رشد ارزش دارایی‌های نظام بانکی نسبت به سال گذشته

براساس آمارهای بانک مرکزی، دارایی‌های نظام بانکی در پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۱۰ هزار و ۹۵۳ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۴ درصد رشد داشت.

به گزارش صدای بورس، بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، خلاصه وضعیت میزان دارایی و بدهی نظام بانکی در این دوره را نیز اعلام کرد.

بر اساس جدول آماری منتشر شده میزان دارایی و بدهی نظام بانکی در اردیبهشت‌ماه به ۱۰ هزار و ۹۵۳ هزار میلیارد تومان رسید. میزان دارایی خارجی بانک‌ها نیز در این دوره ۲ هزار و ۳۵۹ هزار میلیارد تومان و میزان بدهی بخش دولتی ۶۸۲ هزار میلیارد تومان بود.

دارایی‌های نظام بانکی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ رشد ۳۳.۴ درصدی و در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز ۵۰.۹ درصد و در اردیبهشت امسال نسبت به اسفند سال گذشته ۸.۲ درصد رشد داشته است.

بدهی نظام بانکی شامل نقدینگی، وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی، حساب سرمایه و بخش‌های دیگر است.


بیشتر بخوانید :نظام بانکی در تسریع تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی نقشی مهم دارد


بدهی نظام بانکی در بخش نقدینگی برابر با ۴ هزار و ۹۴۳ هزار میلیارد تومان است که یک هزار و ۹۴ میلیارد تومان آن پول و ۳هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان شبه پول است.

به گزارش ایرنا،وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی بخش دیگری از بدهی نظام بانک به حساب می‌آید که بر اساس جداول آماری بانک مرکزی اسفندماه سال گذشته ۳۱۱ هزار میلیارد تومان است.

ارزش دارایی‌های نظام بانکی در پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ چقدر است؟

کد خبر 455556

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برخی از بانک‌ها گره بر کار مردم می زنند

    برخی از بانک‌ها گره بر کار مردم می زنند

    نماینده مردم همدان در مجلس گفت: برخی از وزرا نه تنها پاسخگوی مردم بلکه پاسخگوی نمایندگان مجلس نیستند و خود را تافته جدا بافته و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می‌دانند و دیگر هیچ.

  • جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی مسکن شامل تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک و اولویت بندی وام ودیعه مسکن، امروز به تصویب هیات دولت رسید.

  • پرسودترین بازار تیرماه ۱۴۰۱

    پرسودترین بازار تیرماه ۱۴۰۱

    همان قدر که در این هفته ها متوسط فروش اوراق بالاتر بوده نرخ سود هم همواره افزون تر از مرز ۲۱ درصد به ثبت رسیده است.

  • دریافت کپی مدارک از سوی بانک‌ها ممنوع است

    دریافت کپی مدارک از سوی بانک‌ها ممنوع است

    دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی، همه شعب بانکی برای ارائه خدمات به مردم، از دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی منع شده‌اند.

  • طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که یک کیلو طلا امروز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان شده است. جا به جایی این رقم خیلی سخت است. نباید صنف طلا را همانند سایر اصناف ببینیم. باید شرایط و مسئولیت‌های مجزا برای صنف طلا ایجاد کنند تا طلافروش به راحتی پول جا به جا کند. امیدواریم بانک مرکزی کمک کند و این مشکلات برطرف شود.

  • نجومی‌های اینستاگرام پس کی مالیات می‌دهند؟

    نجومی‌های اینستاگرام پس کی مالیات می‌دهند؟

    گفته می‌شود در مرحله اول ۲۰۰ اینفلوئنسر مشمول پر کردن این اظهارنامه شده اند که در ادامه افزایش خواهد یافت. کما این که اگر ۶۰۰۰ صفحه بالای ۵۰۰ هزار فالور را عدد درست بدانیم هم چنان فاصله اینفلوئنسرهای مشمول مالیات با کسانی که اکنون مکلف به پر کردن اظهار نامه مالیاتی شده اند بسیار زیاد است. فاصله‌ای که به نظر می‌رسد باید هر چه سریع‌تر برای کاهش آن چاره‌ای اندیشیده شود.

  • اخبار خوش «تملت» از زبان مدیرعامل

    اخبار خوش «تملت» از زبان مدیرعامل

    اخیرا جلسات کارشناسی و مدیریتی خوبی با موضوع کاهش هزینه ها و کاهش زمان انتشار اوراق بدهی با حضور نایب رییس هیات مدیره و معاون نظارت بر ناشران و بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران شرکت های تامین سرمایه برگزار شده و مقرر شده که این جلسات به صورت ماهانه ادامه داشته باشد که این موضوع اتفاق میمون و مبارکی است.

  • رتبه اعتباری، شاه‌ شطرنج تأمین مالی

    تأمین مالی از طریق رتبه‌ اعتباری در بازار سرمایه بررسی شد:

    رتبه اعتباری، شاه‌ شطرنج تأمین مالی

    موضوع این هفته میزگرد هفته‌نامه اطلاعات بورس بررسی شاخص رتبه اعتباری است که با حضور علی رحمانی، اقتصاددان و استاد دانشگاه؛ رضا عیوضلو، مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی پایا؛ محمدمهدی مؤمن زاده، مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان و حجت‌الله انصاری، مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند بررسی شد.

  • عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    بررسی‌های میدانی از وام ودیعه مسکن حاکی است ضریب نفوذ این تسهیلات بسیار پایین بوده و تنها ۳ هزار مستأجر توانسته‌اند تا کنون این تسهیلات را دریافت کنند؛ چند بانک هم متقاضی جدید نمی‌پذیرند.

  • پرداخت ۱۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری در خردادماه توسط بانک سپه

    پرداخت ۱۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری در خردادماه توسط بانک سپه

    بانک سپه در خردادماه سال جاری بالغ بر ۱۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به مشمولان این طرح پرداخت کرده است.

  • عوامل کاهنده رشد بخش صنعت در شرایط فعلی کدام‌اند؟

    عوامل کاهنده رشد بخش صنعت در شرایط فعلی کدام‌اند؟

    آمار و ارقام حاکی از آن است که در سال‌های اخیر بخش صنعت با روند رو به رشد اندکی مواجه بوده است و مهم‌ترین مشکل این رشد اندک عدم‌توجه به استراتژی توسعه صنعتی برای هر محصول صنعتی است؛ استراتژی که نقشه راه آن تدوین شده باشد و نشان دهد الان کجا هستیم و قرار است در افق زمانی مشخص آینده به کجا برسیم و با چه امکانات و الزامات و باید و نبایدهایی این مسیر را طی خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =