نظام بانکی در تسریع تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی نقشی مهم دارد

مدیرعامل پترول بر اهمیت تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای پترول از سوی نظام بانکی کشور به‌منظور تسریع اجرای آن‌ها و تکمیل زنجیره ارزش تأکید کرد. 

به گزارش صدای بورس، رشید قانعی، مدیرعامل پترول در نشستی که با مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران بانک شهر در خصوص گسترش همکاری‌ها انجام شد، به نقش پررنگ این گروه در برنامه‌های توسعه‌ای هلدینگ خلیج‌فارس اشاره و اظهار کرد: پترول شرکتی توسعه‌ای و سرمایه‌گذار است که طرح‌های این شرکت در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرا می‌شود.



مدیرعامل پترول در ادامه با اشاره به جایگاه مهم پترول در صنعت پتروشیمی و تشریح نقش طرح‌های توسعه‌ای در تکمیل زنجیره ارزش، خواستار افزایش تعاملات سیستم بانکی کشور با پترول شد. قانعی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای پترول گفت: حجم گسترده سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها نیازمند تأمین منابع مالی به‌منظور تسریع فرایندهای احداث و اجرای طرح‌های توسعه‌ای است؛موضوعی که مشارکت نظام بانکی در توسعه اقتصادی و دستیابی به اهداف کشور در تکمیل زنجیره ارزش را از اهمیت بیشتری برخوردار می‌کند.

کمک به توسعه صنعت پتروشیمی را وظیفه خود می‌دانیم
سید محمدمهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بانک شهر در حوزه‌های تأمین مالی، اظهار کرد: در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، تمام تلاش خود را برای ایفای رسالت خود که همان حمایت از تولید است به کارگرفته‌ایم و با پرداخت تسهیلات برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار تلاش می‌کنیم.
وی با ابراز علاقه برای حضور و ایفای نقش در کنار پترول افزود: کمک به رشد و توسعه صنعت پتروشیمی را وظیفه خود دانسته و تاکنون از تمامی ظرفیت‌های بانک شهر برای پیشبرد اهداف آن دریغ نکرده‌ایم.
به گزارش روابط‌عمومی گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس، گروه پترول و بانک شهر در این نشست در زمینه خدماتی همچون استفاده از منابع ارزی بانک برای پروژه‌های در دست اجرا، اخذ تسهیلات بلندمدت ارزان‌قیمت و استفاده از انواع ابزارهای مالی و سرمایه‌ای بانک و… برای تأمین منابع طرح‌های توسعه‌ای پترول به تفاهم رسیدند.
گفتنی است، گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس با نماد «پترول» از جمله شرکت‌های جوان و آینده‌دار صنعت پتروشیمی کشور به شمار می‌رود که با داشتن سبدی متنوع از طرح‌های توسعه‌ای و زودبازده پتروشیمی بار توسعه صنایع پایین‌دستی و تکمیلی در این صنعت را بر عهده دارد.وی ادامه داد: پترول همسو با تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، سیاست‌هایی از قبیل افزایش اشتغال و بهره‌وری، توسعه کارآفرینی، ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر از طریق تکمیل زنجیره ارزش، توسعه مشارکت‌ها، جلوگیری از خام‌فروشی، ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

کد خبر 455450

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بانک‌های دولتی چقدر وام ودیعه پرداختند؟

    بانک‌های دولتی چقدر وام ودیعه پرداختند؟

    یک کارشناس اقتصادی درباره آمارهای بانک مرکزی مبنی بر منفی شدن نرخ رشد نقدینگی و احتمال تداوم این روند در ماه‌های آینده و طول سال جاری تاکید کرد: آمار خردادماه که منتشر شود می‌توان تحلیل قابل اتکایی در این باره ارائه کرد اما به نظر شخصی من این امر غیرعادی است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

  • اولویت پترول، استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش در کمترین زمان است

    قانعی تأکید کرد: 

    اولویت پترول، استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش در کمترین زمان است

    مدیرعامل پترول بر استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در کمترین زمان ممکن تأکید کرد. 

  • مسکن در منطقه ۷ تهران ارزان شد

    مسکن در منطقه ۷ تهران ارزان شد

    بررسی فایل های فروش در منطقه ۷ پایتخت نشان می دهد که بیشترمالکان قیمتی زیر قیمت میانگین منطقه برای فروش پیشنهاد داده اند . هرچند این رویه درمورد خانه های نوساز یا با عمر بنای کم تر از ۵ سال صدق نمی کند .

  • عرضه املاک بانک‌ها استارت می‌خورد؟

    آیا پذیرش ملک تجاری متعلق به بانک ملت در بازار فرعی بورس کالا مقدمه عرضه سایر املاک بانکی در این بازار می شود؟

  • رشد شاخص‌ صنعتی در کدام اقتصادها رخ می‌دهد؟

    حالا که پاندمی تقریباً به پایان رسیده و کشورهای دنیا در حال بازگشت به شرایط کاری گذشته خود هستند، مجدداً تلاش اقتصادهای جهانی برای رشد و توسعه اقتصادی از سر گرفته شده است. توسعه اقتصادی عبارت است از رشد اقتصادی همراه با تغییرات بنیادین در اقتصاد و افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی. در توسعه اقتصادی، رشد کمی تولید حاصل خواهد شد اما در کنار آن، نهادهای اجتماعی نیز دگرگون خواهند شد.

  • ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضریب مالیاتی یا همان اینتاکد، مهم‌ترین بخش اعتراض اصناف به شیوه جدید اخذ مالیات است. فعالان صنفی معتقدند این ضرایب با هزینه و درآمد فعالیت آن‌ها در تضاد است. حتی طبق گفته مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران قرار بود اینتاکد محرمانه بماند که با پیگیری اصناف، از حالت محرمانگی خارج شد.

  • "کاما" مجبور به سرمایه‌گذاری خارج از اصفهان شد

    "کاما" مجبور به سرمایه‌گذاری خارج از اصفهان شد

    باما برای توسعه فعالیت مجبور است خارج از محدوده شهر اصفهان کار کند به همین دلیل در معادنی مثل کانی کربن، معدن ذغال سنگ اره گیجه و معدن صاحب دیوان سرمایه‌گذاری کرده است.

  • کدام دارایی در فصل تابستان سودده‌تر است؟

    پیش بینی صدای بورس از وضعیت بازارهای سهام، سکه، ارز، خودرو، مسکن و بازارهای مالی را در این گزارش بخوانید.

  • آژیر خطر در شبکه بانکی به صدا درآمد

    آژیر خطر در شبکه بانکی به صدا درآمد

    وضعیت نرخ کفایت سرمایه بانک‌ها نگرانی‌ها از آینده شبکه بانکی را افزایش داده و به نظر می‌رسد تعدادی از بانک‌ها در خطر ورشکستگی قرار دارند.

  • برخی متقاضیان  نهضت ملی مسکن از سامانه حذف شدند

    برخی متقاضیان نهضت ملی مسکن از سامانه حذف شدند

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طی سه مرحله به متقاضیان نهضت ملی مسکن پیامک واریز آورده ارسال می‌کنیم و اگر پس از مرحله‌ی سوم وجهی پرداخت نکنند افرادی از لیست ذخیره را جایگزین آنها می‌کنیم، البته بنا به دستور وزیر فعلا پروژه‌ها با استفاده از وام بانکی پیش می‌رود تا اعتماد متقاضیان جلب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =