برخی از بانک‌ها گره بر کار مردم می زنند

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: برخی از وزرا نه تنها پاسخگوی مردم بلکه پاسخگوی نمایندگان مجلس نیستند و خود را تافته جدا بافته و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می‌دانند و دیگر هیچ.

به گزارش صدای بورس، فتح‌الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم به ملت شریف ایران گفت: در سوگند ابتدای دوره نمایندگی، من و تمام وکلای خانه ملت در برابر قرآن قسم یاد کردیم که با تکیه بر شرف انسانی خود همواره به حفظ حقوق ملت پایبند و از قانون اساسی اطاعت کنیم و در گفته‌ها، نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال و تامین منافع کشور را مد نظر قرار دهیم. نکاتی که عنوان می‌شود نه به معنای نادیده گرفتن تلاش دولت بلکه برای ثبت در تاریخ، تشریح وضعیت و یافتن درمان دردهایی جامعه است.

وی تصریح کرد: تمام کارگزاران دولت به ویژه دولت و مجلس باید چاره‌ای بیاندیشند چراکه پوشاندن زخم، چاره کار نیست و امکان دارد که به عفونت منجر شود.

توسلی عنوان کرد: براساس گزارش رسمی معاونت نظارت مجلس در کمتر از یکساله گذشته و در اجلاسیه دوم مجلس در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ بیش از ۲۱۴۳ تذکر کتبی و ۱۰۰۰ تذکر شفاهی در صحن مجلس قرائت و حدود ۲۱۰۰ سوال از وزرا که به تفکیک مشخص و در سامانه ثبت شده است که تعدادی از این آمار به ماه پایانی دولت قبل مربوط است. این آمارها تا حدودی شاخص مناسبی است برای سنجش عملکرد به شمار می‌رود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به رییس‌جمهور گفت: برخی از وزرای دولت جنابعالی نه تنها پاسخگوی مردم بلکه پاسخگوی منتخبان مردم در مجلس نیستند و خود را تافته جدا بافته و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می‌دانند و دیگر هیچ.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات که عملاً در دسترس نیست. بعضی از شهرستان‌ها و روستاهای کشور فاقد خدمات حداقلی ارتباطی هستند، هم وزیر و هم شرکت مخابرات از دسترس خارج هستند و به جای حل مشکلات اساسی و انجام وظایف خود در اقدامی توهین‌آمیز اعلام می‌کنند که برای دهک‌های پایین جامعه اینترنت رایگان در نظر می‌گیریم. دهک‌های پایین جامعه کسانی هستند که به هیچ عنوان به اینترنت دسترسی ندارند و نتیجه یک سال پیگیری بنده و همکارانم پاسخی در بر نداشته آست. برای چه کسی اینترنت در نظر می‌گیرید؟!

توسلی درباره بلاتکلیفی رتبه‌بندی معلمان تأکید کرد: دستورات اغلب وزرا از جمله وزیر آموزش وپرورش، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان صرفاً روی کاغذ باقیمانده و به دفترچه خاطراتی تبدیل شده که هر روز قطورتر و قطورتر می‌شود، بدنه وزارتخانه‌ها دستورات وزرا را اجرا نمی‌کنند، ما شرمنده مردمی هستیم که به عنوان آخرین امید به ما مراجعه می‌کنند و استمداد می‌طلبند و هنوز پس از ماه‌ها تکلیف رتبه‌بندی معلمان روشن نشده است.


بیشتر بخوانید :تذکر نماینده مجلس درباره حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان


نماینده مردم همدان در رابطه با عدم پاسخگویی بانک‌ها یادآور شد: برخی از بانک‌ها نه تنها گره از کار مردم باز نمی‌کنند؛ بلکه با سخت‌گیری‌های بی‌مورد و مقررات پیچیده عملاً در اجرای مصوبات مجلس ودولت کار شکنی می‌کنند. بانکی که وظیفه‌اش پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه است پاسخگو نیست و بانک کشاورزی که وظیفه خدمت‌رسانی به کشاورزان را دارد، مدیر عامل این بانک عملاً تلفن خود را جواب نمی‌دهد و بعضی بانک‌ها هم که در حال بنگاه‌داری هستند.

به گزارش فردا - وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه اعطای وام به روستائیان برای ساخت یا تعمیر مسکن را تورم‌زا می‌داند، غافل از اینکه صدها هزار پرونده در بنیاد مسکن تشکیل شده به این امید که با این وام برای خود خانه و سرپناهی بسازند. شرایط اقتصادی و عمومی کشور به شکلی است که اکنون در بسیاری از خانواده‌ها موضوعی به نام سفره مطرح نیست. گرانی سرسام‌آور و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و تورم لجام گسیخته کالاها و خدمات چون تازیانه‌ای بر پیکر مردم نواخته می‌شود که از حداقل امکانات بهره‌مند نیستند و توان سیر کردن شکم خود و فرزندان خود را ندارند.

کد خبر 455536

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وام ۱۰۰ میلیونی برای تهرانی‌ها+شرایط دریافت

    وام ۱۰۰ میلیونی برای تهرانی‌ها+شرایط دریافت

    بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن اعلام کردند در حال حاضر نرخ سود وام ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن در تهران ۱۸ درصد است.

  • جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی مسکن شامل تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک و اولویت بندی وام ودیعه مسکن، امروز به تصویب هیات دولت رسید.

  • رشد ارزش دارایی‌های نظام بانکی نسبت به سال گذشته

    رشد ارزش دارایی‌های نظام بانکی نسبت به سال گذشته

    براساس آمارهای بانک مرکزی، دارایی‌های نظام بانکی در پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۱۰ هزار و ۹۵۳ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۴ درصد رشد داشت.

  • محمد علی احمد زاد در سوگ پدر نشست

    محمد علی احمد زاد در سوگ پدر نشست

    کارشناس ارشد بازار سرمایه، محمد علی احمد زاد اصل در فراق از دست دادن پدر گرامی خویش سوگوار شد.

  • دریافت کپی مدارک از سوی بانک‌ها ممنوع است

    دریافت کپی مدارک از سوی بانک‌ها ممنوع است

    دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی، همه شعب بانکی برای ارائه خدمات به مردم، از دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی منع شده‌اند.

  • خبر جدید از میزان افزایش حقوق بازنشستگان

    خبر جدید از میزان افزایش حقوق بازنشستگان

    رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

  • خبر مهم از نماد آبی ها در فرابورس

    خبر مهم از نماد آبی ها در فرابورس

    رئیس سازمان خصوصی سازی از بازگشایی نماد استقلال در فرابورس در ابتدای هفته آینده و پرسپولیس در انتهای هفته آتی خبر داد.

  • واکنش وزیر ارتباطات به جستجوی امن گوگل/«درخواست خانواده‌هاست»

    واکنش وزیر ارتباطات به جستجوی امن گوگل/«درخواست خانواده‌هاست»

    وزیر ارتباطات در واکنش به فعالسازی جستجو امن در گوگل و بینگ گفت: صرفا محتوای خشن و مستهجن محدود شده و این خواسته خانواده‌هاست. در بسیاری از کشورهای دیگر چنین اتفاقی افتاده‌ است.

  • NAV هرسهم ونفت چقدر شد؟

    NAV هرسهم ونفت چقدر شد؟

    خالص ارزش دارایی ها (NAV) هر سهم ونفت در یک تحلیل بررسی شد.

  • آپارتمان های ۱۲۰ متری‌ چند؟

    آپارتمان های ۱۲۰ متری‌ چند؟

    در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های ۱۲۰ متری‌ مرکز تهران خواهیم‌ پرداخت.

  • ثبت نام ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان

    ثبت نام ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان

    معاون دولت الکترونیک گفت: تاکنون بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. مهلت ثبت‌نام در طرح اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد تا آخر هفته ادامه دارد.

  • آبدوغ خیار هم غذای لاکچری شد

    آبدوغ خیار هم غذای لاکچری شد

    در حال حاضر خوردن یک کاسه آبدوغ خیار برای یک خانواده چهارنفره بالای ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد؛ میان‌وعده‌ای که در گذشته جزو غذاهای ساده محسوب می‌شد، اما حالا قیمت یک کاسه آن از یک کیلو مرغ گران‌تر شده و جزو پرچمداران و غذاهای لاکچری برخی رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذا درآمده است.

  • طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که یک کیلو طلا امروز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان شده است. جا به جایی این رقم خیلی سخت است. نباید صنف طلا را همانند سایر اصناف ببینیم. باید شرایط و مسئولیت‌های مجزا برای صنف طلا ایجاد کنند تا طلافروش به راحتی پول جا به جا کند. امیدواریم بانک مرکزی کمک کند و این مشکلات برطرف شود.

  • کدام بازنشستگان به افزایش ۱۰ درصدی حقوق رضایت دارند؟

    کدام بازنشستگان به افزایش ۱۰ درصدی حقوق رضایت دارند؟

    آیا مدیران رده بالا یا همان اعضای هیات مدیره شرکت‌های تامین اجتماعی و مقامات سازمان به اندازه‌ی بازنشستگان حقوق می‌گیرند و از افزایش حقوق و کلی مزایای مزدی خودشان را محروم می‌کنند که بازنشستگان به خاطر مساوات اجتماعی و برابری همگانی، تن به حداقل‌بگیرسازی اجباری بدهند؟

  • پرسودترین بازار تیرماه ۱۴۰۱

    پرسودترین بازار تیرماه ۱۴۰۱

    همان قدر که در این هفته ها متوسط فروش اوراق بالاتر بوده نرخ سود هم همواره افزون تر از مرز ۲۱ درصد به ثبت رسیده است.

  • وام مسکن قفل شد

    وام مسکن قفل شد

    از روز اول تیر ماه تاکنون در سایت بانک مسکن رقمی از وضعیت معاملات به ثبت نرسیده است. آیا دلیل این امر رشد روزافزون قیمت اوراق مسکن و مقرون به صرفه نبودن آن است؟

  • خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۵ میلیون تن رسید

    خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۵ میلیون تن رسید

    شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۴.۹ میلیون تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خبر داد و اعلام کرد : با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران، میزان پرداخت پول خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان از مرز ۴۵ هزار میلیارد تومان گذشت.

  • فروش فروی  ۲۴.۶۴ درصد افزایش یافت

    فروش فروی ۲۴.۶۴ درصد افزایش یافت

    گزارش درآمد فروش و تولید فروی برای یک ماه خرداد بررسی شد.

  • مجازات کم‌فروشی به سبک مختارالسلطنه / ماستشو کیسه کرد!

    مجازات کم‌فروشی به سبک مختارالسلطنه / ماستشو کیسه کرد!

    ضرب‌المثل «ماستشو کیسه کرده است» را حتما شنیده‌اید، به نظر شما این مثل از چه دوره‌ای و چرا میان مردم رواج پیدا کرده‌است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =