توضیحات رئیس کل سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات کارت به کارت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره اینکه مبالغ واریز شده از طریق کارت به کارت هم مشمول مالیات می‌شود، گفت: تاکنون مبالغ کارت به کارت شده بررسی نشده و برای بررسی این موارد نیاز به دستورالعمل بانک مرکزی درباره تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی افراد داریم.

به گزارش صدای بورس ، داوود منظور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی از فعالیت‌های اقتصادی مالیات می‌گیرد، اظهار کرد: این کار به این معنی‌ است که از آنچه نشان‌دهنده فروش و کسب درآمد و سود خالص فعالیت‌های اقتصادی است، بر اساس محاسبات کارشناسی و قانونی مالیات دریافت می‌شود و به‌هیچ‌ عنوان از دستگاه پوز، کارت به کارت و گردش حساب بانکی که نشانی از فعالیت اقتصادی ندارد، مالیات کسر نمی‌شود.

منظور افزود: واریز مبالغ بالای پول و به‌دفعات مکرر از طریق دستگاه پوز به‌حساب افراد می‌تواند نشان از فعالیت اقتصادی آن‌ها باشد و فعالان اقتصادی باید اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند. اگر فردی فعالیت اقتصادی داشته و گزارش درآمد خود را اعلام نکرده باشد و سازمان امور مالیاتی بر اساس داده‌های اقتصادی و گردش حساب‌های آن فرد به این نتیجه برسد که وی کسب‌وکار داشته و به درآمد بالایی دست پیدا کرده، علاوه بر پرداخت مالیات، طبیعتاً مشکلات قانونی برای آن فرد به وجود خواهد آمد.


بیشتر بخوانید: کدام کارت به کارت مالیات دارد؟


شرط اخذ مالیات از کارت به کارت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مبالغ واریز شده از طریق کارت به کارت هم مشمول مالیات می‌شود، گفت: تاکنون مبالغ کارت به کارت شده بررسی نشده و برای بررسی این موارد نیاز به دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی افراد داریم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی باید طی یک ماه آینده حساب‌های شخصی و تجاری افراد از هم تفکیک و به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شود، تأکید کرد: تفکیک حساب‌ها یا بر اساس اعلام خود صاحبان حساب صورت می‌گیرد یا از طریق بررسی تراکنش‌ها و گردش مالی صاحب حساب توسط بانک مرکزی انجام می‌گیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در تشریح شرایط تشخیص حساب‌های تجاری با اشاره به اینکه اگر تعداد دفعات واریزی به یک حساب طی‌ یک ماه از میزان تعیین‌شده به‌طور مثال بیش از ۱۰۰ مرتبه واریز به کارت فراتر باشد، گفت: این حساب مشکوک به تجاری بوده و از طریق بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شود.

مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی تمدید نمی‌شود

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش یکی از شنوندگان برنامه مبنی بر اینکه تنخواه‌دار شرکت هستند آیا مبلغ واریزی به‌حساب این افراد مشمول مالیات می‌شود، تصریح کرد: این قانون مشمول حساب‌هایی است که مبالغ واریز و برداشت‌شده در آن‌ها طی یک سال از یک مبلغ مشخص تعیین‌شده، تجاوز می‌کند، لذا اگر تنخواه واریزی مبلغ زیادی باشد، این فرد باید مستندات لازم برای اثبات تنخواه بودن این مبلغ را ارائه و به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات به شرکت مراجعه می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان با اشاره به مهلت ارائه اظهارنامه سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱، گفت: متأسفانه مجوزی برای تمدید این مهلت نداریم و اشخاص حقوقی باید تا پایان تیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را به این سازمان ارائه دهند.

کد خبر 455869

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  جایگزین‌های سمند، تیبا و ساینا کدامند؟

     جایگزین‌های سمند، تیبا و ساینا کدامند؟

    سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به حذف تولید خودروهای سمند، تیبا و ساینا از ابتدای مردادماه، جایگزین این خودروها را معرفی کرده و از اعلام خبرهای خوب در حوزه خودرو طی ماه آینده خبر داد.

  • کارتخوان‌هایی که آب می شوند!

    کارتخوان‌هایی که آب می شوند!

    دستگاه‌های کارتخوان به همان صورتی که مقابل چشمان مشتریان سبز شدند، این روزها در حال ناپدید شدن هستند. صاحبان کسب و کارها به دلیل ملاحضات مالیاتی دیگر تمایل چندانی برای استفاده از کارتخوان ندارند.

  •  حفظ امضاهای طلایی  در برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها

    حفظ امضاهای طلایی در برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها

    صدور مجوزهای کسب و کار گرچه با مصوبات هیئت مقررات‌زدایی تا حدود زیادی در مسیر تسهیل قرار گرفته، اما هنوز برخی دستگاه‌ها و مراجع صدور مجوز با استفاده از قوانینی که زمینه اعمال سلیقه را فراهم می‌کنند، سعی در حفظ امضاهای طلایی دارند.

  • چه کسانی مشمول ثبت نام در سامانه مودیان هستند؟

    چه کسانی مشمول ثبت نام در سامانه مودیان هستند؟

    خرده فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه مودیان موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

  • سیاست پولی بانک مرکزی وآینده نرخ‌های بهره در اقتصاد

    سیاست پولی بانک مرکزی وآینده نرخ‌های بهره در اقتصاد

    انتظارات تورمی پس از فروردین ۱۴۰۱ رو به رشد گذاشته است. واکنش قیمت ارز و طلا به اخبار برجامی، رشد شدید قیمت و حجم معاملات مسکن همه نشان دهنده این هستند که انتظارات تورمی تغییر قابل توجه داشته‌اند. در صورتی که شرایط فعلی باقی بماند و احیای برجام صورت نگیرد، ثابت بودن نرخ‌های سود اسمی منجر به تشدید وضعیت می‌شوند در نتیجه می‌توان انتظار داشت که سیاست‌گذاری پولی نرخ‌های تحت اختیار خود را به سمت بالا حرکت دهد.

  • بازار مسکن در انتظار فرجام برجام

    بازار مسکن در انتظار فرجام برجام

    عضو هیات مدیره مشاوران املاک اظهار داشت: واقعیت این است که پروژه مالیات ستانی از خانه‌های خالی شکست خورده‌ است. به طور قطع افرادی که دارای چند واحد محدود هستند، واحدهای خود را خالی نگه نمی‌دارند و این خانه‌های خالی متعلق به شرکت‌ها و نهادهای خاص هستند و برای اخذ مالیات کسی سراغ آنها نمی‌رود.

  • کاهش تراکنش های بانکی تیرماه

    کاهش تراکنش های بانکی تیرماه

    مبلغ تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی کشور در تیر امسال بیش از ۶۸۶ هزار میلیارد تومان شد که نسبت به خرداد ۱.۸۶ درصد رشد در تعداد و ۵.۴۳ درصد کاهش در ارزش ریالی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =