چطور دهک درآمدی خانوارمان را تشخیص دهیم؟ 

افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

به گزارش صدای بورس پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در خصوص نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی نشان می دهد افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، سامانه مذکور در بستر درگاه ملی خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت کد ملی‌ و شماره شبا، ثبت نامشان کامل می‌شود.

همچنین افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

اخیرا سرپرست وزارت رفاه اعلام کرده است، اگر متقاضی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده است، ولی کماکان جزو دهک ۱۰ است، تا ۱۰ روز آینده این سامانه مجددا باز خواهد شد تا متقاضیان دریافت یارانه بتوانند اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

از سال بعد سیاست جدیدی برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد

زاهدی وفا با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند. ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا چند روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم. از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد.

مسیر استعلام دهک بندی چیست؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟ یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.


بیشتر بخوانید: ثبت‌نام‌کنندگان جدید واجد شرایط، یارانه و معوقات را می‌گیرند؟


به گزارش تسنیم -در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند. علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سئوالات در اختیار مردم است.

کد خبر 455825

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.

  • خبرخوش برای جاماندگان یارانه نقدی

    خبرخوش برای جاماندگان یارانه نقدی

    پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

  • خبرهای جدید در مورد یارانه معترضان

    خبرهای جدید در مورد یارانه معترضان

    سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه تیرماه برای کسانی که اعتراض آنها قبول شده، واریز شده ، اما معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

  • جزئیات مسیر اقدام جاماندگان برای دریافت یارانه نقدی

    جزئیات مسیر اقدام جاماندگان برای دریافت یارانه نقدی

    افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

  • هنوز فرصت ثبت نام یارانه وجود دارد

    هنوز فرصت ثبت نام یارانه وجود دارد

    با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، همچنان متقاضیان یارانه فرصت دارند برای ثبت‌نام یا اعلام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.

  • پرداخت یارانه عید غدیر صحت دارد؟

    پرداخت یارانه عید غدیر صحت دارد؟

    همزمان با فرارسیدن عید غدیر برخی از رسانه‌ها مساله یارانه و یا عیدی عید غدیر را مطرح کرده‌اند. اما یارانه عید غدیر صحت دارد و قرار است دولت به مردم یارانه و یا عیدی جدیدی بدهد؟

  • چگونه با کد ملی یارانه خود را پیگیری کنیم؟

    چگونه با کد ملی یارانه خود را پیگیری کنیم؟

    سه ماه از واریز یارانه جدید دولت می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که دولت هنوز نتوانسته مشکلات و اعتراضات مربوط به این یارانه را برطرف کند. به خصوص افرادی که یارانه آنها قطع شده است.

  • برنج ارزان بخرید

    برنج ارزان بخرید

    مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی از تثبیت قیمت محصولات پروتئینی و لبنی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و کاهش قیمت برنج خبر داد و علت گران شدن حبوبات را افزایش دو برابری قیمت‌های جهانی آن اعلام کرد.

  • معرفی سامانه ثبت‌نام جاماندگان دریافت یارانه معیشتی

    معرفی سامانه ثبت‌نام جاماندگان دریافت یارانه معیشتی

    مسئولان وزارت کار هفته گذشته وعده راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت نام متقاضیان جدید یارانه معیشتی را داده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =