خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.

به گزارش صدای بورس، عطاء الله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.


عطاء الله هاشمی با اشاره به اینکه از دهم تیرماه مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: کشاورزان ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند.وی ارزش کل گندم خریداری شده تا صبح امروز را ۶۱ هزار

میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۲۸ تا ۳۰ درصد رشد کرده است.

هاشمی افزود: پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم در سالجاری به حدود ۱۰ میلیون تن برسد.


بیشتر بخوانید: صادرات ۳۰ میلیون تن گندم روسیه طی یک سال اخیر



وی با اشاره به اینکه برآورد می‌شود بتوانیم حدود ۶.۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم، گفت: البته این در صورتی است که دولت بتواند روند پرداخت مطالبات را مرتب کند.
به گزارش خبرگزاری برنا،هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر روند پرداخت مطالبات نگران کننده است و قرار بود که مطالبات حداکثر طی یک هفته بعد از تحویل گندم پرداخت شد اما هم اکنون بین ۲۵ تا ۳۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 455888

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.

  •    سهمیه ارز مسافرتی تغییر کرد

       سهمیه ارز مسافرتی تغییر کرد

    براساس اطلاعیه بانک مرکزی، متقاضیان و مسافران سفرهای خارجی می‌توانند طبق نیاز خود یکی از روش‌های خرید ارز مسافرتی با ارائه مدارک تعیین شده تا سقف ۵۰۰ یورو با نرخ صرافی یا خرید ۲۰۰۰ یورو به نرخ توافقی را انتخاب کنند.

  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

    افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

    مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۳۰ درصدی میزان و افزایش ۲۰۲ درصدی ارزش گندم‌های خریداری شده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم از ۵ میلیون تن فراتر رفته است.

  • اعلام نرخ ۲۷ ارز

    بانک مرکزی امروز، ‌چهارشنبه (۲۹ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز افزایش و نرخ ۸ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • دولت وعده نان ارزان داد

    دولت وعده نان ارزان داد

    محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد با اعلام این خبر که ۶۳ درصد نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند، تأکید کرد: افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نداریم و نه حتی ابزار خاصی تحت عنوان کارت نان یا چیزی شبیه این برای مردم وجود خواهد داشت.

  • گندم تولیدی خوراک دام شد

    گندم تولیدی خوراک دام شد

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث شد حجمی از گندم تولیدشده برای مصارف خوراک دام مصرف شود

  • خوشه های طلایی به بورس باز می گردند؟

    خوشه های طلایی به بورس باز می گردند؟

    سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین الملل بورس کالا می گوید: کشف نرخ بالاتر از میزان موردنظر سیاست گذار در یک تابلوی رسمی مورد قبول نبود و عملا عرضه‌ گندم در بورس کالا متوقف شده است.

  • ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    درحالیکه وزیر اقتصاد از احتمال وضع ارز دولتی برای پایه گمرکی واردات خبر داده بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

  • خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۵ میلیون تن رسید

    خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۵ میلیون تن رسید

    شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۴.۹ میلیون تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خبر داد و اعلام کرد : با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران، میزان پرداخت پول خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان از مرز ۴۵ هزار میلیارد تومان گذشت.

  • پیش‌بینی افت تولید غلات در دنیا

    پیش‌بینی افت تولید غلات در دنیا

    فائو با پیش‌بینی افت ۰.۶ درصدی تولید غلات دنیا در سال جاری اعلام کرد: تولید غلات ایران در این سال ۱۳.۵ درصد افزایش می‌یابد و به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

  • صادرات گندم رکورد زد

    صادرات گندم رکورد زد

    در سال جاری گندم با سهم ۱۶ درصدی، رتبه اول واردات کالاهای اساسی را به خود اختصاص داده است، در حالی که پیش از این با وجود حجم بالا، هزینه این واردات بعد از چند کالای دیگر قرار داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =