۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
متقاضیان ودیعه مسکن بخوانند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: میزان اقساط ودیعه مسکن به ویژه در تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، کاهش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: در تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن، بازپرداخت پنج ساله به صورت اصل و صورت باید انجام شود که اقساط آن، ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود، اما در بسته جدید حمایتی دولت، شرایط به گونه‌ای شده که تنها سود تسهیلات پرداخت می‌شود.

او می‌گوید: در این شرایط میزان اقساط به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد و بازپرداخت اصل مبلغ ودیعه باید در پایان سال صورت گیرد. متقاضی و مستاجر از سیستم بانکی قرص می‌گیرد و تا پایان سال قرض را برمی گرداند. اولویت بندی متقاضیان هم باید طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی باشد؛ خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین و خانوارهایی که سه فرزند به بالا دارند و زوج‌های جوان از سوی سایت طرح‌های حمایتی ورزات راه و شهرسازی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، هفته گذشته بسته جدید حمایتی دولت در قالب حمایت از مستاجران در هیئت دولت به تصویب رسید.

کد خبر 455942

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وام مسکن قفل شد

    وام مسکن قفل شد

    از روز اول تیر ماه تاکنون در سایت بانک مسکن رقمی از وضعیت معاملات به ثبت نرسیده است. آیا دلیل این امر رشد روزافزون قیمت اوراق مسکن و مقرون به صرفه نبودن آن است؟

  • جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم

    جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم

    معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم فاقد مسکن نیاز به ثبت نام در هیچ سامانه‌ای ندارد و به صورت حضوری و در ۶ بانک انجام می‌شود.

  • "کد واریزی" اسم رمز فرار بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

    "کد واریزی" اسم رمز فرار بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

    درحالی حدود یک ماه از ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی می‌گذرد که برخی بانک‌ها با بهانه‌های عجیب و من‌درآوردی وام متقاضیان را پرداخت نمی‌کنند.

  • مستاجران دوباره بسته بندی شدند!

    مستاجران دوباره بسته بندی شدند!

    بسته جدید وزارت راه و شهرسازی در پنج محور برای کمک به اقشار اجاره‌نشین ارایه شده که تعیین سقف برای قراردادهای اجاره، دائمی شدن پرداخت کمک ودیعه مسکن، تسهیل وثایق بانکی وام اجاره، اولویت قرار دادن دهکهای اول تا سوم در پرداخت وام ودیعه و ارایه مشوقهای تسهیلاتی و مالیاتی به موجرانی که مصوبات دولت را رعایت می‌کنند، محورهای این بسته را تشکیل می‌دهد.

  •  وام ودیعه مسکن شامل چه کسانی می شود؟

    وام ودیعه مسکن شامل چه کسانی می شود؟

    در دو هفته گذشته ۱۷ هزار پرونده برای دریافت وام ودیعه مسکن تشکیل شد که ۴ هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت کرده اند.

  • میانبر بانک‌ها برای فرار از قانون

    میانبر بانک‌ها برای فرار از قانون

    با وجود ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از وام به عنوان سپرده، به نظر می‌رسد بسیاری از بانک‌ها به روش خود این قانون را دور می‌زنند.

  • آپارتمان های زیر قیمت کجای تهران هستند ؟

    آپارتمان های زیر قیمت کجای تهران هستند ؟

    در بازار مسکن شهر تهران نرخ‌هایی کمتر از عرف بازار وجود دارد که البته این واحدها بیشتر در مناطق شمالی پایتخت است اما در مناطق میانی و جنوبی هم دیده می‌شود.

  • مشخصات عرضه‌های جدید بازار اجاره

    مشخصات عرضه‌های جدید بازار اجاره

    در روزهای اخیر، بازار اجاره مسکن شاهد عرضه تعداد قابل‌توجهی فایل رهن کامل بوده است که اولین مشخصه و بارزترین ویژگی آنها، نوساز بودن آنها (عمربنای صفر )، است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =