نابودی است، از عملکرد مسئولان مربوطه به شدت انتقاد کرد.

  • دور ریز ۵٠٠ میلیون دلار ناقابل در بنادر ایران

    دور ریز ۵٠٠ میلیون دلار ناقابل در بنادر ایران

    عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل و نقل اظهار داشت: در حال حاضر لاینرها ترجیح می‌دهند که بار ایران را در امارات تخلیه و بارگیری کنند. تردد هر کانتینر بین بندر عباس و دوبی ۵٠٠ دلار هزینه اضافی برای ایران در پی دارد و سالانه یک میلیون کانتینر متعلق به ایران در دوبی تخلیه و بارگیری می‌شود به عبارت دیگر همین روند برای امارات ۵٠٠ میلیون دلار درآمد زایی دارد و ایران بابت عدم کارایی بنادر خود که ارتباطی هم به تحریم‌ها ندارد، ۵٠٠میلیون دلار را دور می‌اندازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =