توضیح مشاور درباره فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

 محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی، با بیان اینکه بنای ما این بود قیمت نان تغییر نکند، گفت: از ابتدای شروع طرح هوشمندسازی یارانه نان، چون دولت مایل بود تا افرایش قیمت اتفاق نیفتد، باید این جبران را برای نانوایان انجام دهد. یک مبلغی را به عنوان کمک هزینه به نانوایان پرداخت کردیم. 

به گزارش صدای بورس،این تصمیم باعث کمک به جبران هزینه‌های نانوا و اقتصادی ماندن فعالیت نانوایی می‌شد و دولت از ابتدا با منطق جبران هزینه‌های نانوا همراه بود.

دومین اثری که جبران ۱۵ درصدی داشت این بود که استقرار زیرساخت ها، کارتخوان هوشمند را از قالب نمایشی خارج کرد و به کارکرد واقعی رساند.

روزانه حدود ۷/۹ میلیون تراکنش در سامانه ثبت می‌شود. در این ۹۰ روز، فروش ۴/۱ میلیارد قرص نان در این سامانه ثبت شده است.

در فاز بعدی موضوع آرد و نظام توزیع آرد در دستور کار است. مقوله سهمیه آرد نانوا ام الفساد در مسئله توزیع آرد کشور بوده و می‌خواهیم پایه‌های این فساد را متزلزل کنیم.

کد خبر 457316

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار سوپرمارکتی ایران در مقایسه با ترکیه

    بازار سوپرمارکتی ایران در مقایسه با ترکیه

    اندازه بازار صنعت کالاهای سوپرمارکتی در ایران تا انتهای سال ۱۴۰۰، حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است که به ازای هر نفر در سال به ۲۷۰ دلار می‏رسد. سرانه هر فرد در ترکیه با جمعیتی مشابه ایران به حدود ۱۴۲۴ دلار در سال می‏رسد. در میان کشورهای مورد بررسی فرانسه با سرانه ۴۹۶۹ دلار در سال بالاترین آمار را دارد.

  • تجمیع کارت‌ها چه زمانی انجام می‌شود؟

    تجمیع کارت‌ها چه زمانی انجام می‌شود؟

    تسریع در سیستم پرداخت ها، کاهش هزینه های جانبی خدمات رسانی و جلوگیری از بروز برخی جرایم از مزایای تجمیع کارت های بانکی است.

  • مجلس با پیشنهاد دولت برای عدم بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ مخالفت خواهد کرد؟

    مجلس با پیشنهاد دولت برای عدم بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ مخالفت خواهد کرد؟

    سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کند نمی‌شود انتظار داشت که تنها ۴ قلم کالا گران شود، هرکسی که این حرف را گفته اشتباه کرده است، این اتفاق نمی‌تواند منطقی باشد و سایر کالاها متاثر از افزایش قیمت این کالاها خواهند بود.

  •  تغییر ناگهانی مقررات و رویه های اقتصادی ممنوع

    تغییر ناگهانی مقررات و رویه های اقتصادی ممنوع

    محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور با ارسال بخشنامه ای به تمامی وزارتخانه ها، موسسات، شرکتهای دولتی، استانداری ها و سایر دستگاههای اجرایی، تغییر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی مقررات، رویه های اقتصادی را بر خلاف ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار دانست و آن را ممنوع اعلام کرد.

  • خبرهای جدید درباره گرانی نان

    خبرهای جدید درباره گرانی نان

    مشاور وزیر اقتصاد گفت: در مرحله دوم اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، ترمیم جبران ۱۵ درصدی هزینه‌های نانوایان و تخصیص سهمیه بر مبنای عملکرد اجرایی می‌شود.

  • پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

    پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

    ​یارانه مرداد ماه تا دو روز دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این آخرین یارانه نقدی دولت رئیسی است یا اینکه پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

  • قیمت جهانی غلات کاهش یافت

    قیمت جهانی غلات کاهش یافت

    ​​​​​​​ قیمت گندم و ذرت پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه اولین کشتی غلات اوکراین به مقصد خود رسید و انتظارات برای کاهش محدودیت‌ها بر صادرات محصولات کشاورزی روسیه، کاهش یافت.

  • چرا نانوایی ها کارت خوان دوست ندارند؟

    چرا نانوایی ها کارت خوان دوست ندارند؟

    علی رغم گذشت بیش از ۶ ماه از اجرای طرح هوشمندسازی نان، برخی واحدهای نانوایی از ارائه کارتخوان اجتناب می کنند.

  • ۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد دولت دورریز می شود

    ۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد دولت دورریز می شود

    معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به طرح یارانه نان گفت: طبق اطلاعات به دست آمده ۲.۵ تا ۲.۷ هزار میلیارد تومانی که توسط دولت برای آرد پرداخت می‌شود، تبدیل به نان نمی‌شود.

  • دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

    دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

    رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: برخی از نانوایان بعد از محاسبه پایان روز به این نتیجه رسیدند که مبلغی در حساب آنها واریز نشده است و آنها برای وصول پول باید چندین مرتبه به بانک مراجعه کنند که بررسی این موضوع زمان‌بر است؛ درنهایت بانک به نانوایان اعلام کرد که اختلاف حساب ناشی از اقدامات آنها در راستای بروزرسانی سیستم‌ها بوده است.

  • کارگران سالی۳ کیلو گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند

    کارگران سالی۳ کیلو گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند

    یک خانواده‌ی سه نفره‌ی کارگری اگر یک روز بخواهند غذای گوشتی بخورند، باید کل دستمزد آن روزِ نان‌آور خانواده را برای خرید فقط یک کیلوگرم گوشت قرمز هزینه کنند!

  • هندوانه‌فروشان کارت‌خوان دارند اما برخی پزشکان نه

    هندوانه‌فروشان کارت‌خوان دارند اما برخی پزشکان نه

    با وجود آنکه در قانون کشور پرداخت مالیات از سوی پزشکان یک تکلیف اعلام شده است اما برخی پزشکان با عدم ارائه دستگاه کارتخوان ضمن دور زدن قانون و فرار مالیاتی، بیماران را به مشقت و سختی می‌اندازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =