افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۳۰ درصدی میزان و افزایش ۲۰۲ درصدی ارزش گندم‌های خریداری شده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم از ۵ میلیون تن فراتر رفته است.

به گزارش صدای بورس، «مرتضی سعادتی کیا» با اعلام اینکه از طریق مراکز خرید در سراسر کشور به طور متوسط روزانه بیش از ۸۵ هزار تن گندم خریداری می‌شود، افزود: بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در سراسر کشور به حساب آنان واریز شده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: به این ترتیب، تمام کشاورزان عزیزی که گندم خود را تا ۱۱ تیرماه جاری به مراکز خرید دولتی تحویل داده‌اند، پول گندم‌هایشان را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم‌ در کشور از طریق تسهیلات بانکی، بودجه اختصاص داده توسط سازمان برنامه و بودجه و منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین می‌شود، اظهار کرد: ۲۷ هزار میلیارد تومان از این واریزی‌ها از محل منابع بودجه‌ای سازمان برنامه و بودجه و ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی، تأمین و به حساب کشاورزان واریز شده است.


بیشتر بخوانید: صادرات ۳۰ میلیون تن گندم روسیه طی یک سال اخیر


به گزارش ایسنا -سعادتی کیا با تأکید بر اینکه تمام تلاش‌ دولت، پرداخت به‌روز مطالبات گندمکاران است، خاطرنشان کرد: در عرف بازار محصولات کشاورزی، پرداخت پول محصول به تولیدکننده به فاصله یک هفته از زمان تحویل به منزله پرداخت نقد محسوب می‌شود، با این وجود شرکت بازرگانی دولتی ایران پیگیر منابع مالی و تسهیلات بانکی مورد نیاز است تا مطالبات کشاورزان عزیز به‌روز پرداخت شود.

کد خبر 455697

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دولت وعده نان ارزان داد

    دولت وعده نان ارزان داد

    محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد با اعلام این خبر که ۶۳ درصد نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند، تأکید کرد: افزایش قیمت نان و محدودیت خرید نان برای مردم نداریم و نه حتی ابزار خاصی تحت عنوان کارت نان یا چیزی شبیه این برای مردم وجود خواهد داشت.

  • گندم تولیدی خوراک دام شد

    گندم تولیدی خوراک دام شد

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث شد حجمی از گندم تولیدشده برای مصارف خوراک دام مصرف شود

  • خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.

  • ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    ضد و نقیض گویی ها در دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰

    درحالیکه وزیر اقتصاد از احتمال وضع ارز دولتی برای پایه گمرکی واردات خبر داده بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

  • چقدر شعبه بانکی غیرمجاز داریم؟

    چقدر شعبه بانکی غیرمجاز داریم؟

    مدیر اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی گفت: برخی از شعب بانک‌های دولتی به دلیل طی نکردن فرآیندهای لازم، در مقاطعی فاقد مجوز فعالیت می‌شوند.

  • خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۵ میلیون تن رسید

    خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۵ میلیون تن رسید

    شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۴.۹ میلیون تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خبر داد و اعلام کرد : با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران، میزان پرداخت پول خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان از مرز ۴۵ هزار میلیارد تومان گذشت.

  • خرید تضمینی ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

    خرید تضمینی ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

    معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از ۴.۵ میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

  • پیش‌بینی افت تولید غلات در دنیا

    پیش‌بینی افت تولید غلات در دنیا

    فائو با پیش‌بینی افت ۰.۶ درصدی تولید غلات دنیا در سال جاری اعلام کرد: تولید غلات ایران در این سال ۱۳.۵ درصد افزایش می‌یابد و به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

  • صادرات گندم رکورد زد

    صادرات گندم رکورد زد

    در سال جاری گندم با سهم ۱۶ درصدی، رتبه اول واردات کالاهای اساسی را به خود اختصاص داده است، در حالی که پیش از این با وجود حجم بالا، هزینه این واردات بعد از چند کالای دیگر قرار داشت.

  • امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    مقاله ای از جان مینارد کینز اقتصاددان مطرح با ترجمه کیان فرحزا در ارتباط با معضلات قرن حاضر در باب رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی و مقایسه آن با سده های گذشته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =