تغییر ناگهانی مقررات و رویه های اقتصادی ممنوع

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور با ارسال بخشنامه ای به تمامی وزارتخانه ها، موسسات، شرکتهای دولتی، استانداری ها و سایر دستگاههای اجرایی، تغییر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی مقررات، رویه های اقتصادی را بر خلاف ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار دانست و آن را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور با ارسال بخشنامه ای ۴ بندی بر مبنای اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تمامی وزارتخانه ها، موسسات، شرکتهای دولتی، استانداری ها و سایر دستگاههای اجرایی را مکلف کرد تا از تغییر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی مقررات و رویه های اقتصادی بپرهیزند.

در این بخشنامه آمده است: هرگونه تغییر سیاستها، مقررات و رویه های اقتصادی در زمان مقتضی قبل از اجرا باید به صورت شفاف از طریق رسانه های گروهی و تشکل های اقتصادی ذیربط به اطلاع عموم رسیده شود.

همچنین پیش نویس آیین نامه ها، دستورالعمل یا بخشنامه باید یک هفته قبل از صدور از طریق بارگذاری در سایت خود به اطلاع عموم و فعالان اقتصادی رسیده شود تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم و فعالان اقتصادی و تشکل ها وجود داشته باشد.

دهقان تاکید کرده است که هر گونه آیین نامه، دستورالعمل یا بخشنامه یا مقرره مرتبط با محیط کسب و کار باید بلافاصله در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار معاونت حقوقی رئیس جمهور ثبت شود و به اطلاع عمومی برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون حقوقی رئیس جمهور عنوان کرده که با توجه به ذیل ماده ۳۰ قانون فوق الذکر، که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ لازم الاجرا شده است، مقررات مرتبط با محیط کسب و کار پس از یکسال از تاریخ مذکور تنها در صورت ثبت در پایگاه موضوع این ماده نافذ است.

کد خبر 457350

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • موتور نیم سوز برق تابستان

    موتور نیم سوز برق تابستان

    حفظ روشنایی خانه‌ها در تابستان چگونه میسر شده است؟

  •  توضیح مشاور درباره فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

     توضیح مشاور درباره فاز دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

     محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی، با بیان اینکه بنای ما این بود قیمت نان تغییر نکند، گفت: از ابتدای شروع طرح هوشمندسازی یارانه نان، چون دولت مایل بود تا افرایش قیمت اتفاق نیفتد، باید این جبران را برای نانوایان انجام دهد. یک مبلغی را به عنوان کمک هزینه به نانوایان پرداخت کردیم. 

  • برنامه مشخصی برای ساخت مسکن وجود ندارد!

    برنامه مشخصی برای ساخت مسکن وجود ندارد!

    شقاقی گفت: کند شدن آهنگ رشد تورم مسکن در حال حاضر نمی تواند علتی بر ثبات بازار باشد زیرا این اتفاق می تواند دلالی مختلفی مثل کاهش جذابیت بازار مسکن برای سرمایه گذاری و کاهش قدرت خرید مردم باشد. اکنون که یکسال از عمر دولت می گذرد باید تمام وعده ها با برنامه ریزی و شناخت زیر ساخت های کشور داده شود تا هیچ طرحی شکست نخورد و امید مردم برای خانه دار شدن کمرنگ نشود.

  • بدعهدی دولت سیزدهم در برابر دامداران

    بدعهدی دولت سیزدهم در برابر دامداران

    تصمیم یک‌شبه دولت سیزدهم برای افزایش شش برابری قیمت نهاده‌های دامی موج جدیدی از ورشکستگی دامداران را در اولین سال فعالیت دولت رئیسی ایجاد کرد. حال فعالان این صنعت از بدعهدی دولت در تسویه مطالبات ۸۰۰۰ میلیارد تومانی خبر می‌دهند.

  • وعده وزیر اقتصاد به کاهش فاصله بین ارز نیمایی و بازار

    وعده وزیر اقتصاد به کاهش فاصله بین ارز نیمایی و بازار

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید دارد که فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =