۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
وام مسکن قفل شد

از روز اول تیر ماه تاکنون در سایت بانک مسکن رقمی از وضعیت معاملات به ثبت نرسیده است. آیا دلیل این امر رشد روزافزون قیمت اوراق مسکن و مقرون به صرفه نبودن آن است؟

به گزارش صدای بورس، قیمت اوراق تسهیلات بانک مسکن در سکوت یک ماهه فرو رفته و این در حالی بود که رصد معاملات فرابورس نشان می داد هزینه برخی سررسیدهای اوراق در برخی روزها به کانال 140 هزار تومان نیز رسیده است.

بانک مسکن به منظور اعطای وام مسکن به متقاضیان بازار خرید و فروش اوراق تسه را راه اندازی کرده و در این بازار مشتریان می توانند اوراق از بانک مسکن خریداری کرده و با تکیه بر اوراق خریداری شده از سوی بانک مسکن وام جهت خرید خانه دریافت کنند.

این اوراق یک قیمت دارد و یک اعتبار. قیمت آن به صورت روزانه در بازار با توجه به خرید و فروش اوراق و تغیرات عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و اعتبار آن برابر با 500 هزار تومان است. مشتریان نیز با توجه به تعداد و اعتبار اوراق خریداری شده از بانک مسکن وام اخذ می کنند.

سقف این رقم برای مجردها برابر با 240 میلیون تومان و برای متاهلین معادل با 480 میلیون تومان تعیین شده است.


بیشتر بخوانید: بانک‌های دولتی چقدر وام ودیعه پرداختند؟


قیمت به روز نشده اوراق تسه در 25 روز اخیر

بنا به گزارش اکوایران، پایگاه خبری بانک مسکن به صورت روزانه اطلاع دقیقی را از وضعیت تعداد معاملات و قیمت اوراق تسه تا روز 31 خرداد منتشر می کرد. در این روز قیمت اوراق در یک روند صعودی به 127 هزار تومان رسیده و نرخ سود واقعی را ترقی داده بود.

افزایش قیمت وام مسکن در این بازار به نوعی علامتی از رشد هزینه اخذوام در این بازار است.

ثبت 127 هزار تومانی قیمت مسکن در روز آخر خرداد ماه بطور متوسط این هزینه را برای مجردین در صورت تهیه اوراق برای اخذ سقف وام، به 71 میلیون و 400 هزار تومان رساند.

این در حالی است که این قیمت برای متاهلین برابر با 122 میلیون و 360 هزار تومان ثبت شده بود.

در نهایت با توجه به آن که هزینه ای در ابتدا برای دریافت وام پرداخت می شود نرخ سود وام به 26 درصد ارتقا پیدا کرده بود.

از روز اول تیر ماه تاکنون اما در سایت بانک مسکن دیگر رقمی از وضعیت معاملات به ثبت نرسید.

این در حالی بود که رصد معاملات فرابورس نشان می داد هزینه برخی سررسیدهای اوراق در برخی روزها به کانال 140 هزار تومان نیز رسیده است.

به گزارش اقتصاد نیوز، از آنجا که رصد وضعیت معاملات این بازار از جهت بررسی بازار مسکن می تواند حائز اهمیت باشد خوب است بانک مسکن مشکل پیش آمده در این بازار را مرتفع ساخته و این بخش را به حالت قبل خود بازگشت دهد.

وام مسکن

کد خبر 455803

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  وام ودیعه مسکن شامل چه کسانی می شود؟

    وام ودیعه مسکن شامل چه کسانی می شود؟

    در دو هفته گذشته ۱۷ هزار پرونده برای دریافت وام ودیعه مسکن تشکیل شد که ۴ هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت کرده اند.

  • متقاضیان ودیعه مسکن بخوانند

    متقاضیان ودیعه مسکن بخوانند

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: میزان اقساط ودیعه مسکن به ویژه در تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، کاهش می‌یابد.

  • بانک ها برای ودیعه مسکن پول دارند

    بانک ها برای ودیعه مسکن پول دارند

    درحالی که دولت بسته جدیدی را برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ابلاغ کرده، اما هنوز بسیاری از بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بهانه‌های نبود اعتبار برای متقاضیان مشکل ساز شده اند.

  • چرا معاملات مسکن کاهش یافت؟

    چرا معاملات مسکن کاهش یافت؟

    با عقب‌نشینی تقاضای سرمایه‌گذاری از بازار مسکن پایتخت، اوضاع خرید و فروش چنگی به دل نمی‌زند و بنا به گفته مشاوران املاک، تعداد معاملات در مقایسه با ماه گذشته تقریبا نصف شده است؛ برخی آمار غیررسمی هم از رسیدن سرعت رشد قیمت به یک سوم ماه گذشته حکایت دارد.

  • فریب قیمت‌های پرت مسکن را نخورید!

    فریب قیمت‌های پرت مسکن را نخورید!

    بازار آپارتمان‌های مسکونی عرضه شده برای فروش در تهران طی روزهای اخیر با افزایش قیمت‌های پیشنهادی پرت روبه رو شده است؛ موضوعی که خریداران مسکن باید از آن آگاه باشند و با واکنش هوشمندانه، از هرگونه ضرر احتمالی ناشی از معامله در قیمت‌های غیرواقعی پیشگیری کنند.

  • جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی مسکن شامل تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک و اولویت بندی وام ودیعه مسکن، امروز به تصویب هیات دولت رسید.

  •  چگونه از بانک‌های مختلف تسهیلات مسکن بگیرید؟

    چگونه از بانک‌های مختلف تسهیلات مسکن بگیرید؟

    تا همین چند سال پیش، تسهیلات مسکن برای برخی واحدهای مسکونی تا ۸۰درصد قیمت آن را پوشش می داد اما اکنون این اختلاف به کمتر از ۳۰درصد در همان خانه ها رسیده است.

  • خانه‌سازها به تورم ملکی واکنش نشان دادند

    خانه‌سازها به تورم ملکی واکنش نشان دادند

    سردترین فصل ساخت‌وساز در پایتخت برای بهار۱۴۰۱ به ثبت رسید.

  • برخی از بانک‌ها گره بر کار مردم می زنند

    برخی از بانک‌ها گره بر کار مردم می زنند

    نماینده مردم همدان در مجلس گفت: برخی از وزرا نه تنها پاسخگوی مردم بلکه پاسخگوی نمایندگان مجلس نیستند و خود را تافته جدا بافته و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می‌دانند و دیگر هیچ.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =