۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
"فملی" کمبود نقدینگی دارد

مجمع شرکت ملی صنعت مس ایران با حضور ۶۵ درصد از سهامداران برگزار شد. در این جلسه مدیرعامل شرکت از طرح‌های توسعه‌ای ملی مس رونمایی کرد.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت ملی مس ایران در پایان سال مالی ۱۴۰۰، نزدیک به ۸۰ همت درآمد عملیاتی شناسایی کرد که ۹۲ درصد بیشتر از سال گذشته بود و همچنین با رشد ۹۲ درصدی نسبت به سال ۹۹، ۵۰ هزار میلیارد تومان سود خالص به دست آورد. "فملی" با اعلام ۱۲۵۲ ریال سود به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ به مجمع عمومی عادی سالیانه رفت.

علی رستمی، مدیرعامل ملی مس ایران گفت: در سال ۱۴۰۰ بالاترین رکورد برداشت سنگ سولفور به میزان بیش از ۵۳.۹۲۱ هزار تن و تولید کنسانتره مس به بالاتر از ۱.۲۲۷.۲۸۳ تن از دستاوردهای شرکت بوده است و همچنین تولید کنسانتره مولیبدن به میزان ۸.۲۷۵ تن، تولید مس کاتدی به میزان ۲۸۵.۰۱۲ تن و تولید کنسانتره فلزات گرانبها به میزان ۸۴۴ تن از دیگر فعالیت‌های مس ایران در سال قبل است.

"فملی" کمبود نقدینگی دارد

وی افزود: دستیابی به بالاترین فروش داخلی به میزان ۴۲۶.۸۵۹ میلیارد ریال و صادرات ۳۸۲.۶۰۸ میلیارد ریال ازجمله رکوردهای ملی مس است همچنین فروش محصولات مختلف بالغ بر ۸۰۹.۴۶۷ میلیارد ریال با تناژ بیش از ۴ میلیون و ۹۶ هزار تن با احتساب سنگ سولفور مهم‌ترین مواردی است که می‌توان برای عملکرد یک ساله "فملی" ذکر کرد.

"فملی" کمبود نقدینگی دارد


بیشتر بخوانید: یک تصمیم جدید برای طرح نهضت ملی مسکن


رستمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی در پروژه تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ درآلو و سرعت بخشی به احداث کارخانه دره‌زار و پروژه فلوتاسیون سرباره سرچشمه، بیان کرد: کشورهای اروپایی، ترکیه، چین، هند و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مقاصد صادراتی شرکت در سال گذشته بوده‌اند.

مدیرعامل ملی مس صریح کرد: تحقق برنامه تنظیمی فروش و خرید محصولات در سال ۱۴۰۱، استقامت در بازار ترکیه و چین و امارات و حفظ قیمت‌های فروش در حد استانداردهای جهانی از جمله برنامه های شرکت در سال جدید است. برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌های فروش و خرید محصولات و مواد اولیه، تامین به موقع قراضه و کنسانتره مس مورد نیاز خط تولید و تامین کامل نیازهای تولیدکنندگان داخلی از طریق عرضه محصولات در بورس کالا فعالیت‌هایی است که ملی مس در سال جاری انجام می‌دهد.

"فملی" کمبود نقدینگی دارد

در پایان با توجه به کمبود نقدینگی شرکت برای اجرای طرح‌های توسعه، ۵۶ درصد از سود معادل ۷۰ تومان سود نقدی به ازای هرسهم بین سهامداران توزیع و روزنامه دنیای اقتصاد و جهان صنعت به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند.

کد خبر 455925

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =