خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۵ میلیون تن رسید

شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۴.۹ میلیون تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خبر داد و اعلام کرد : با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران، میزان پرداخت پول خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان از مرز ۴۵ هزار میلیارد تومان گذشت.

به گزارش صدای بورس، شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ) اعلام کرد؛ از ابتدای سال جاری و آغاز خرید تضمینی گندم در کشور تاکنون، بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خریداری شده است و روند خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ارزش این مقدار گندم خریداری شده، در مجموع ۵۴ هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان است که با توجه به واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان در دو روز گذشته، جمع کل پرداختی به کشاورزان به بیش از ۴۵ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید: صادرات ۳۰ میلیون تن گندم روسیه طی یک سال اخیر


تاکنون ۸۲.۵ درصد از مطالبات گندمکاران کشور پرداخت شده است که در این میان، کل بهای گندم کشاورزان عزیزی که فایل‌های مربوط به تحویل محصول از سوی آن‌ها تا ۱۱ تیرماه به بانک عامل ارسال شده، به حساب‌هایشان واریز شده و در حال حاضر، فاصله خرید تضمینی گندم با پرداخت وجه آن به ۱۰ روز کاهش‌یافته است.

به گزارش برنا - گفتنی است؛ در بین استان‌های کشور، استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن گندم، پیشتاز است و پس از آن، به ترتیب استان‌ گلستان با ۷۴۱ هزار تن و استان فارس با ۴۲۹ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کد خبر 455515

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خرید تضمینی ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

    خرید تضمینی ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

    معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از ۴.۵ میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

  • یک وزارت خانه جدید در راه است

    یک وزارت خانه جدید در راه است

    دولت به تشکیل وزارت بازرگانی رای مثبت داد.

  • پیش‌بینی افت تولید غلات در دنیا

    پیش‌بینی افت تولید غلات در دنیا

    فائو با پیش‌بینی افت ۰.۶ درصدی تولید غلات دنیا در سال جاری اعلام کرد: تولید غلات ایران در این سال ۱۳.۵ درصد افزایش می‌یابد و به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

  • صادرات گندم رکورد زد

    صادرات گندم رکورد زد

    در سال جاری گندم با سهم ۱۶ درصدی، رتبه اول واردات کالاهای اساسی را به خود اختصاص داده است، در حالی که پیش از این با وجود حجم بالا، هزینه این واردات بعد از چند کالای دیگر قرار داشت.

  • استفاده از پول جدید در معاملات ایران و روسیه

    استفاده از پول جدید در معاملات ایران و روسیه

    ایران و روسیه توافقاتی برای دلار زدایی داشته اند رویکردی که گفته می‌شود با اجرایی شدن آن و تحقق تسویه مبادلات تجاری با روبل و ریال بستر لازم برای کاهش تقاضا برای دلار ایجاد خواهد شد.

  • امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    مقاله ای از جان مینارد کینز اقتصاددان مطرح با ترجمه کیان فرحزا در ارتباط با معضلات قرن حاضر در باب رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی و مقایسه آن با سده های گذشته

  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

    افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

    مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۳۰ درصدی میزان و افزایش ۲۰۲ درصدی ارزش گندم‌های خریداری شده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم از ۵ میلیون تن فراتر رفته است.

  • دولت چگونه به تنگنای فضای کسب‌وکار دامن زد؟

    دولت چگونه به تنگنای فضای کسب‌وکار دامن زد؟

    دهه ۱۳۹۰ یکی از متلاطم‌ترین دهه‌های پس از انقلاب به لحاظ شاخص‌های اقتصادی است. متوسط نرخ تورم این دوره ۲۴ درصد بوده که به‌جز در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در بقیه سال‌ها دورقمی‌است. این نرخ تورم بالا فعالان اقتصادی را با نااطمینانی و عدم توان تصمیم‌گیری مواجه کرده و بسیاری از بنگاه‌ها در این دهه غیرفعال یا نیمه‌فعال شده‌اند.

  • برخی از بانک‌ها گره بر کار مردم می زنند

    برخی از بانک‌ها گره بر کار مردم می زنند

    نماینده مردم همدان در مجلس گفت: برخی از وزرا نه تنها پاسخگوی مردم بلکه پاسخگوی نمایندگان مجلس نیستند و خود را تافته جدا بافته و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می‌دانند و دیگر هیچ.

  • ماکارونی تا 170 درصد افزایش قیمت دارد

    ماکارونی تا 170 درصد افزایش قیمت دارد

    طبق گزارش‌های رسمی، قیمت ماکارونی نسبت به سال گذشته تا مرز ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

  • خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.

  • آیا تشدید تورم کالایی باعث گسترش ناآرامی‌های اجتماعی در جهان خواهد شد؟

    آیا تشدید تورم کالایی باعث گسترش ناآرامی‌های اجتماعی در جهان خواهد شد؟

    رشد تورم در جهان باعث ایجاد نارضایتی عمومی در کشورهای جهان می‌شود که بدون شک ریسک سرمایه‌گذاری در این مناطق را افزایش می‌دهد و این موضوع به‌خودی‌خود، مانع دیگری در مسیر رشد تولید ناخالص داخلی این کشورهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =