چگونه با کد ملی یارانه خود را پیگیری کنیم؟

سه ماه از واریز یارانه جدید دولت می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که دولت هنوز نتوانسته مشکلات و اعتراضات مربوط به این یارانه را برطرف کند. به خصوص افرادی که یارانه آنها قطع شده است.

حواشی واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد. برخی از افراد پیش از این مشمول یارانه بودند و یارانه آنها اکنون قطع شده و این ماه بر خلاف ماه‌های دیگر یارانه نگرفته‌اند.

دولت چندین راه برای ثبت این اعتراضات اعلام کرده است. یکی از این راه‌ها پیگیری یارانه قطع شده با کمک کد ملی است. چراکه افرادی که در دهک دهم درآمدی قرار دارند مشمول یارانه نمی‌شوند.

افراد برای استعلام یارانه با کد ملی باید، با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. با وارد کردن کد ملی و شماره تماس سرپرست خانوار، مشخص می‌شود که آیا یارانه به خانوار تعلق می‌گیرد یا نه. اما این تلفن گویا دهک درآمدی خانوار را مشخص نمی‌کند.

با توجه به اینکه دهک اول تا نهم مشمول یارانه می‌شوند، اگر خانواری شامل یارانه نشود، به این معناست که جزو دهک درآمدی دهم است.

این شماره گویا برای استعلام دهک درآمدی برای همه افراد قابل استفاده است جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

جز این شماره، تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

برای ثبت‌نام مجدد یارانه چه کنیم؟

برخی از افرادی که جزو دهک دهم درآمدی هستند، همچنان به دهک درآمدی خود اعتراض دارند. این گروه می‌توانند برای ثبت‌نام مجدد یارانه اقدام کنند.

باید توجه داشت که ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: خبرخوش برای جاماندگان یارانه نقدی


در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، برای ثبت نام ضروری است.

به گزارش تجارت‌نیوز،افراد می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را با شماره تلفن همراه به‌نام خود، شماره‌گیری کنند.

کد خبر 455996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات توافقات پولی و بانکی ایران و روسیه، گفت: با چین، هند و کشورهای دیگری هم پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی را دنبال می‌کنیم.

  • خبرهای جدید در مورد یارانه معترضان

    خبرهای جدید در مورد یارانه معترضان

    سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه تیرماه برای کسانی که اعتراض آنها قبول شده، واریز شده ، اما معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

  • گران فروشی مرغ تا ۶۴ هزار تومان

    گران فروشی مرغ تا ۶۴ هزار تومان

    در حالی که مرغداران مرغ زنده را زیر نرخ مصوب به فروش می رسانند اما بر اساس مشاهدات میدانی در برخی فروشگاه‌های تهران شاهد گران فروشی هستیم و هر کیلوگرم مرغ ۵۴ هزار تومان تا ۶۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

  • چطور دهک درآمدی خانوارمان را تشخیص دهیم؟ 

    چطور دهک درآمدی خانوارمان را تشخیص دهیم؟ 

    افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

  • مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    انتظار می‌رفت در تیر مشکل معترضان و جاماندگان یارانه جدید برای همیشه برطرف شود اما با گذشت نزدیک به دو هفته از واریز یارانه این ماه هنوز مشکلات وجود دارند. این درحالی است که این روزها، هرلحظه ممکن است خبر واریز معوقات یارانه جاماندگان و معترضان از سوی سازمان هدفمندی یارانه اعلام شود.

  • کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    کاهش ساعات کاری نانوایی‌ ها تخلف است ؛ مردم اطلاع بدهند

    در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.

  • ثبت نام ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان

    ثبت نام ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان

    معاون دولت الکترونیک گفت: تاکنون بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. مهلت ثبت‌نام در طرح اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد تا آخر هفته ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شبنم کبیری IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    من یک زن مطعلقه هستم که ۵ ماه ازطلاق من میگذره ولی بهم یارانه تعلق نگرفت
  • احمدارمی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 3
    همش سیصد تومان دریک ماه درامدم حساب میشه اگر ممکنه همان را هم قطع کنید تابمیرم ممنون از نان دهی شما