مشخصات عرضه‌های جدید بازار اجاره

در روزهای اخیر، بازار اجاره مسکن شاهد عرضه تعداد قابل‌توجهی فایل رهن کامل بوده است که اولین مشخصه و بارزترین ویژگی آنها، نوساز بودن آنها (عمربنای صفر )، است.

به گزارش صدای بورس- تازه‌ترین بررسی‌های به عمل آمده در خصوص شرایط فعلی بازار اجاره مسکن از عرضه جدید یک گروه فایل‌ها به این بخش از بازار ملک خبر می‌دهد. تحقیقات میدان درباره وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد، به تازگی و در روزهای اخیر عرضه فایل‌های رهن کامل به بازار اجاره با رشد محسوسی همراه بوده است. اما این، تنها مشخصه عرضه‌های جدید ملکی به بازار اجاره نیست. یک مشخصه مهم دیگر این واحدها مربوط به سن بنای آنهاست. طی روزهای اخیر، عرضه فایل‌های رهن کامل نوساز به بازار به میزان قابل‌توجهی افزایش داشته و سهم این گروه از واحدها در میان سایر گروه‌های سنی آپارتمان‌های استیجاری با شرایط پرداخت رهن کامل به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

1

به گزارش دنیای‌اقتصاد -در روزهای اخیر، بازار اجاره مسکن شاهد عرضه تعداد قابل‌توجهی فایل رهن کامل بوده است که اولین مشخصه و بارزترین ویژگی آنها، نوساز بودن آنها (عمربنای صفر )، است. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» درباره دلایل افزایش تعداد فایل‌های رهن کامل نوساز عرضه شده به بازار اجاره در روزهای اخیر نشان می‌دهد عمده مالکان این واحدها سازنده‌ها و سرمایه‌گذاران ساختمانی هستند که در بحران‌های فعلی بازار ساخت و معاملات مسکن ترجیح داده‌اند به جای فروش این واحدها و شروع پروژه‌های تازه، ضمن حفظ واحدهای ساخته شده و عدم‌فروش آنها، همه یا بخشی از آنها را به بازار اجاره عرضه کنند. عمده این واحدها نیز با شرایط رهن کامل به بازار عرضه شده‌اند؛ چرا که اساسا این سازنده‌ها وسرمایه‌گذاران ساختمانی نیازی به کسب درآمد از محل اجاره‌بهای ماهانه به عنوان درآمدهای خرد ندارند و ترجیح می‌دهند مبلغ اجاره را در قالب رهن کامل دریافت کنند. مشخص نیست این رویه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت اما آنچه مسلم است اینکه جدا از موضوع نرخ‌گذاری نسبتا بالا و تعیین مبالغ قابل‌توجه رهن کامل، افزایش عرضه مسکن به بازار اجاره می‌تواند دایره انتخاب مستاجرها را برای جابه‌جایی در این بازار افزایش دهد.

کد خبر 455995

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برجام به تنهایی راهگشا نیست

    برجام به تنهایی راهگشا نیست

    ممکن است توافقات و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و آزادی فروش نفت بتواند به طور موقت  مانند مسکنی بر اقتصاد کشور اثر بگذارد اما درمان اصلی نیست بلکه درمان اصلی اقتصاد در داخل کشور است یعنی قدم اول کنترل جدی نرخ تورم، نرخ بهره و به نزدیک صفر رساندن آنها و همچنین واقعی و واحد شدن قیمت‌ها مخصوصاً برای حامل‌های انرژی و نرخ ارز است چون چند نرخی بودن ارز و غیرواقعی بودن قیمت‌ها باعث ایجاد انواع رانت و فساد در بازار بوده و در صورت تداوم ارز چند نرخی، همچنان خواهد بود.

  • تکذیب خروج ۹ میلیارد دلار ارز از کشور

    تکذیب خروج ۹ میلیارد دلار ارز از کشور

    بانک مرکزی خبر منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره خروج ۹ میلیارد دلار ارز از کشور در سال گذشته با استناد به آمار خالص حساب سرمایه را تکذیب و آن را ناشی از عدم آشنایی با مفاهیم و استانداردهای پردازش جدول ترازپرداخت‌ها اعلام کرد.

  • "فملی" کمبود نقدینگی دارد

    "فملی" کمبود نقدینگی دارد

    مجمع شرکت ملی صنعت مس ایران با حضور ۶۵ درصد از سهامداران برگزار شد. در این جلسه مدیرعامل شرکت از طرح‌های توسعه‌ای ملی مس رونمایی کرد.

  • گزارش مرکز آمار از تورم بازار اجاره

    گزارش مرکز آمار از تورم بازار اجاره

    مرکز آمار، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در تیر ١۴٠١ را منتشر کرده و بر اساس آن، روند تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالانه در بخش اجاره مسکن در سطح کشور و مناطق شهری و روستایی تفاوت‌هایی داشته است.

  • نامه مهم قالیباف به رئیسی

    نامه مهم قالیباف به رئیسی

    رییس مجلس ‌شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری ، دو مصوبه دولت درباره «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» و «کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱» را مغایر قانون بیان کرد.

  • قیمت تقریبی آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران

    قیمت تقریبی آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • چرا خانه‏‏‌سازی با جهش قیمت به رکود رفت؟

    چرا خانه‏‏‌سازی با جهش قیمت به رکود رفت؟

    رکود سنگین و معنادار «مسکن‌سازی در پایتخت» که پیش‌تر براساس تیراژ پروانه ساخت اثبات شده بود، با گزارش جدید بانک مرکزی نیز تایید شد.

  • جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم

    جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم

    معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم فاقد مسکن نیاز به ثبت نام در هیچ سامانه‌ای ندارد و به صورت حضوری و در ۶ بانک انجام می‌شود.

  • متقاضیان ودیعه مسکن بخوانند

    متقاضیان ودیعه مسکن بخوانند

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: میزان اقساط ودیعه مسکن به ویژه در تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، کاهش می‌یابد.

  • "کد واریزی" اسم رمز فرار بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

    "کد واریزی" اسم رمز فرار بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

    درحالی حدود یک ماه از ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی می‌گذرد که برخی بانک‌ها با بهانه‌های عجیب و من‌درآوردی وام متقاضیان را پرداخت نمی‌کنند.

  • خانه های ۵۰ تا ۱۰۰ متری چند؟

    خانه های ۵۰ تا ۱۰۰ متری چند؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • بهای تمام‏‌شده خانه‏‌های دولتی‏‌ساز معما شد

    بهای تمام‏‌شده خانه‏‌های دولتی‏‌ساز معما شد

    عدم‌اظهارنظر متولی مسکن در طرح ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال، هم‌اکنون اضلاع درگیر در این طرح به‌خصوص متقاضیان وسازنده را با معمای بهای تمام شده خانه‌های دولتی مواجه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =