چه کسانی مشمول ثبت نام در سامانه مودیان هستند؟

خرده فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه مودیان موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

به گزارش صدای بورس، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که باید در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد، با تاخیر این روزها در حال عملیاتی شدن مرحله دوم خود یعنی تفکیک حساب شخصی و تجاری است. البته این سامانه ۲۱ تیر امسال به بهره برداری رسیده و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر در این سامانه کارپوشه تشکیل داده اند.

برای مشاغل و کسبه این سوال ایجاد شده است که چه کسانی شامل ثبت نام در این سامانه هستند.

تبصره ماده ۲ فهرست مودیانی که به دلیل ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز ماهیت کسب و کار آن‌ها امکان عضویت در سامانه مودیان و صدور صورت حساب الکترونیکی را ندارد.


بیشتر بخوانید: کدام کارت به کارت مالیات دارد؟


به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی و پس از تصویب هیات وزیران حداکثر تا پایان دی هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان اعلام خواهد شد.

ماده ۲ تمام اشخاص مشمول مکلفند به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند نسبت به ثبت نام در سامانه مودیان اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،خرده فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه مودیان موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند. استفاده از پایانه فروشگاهی برای مودیان که مستقیم با مرف کننده نهایی ارتباط ندارند الزامی نیست، اما موظفند کلیه صورت حساب‌های خود را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کنذ از طریق سامانه مودیان صادر کنند.

کد خبر 455882

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بررسی سودآوری صنعت خودرو و فرآورده های نفتی +جدول

    بررسی سودآوری صنعت خودرو و فرآورده های نفتی +جدول

    صنعت محصولات شیمیایی و فلزات اساسی که صادرات محور هستند به ترتیب با ۵۳ و ۵۲/۳ درصد رشد سود اسمی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بیشترین رشد در سود آوری در بین صنایع را داشتند.

  • توضیحات رئیس کل سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات کارت به کارت

    توضیحات رئیس کل سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات کارت به کارت

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره اینکه مبالغ واریز شده از طریق کارت به کارت هم مشمول مالیات می‌شود، گفت: تاکنون مبالغ کارت به کارت شده بررسی نشده و برای بررسی این موارد نیاز به دستورالعمل بانک مرکزی درباره تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی افراد داریم.

  • متری برای «تثبیت»  وجود ندارد

    بررسی نتایج واریزی‌های صندوق تثبیت بازار سرمایه

    متری برای «تثبیت»  وجود ندارد

    طبق اساسنامه و مفاد ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید؛ یک درصد از منابع سالانه صندوق توسعه ملی می‌تواند نزد صندوق تثبیت سپرده‌گذاری شود که طبق مصوبه شورای عالی امینت ملی در مرداد ۱۳۹۹ یک درصد منابع صندوق توسعه ملی در آن سال ۵۱۰ میلیون دلار بود بنابراین قرار شد معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار توسط صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت سپرده‌گذاری شود، در حال حاضر براساس محاسبات حداقل ۱۲ همت معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که حتی یک درصد سال ۹۹ به‌صورت کامل پرداخت نشده و از ۱۲ همت فقط پنج همت (دو همت در آذر ۹۹ و اردیبهشت ۱۴۰۰ و سه همت در دولت جدید) پرداخت شده است

  • اعلام نرخ ۲۷ ارز

    بانک مرکزی امروز، ‌چهارشنبه (۲۹ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز افزایش و نرخ ۸ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  •    سهمیه ارز مسافرتی تغییر کرد

       سهمیه ارز مسافرتی تغییر کرد

    براساس اطلاعیه بانک مرکزی، متقاضیان و مسافران سفرهای خارجی می‌توانند طبق نیاز خود یکی از روش‌های خرید ارز مسافرتی با ارائه مدارک تعیین شده تا سقف ۵۰۰ یورو با نرخ صرافی یا خرید ۲۰۰۰ یورو به نرخ توافقی را انتخاب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =