سهمیه ارز مسافرتی تغییر کرد

براساس اطلاعیه بانک مرکزی، متقاضیان و مسافران سفرهای خارجی می‌توانند طبق نیاز خود یکی از روش‌های خرید ارز مسافرتی با ارائه مدارک تعیین شده تا سقف ۵۰۰ یورو با نرخ صرافی یا خرید ۲۰۰۰ یورو به نرخ توافقی را انتخاب کنند.

به گزارش صدای بورس،بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای به همه صرافی‌ها سهمیه جدید ارز مسافرتی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: نظر به ساماندهی مصارف ارزی خدماتی و روان‌سازی معاغملات خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های کشور و با عنیات به تعمیق بازار معاملات ارز با نرخ توافقی و همچنین فروش ارز به اشخاص حقیقی تا سقف ۲ هزار یورو در سرفصل سایر (کد ۲۴) سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای باویزا (هوایی -کد۵۱) موضوع ابلاغیه شماره ۳۰۱۴۰۵ مورخ ۱۴ دی ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها تعیین می‌شود.


بیشتر بخوانید: دلار از مبادلات بین ایران و روسیه حذف می شود ؟


به گزارش خبرگزاری فارس،بدیهی است متقاضیان و مسافران خارج از کشور می‌توانند حسب نیاز خود از یکی از روش‌های فوق (خرید ارز مسافرتی با ارائه مدارک تعیین شده تا سقف ۵۰۰ یورو یا ۲۰۰۰ یورو سرفصل سایر از بازار توافقی ) اقدام نمایند.

کد خبر 455891

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    خرید گندم به ۵.۵ میلیون تن رسید

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۵.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: هنوز ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان تسویه نشده و این روند نگران کننده است.

  • اعلام نرخ ۲۷ ارز

    بانک مرکزی امروز، ‌چهارشنبه (۲۹ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز افزایش و نرخ ۸ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • بیت‌کوین از مرز رکودی یک ماهه عبور کرد

    بیت‌کوین از مرز رکودی یک ماهه عبور کرد

    در حال حاضر ارزهای دیجیتال پیشرو بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در قیمت‌های خود ظاهری قوی نشان می‌دهند و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کنند.

  • گشایش نماد جفت ارز "ریال-روبل" در بازار متشکل ارزی

    گشایش نماد جفت ارز "ریال-روبل" در بازار متشکل ارزی

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: نماد جفت ارز "ریال-روبل" امروز رونمایی شد که علاوه بر ۵ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه، تجار نیز با نرخ توافقی در این بازار خرید و فروش ارز انجام دهند.

  • سپ پرتراکنش‌ترین شرکت صنعت پرداخت خاورمیانه و قاره آفریقا در سال ۲۰۲۱

    سپ پرتراکنش‌ترین شرکت صنعت پرداخت خاورمیانه و قاره آفریقا در سال ۲۰۲۱

    نیلسون ریپورت، سپ را به‌عنوان پر تراکنش‌ترین شرکت صنعت پرداخت خاورمیانه و قاره آفریقا در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

  • چه کسانی مشمول ثبت نام در سامانه مودیان هستند؟

    چه کسانی مشمول ثبت نام در سامانه مودیان هستند؟

    خرده فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه مودیان موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

  • ارزانی خودرو واقعیت دارد؟

    ارزانی خودرو واقعیت دارد؟

    وزارت صمت روز گذشته اعلام کرد که قیمت خودرو کاهشی شده است و باید منتظر کاهش قیمت باشیم. آیا این ادعا صحت دارد؟ این کاهش قیمت موقت است؟

  • "پالایش" بازار سرمایه را امیدوار می‌کند

    "پالایش" بازار سرمایه را امیدوار می‌کند

    با توجه به افزایش قیمت نفت و رشد حاشیه سود صنعت پالایش فرآورده‌های نفتی، فعالان بازار امیدوار به بالا رفتن قیمت نمادهای این گروه و همچنین نماد"پالایش" شدند.

  • چادرملو در آستانه تحول جدید

    چادرملو در آستانه تحول جدید

    فرهاد آذرین فر گفت: نگرش جدید در چادرملو بر این باور است که برنامه ریزی سنتی مبتنی بر وضع موجود می بایست به برنامه ریزی راهبردی مبتنی بر شناخت و استقبال از اتفاقات آینده تبدیل شود و بدون توجه به مسائل راهبردی قادر به اجرای رسالت و مسئولیت های خویش نخواهیم بود.

  • هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟

    هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟

    دنیای آینده بانک‌های ایران چگونه است و تا چه زمانی می‌توانند با تکیه بر خدمات سنتی و نیمه‌الکترونیک خود ادامه حیات دهند؟ آیا مشتریان آنها به همین خدمات محدود و حداقلی رضایت می‌دهند؟ شاخص دسترسی به خدمات بانکداری نوین در ایران، به‌رغم افزایش تعداد خدمات، همچنان از یک ساختار سنتی مبتنی بر پرداخت، به جای اعتبار دادن به مشتریان، رنج می‌برد.

  • جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات توافقات پولی و بانکی ایران و روسیه، گفت: با چین، هند و کشورهای دیگری هم پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی را دنبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =