دانه درشت هایی که فرارمالیاتی دارند در دام قانون

رئیس فراکسیون اصناف گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تمام مسائل مربوط به مالیات را شفاف خواهد کرد و تکلیف مردم در این خصوص مشخص می‌شود. اتفاقات ناگواری توسط برخی از ماموران مجموعه مالیاتی روی داده که منجر به برخورد سلیقه‌ای شده است، با این قانون چنین حرکت‌هایی برای همیشه از اقتصاد و امور مالیاتی کشور رخت برخواهد بست.

به گزارش صدای بورس، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر درباره تاثیرات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تمام مسائل مربوط به مالیات را شفاف خواهد کرد و تکلیف مردم در این خصوص مشخص می‌شود. اتفاقات ناگواری توسط برخی از ماموران مجموعه مالیاتی روی داده که منجر به برخورد سلیقه‌ای شده است، با این قانون چنین حرکت‌هایی برای همیشه از اقتصاد و امور مالیاتی کشور رخت برخواهد بست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اضافه کرد: وزیر اقتصاد کمر همت بسته تا همه چیز به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد و یکی از بهترین کارهایی که باید انجام شود و متاسفانه دولت‌ها در راه اندازی آن تخلف و کوتاهی ورزیده اند، سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی است که امید می‌رود هر چه سریعتر در کل کشور جاری و ساری شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی در این رابطه یادآور شد: دغدغه بسیاری از فروشندگان با این سامانه برطرف خواهد شد. به عنوان رئیس فراکسیون اصناف مطرح می‌کنم، عملیاتی شدن این قانون روشن خواهد کرد که مالیات شامل حال ۶۰ تا ۷۰ درصد از اصناف نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: فرار مالیاتی با کارتخوان های فاقد پرونده مالیاتی


نماینده مردم کرمان با اشاره به جلوگیری از فرار مالیاتی، بیان کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی به دنبال دانه درشت‌هایی است که فرار مالیاتی دارند و با این روش دیگر شاهد فرار مالیاتی نخواهیم بود. به این معنا که هزینه هر فعال اقتصادی به صورت شفاف و آنلاین و کاملا کنترل شده در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد.

رئیس فراکسیون اصناف در ادامه افزود: حساب شخصی و تجاری با این قانون قطعا از هم تفکیک می‌شود و سود اجرا درست آن برای تمام مردم ایران خواهد بود، بنابراین مجری باید کمی صبوری و پشتکار به خرج دهد.

به گزارش ایبنا،حسن پور بیگلری درباره جبران کسری بودجه دولت از این طریق ابراز کرد: کار بسیار دشواری است، ولی خوشبختانه در ماه‌های گذشته حداکثر تلاش دولت این بوده که از بانک مرکزی استقراضی نداشته باشد، امید می‌رود تا این روند همچنان ادامه پیدا کند.

کد خبر 456835

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    با وجود آنکه سهم غالب در بازار مسکن شهر تهران از خانه‌های بالای یک میلیارد تومان به واحدهای بیش از ۲ میلیارد تومان رسیده، معاملات نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها نه تنها تاثیری در کاهش معاملات ندارد بلکه در خلاء قوانین مالیاتی، هیجانات سفته‌بازی و سوداگری در بازار ملک همچنان حکمفرما است.

  • جنجال خودرو و بورس به پایان رسید/ سایپا هم به میدان آمد

    جنجال خودرو و بورس به پایان رسید/ سایپا هم به میدان آمد

    به نظر می رسد ماجرای پرچالش عرضه خودرو در بورس به فصل آخر خود نزدیک است، به طوری که علاوه بر عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در تاریخ ۲۶ مرداد ماه، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه در همان هفته (هفته چهارم مردادماه) اعلام آمادگی کرده است.

  • عرضه محصولات دومین خودروساز بزرگ در بورس‌کالا

    عرضه محصولات دومین خودروساز بزرگ در بورس‌کالا

    به‌دنبال اعلام برنامه عرضه محصولات گروه بهمن در بورس‌کالا، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه خودروی شاهین در بورس‌کالا اعلام آمادگی کرد. عرضه محصولات گروه بهمن قرار است از ۲۶مرداد آغاز شود. حالا فقط ایران خودرو مانده که عرضه محصولاتش را در بازار سرمایه آغاز کند.

  • شاسی بلندها در راه بورس کالا/نحوه خرید فیدلیتی و دیگنیتی

    مدیر امور تالارهای بورس کالای ایران جزییات عرضه و نحوه خرید خودرو در بورس کالا را تشریح کرد.

    شاسی بلندها در راه بورس کالا/نحوه خرید فیدلیتی و دیگنیتی

    چهارشنبه ۲۶ مردادماه قرار است دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی گروه بهمن عرضه شود. مدیر تالارهای بورس کالا درباره نحوه خرید این خودروها توضیح داد

  • افت ۵ درصدی معامله با کارتخوان در یک ماه

    افت ۵ درصدی معامله با کارتخوان در یک ماه

    فروشندگان دیگر تمایلی به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ندارند، علت این بی‌میلی نه خرابی و نقص فنی که استفاده سازمان امور مالیاتی از تراکنش‌های ثبت شده در هر دستگاه کارتخوان، برای محاسبه مالیات است.

  • غیرفعال شدن ۱۰ میلیون کارتخوان

    غیرفعال شدن ۱۰ میلیون کارتخوان

    رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی با اشاره به طرح ساماندهی کارتخوان ها گفت: از بین ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ابزار پرداخت ۸ میلیون ابزار پرداخت به پرونده مالیاتی شان الصاق شدند و سایر ابزارهای پرداخت هم در اجرای قانون غیرفعال شدند.

  • توضیحات جدید برای مالیات کارت به کارت

    توضیحات جدید برای مالیات کارت به کارت

    معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: به صراحت اعلام می‌کنم که پس از یک سال که برای صنوف برگه تشخیص مالیات صادر شد، متوجه خواهند شد که واریز وجه از طریق دستگاه‌های پوز یا از طریق کارت به کارت تفاوتی در میزان مالیات آنها نخواهد داشت و رویه خود را اصلاح می‌کنند و دستگاه‌های پوز را از کشوی خود بیرون می‌آورند.

  • فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست!

    فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست!

    به دنبال انباشت کالا در گمرک زاهدان و اتفاقات اخیر پیش آمده، گمرک به شرکت‌های حمل و نقل اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی و حل مشکل از اظهار کالای ترانزیت داخلی به مقصد گمرک زاهدان اکیدا خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =