اقساط وام یک میلیونی یارانه چه زمان تمام می‌شود؟

شب گذشته یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه‌ای که اگرچه قابل برداشت نیست اما اقساط وام کرونا از آن کسر شده است. حالا این سوال مطرح شده که اقساط وام یک میلیونی یارانه چه زمان تمام می‌شود؟

در سال ۹۹ دولت در دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا برای مردم واریز کرد و قرار شد اقساط ۳۵ هزار تومانی وام کرونا، ماهانه از یارانه نقدی و معیشتی کسر شود.

مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه انجام شد و تاکنون مردم ۲۲ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط، ۳۰ ماهه بود، ۸ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است.

مرحله دوم وام کرونا هم آذر ماه ۹۹ به حساب سرپرستان واریز شد و تاکنون ۱۶ قسط آن از حساب یارانه مردم کسر شده و ۱۴ قسط دیگر آن باقیمانده است.


بیشتر بخوانید: ثبت‌نام‌کنندگان جدید واجد شرایط، یارانه و معوقات را می‌گیرند؟


بر این اساس، ۸ ماه از اقساط اولین وام کرونا باقیمانده و اقساط وام یک میلیونی کرونا آذر ماه سال جاری تمام می‌شود.از دومین مرحله وام کرونا هم ۱۴ قسط دیگر باقی مانده است. پس اقساط این وام هم اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.شب گذشته همزمان با واریز اولین مرحله از یارانه‌های جدید، مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه همه مشمولان کسر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به اینکه قرار است کلیه یارانه‌ها با هم تجمیع شود و در قالب یک یارانه واریز شود و با توجه به مبلغ کسر شده وام دیشب، احتمالا مدت زمان بازپرداخت اقساط طولانی‌تر می‌شود.

یعنی ۲۲ ماه دیگر، معادل دو سال آینده برداشت اقساط وام کرونا ادامه دارد.

کد خبر 455463

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ثبت‌نام بیش از ۷۵۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان خبر داد و اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان پایان هفته جاری تمدید شد.

  • تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است

    تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است.

  • وام ۱۰۰ میلیونی برای تهرانی‌ها+شرایط دریافت

    وام ۱۰۰ میلیونی برای تهرانی‌ها+شرایط دریافت

    بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن اعلام کردند در حال حاضر نرخ سود وام ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن در تهران ۱۸ درصد است.

  • دولت نگاه قلکی به بورس ندارد

    دولت نگاه قلکی به بورس ندارد

    سخنگوی دولت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. به گفته او بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است و در دولت سیزدهم نیز حدود ۱۰ درصد میانگین رشد داشتیم.

  • کرونایی ها ۵ روز در خانه بمانند

    کرونایی ها ۵ روز در خانه بمانند

    فرماندار رفسنجان گفت: افرادی که مبتلا به زیر سویه جدید کرونا می شوند می توانند به مدت ۵ روز مرخصی داشته باشند.

  • برای اینترنت رایگان ثبت نام کنید

    برای اینترنت رایگان ثبت نام کنید

    وزارت ارتباطات اعلام کرد سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

  • محدودیت سنی برای دز چهارم واکسن کرونا

    محدودیت سنی برای دز چهارم واکسن کرونا

    وزیر بهداشت گفت: «با توجه به آمار، فکر می‌کنم کشور ما هم وارد موج هفتم کرونا شده است.». متخصصان هم برای جلوگیری از افزایش مبتلایان و بستری‌ها بر واکسن کرونا دز چهارم و سوم تاکید دارند. اما آیا برای دز چهارم باید نوعی خاصی از واکسن را دریافت کنیم؟

  • یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    یارانه جاماندگان تا پایان هفته واریز می‌شود؟

    پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ادامه واریز یارانه تیرماه تا پایان هفته جاری خبر داده بود، در عین حال پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که احتمالا یارانه جاماندگان به هفته آینده موکول می‌شود.

  • نان گران شد؟

    نان گران شد؟

    سخنگوی دولت درباره یارانه نان گفت: امروز در سراسر کشور دستگاه‌های خرید نان نصب شده است. تا امروز ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آماده شده و گفته می‌شود صرفه‌جویی صورت گرفته است.

  • مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۱ کاهش پیدا می‌کند؟

    برخی از یارانه بگیران گفته اند که یارانه تیر ماه مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند. آیا این به معنای کاهش بیشتر رقم یارانه در ماه آینده است؟

  • اگر نمی دانید به کدام «دهک» تعلق دارید؛ اینجا کلیک کنید

    اگر نمی دانید به کدام «دهک» تعلق دارید؛ اینجا کلیک کنید

    یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

  • چرا یارانه تیر، کم واریز شد؟

    چرا یارانه تیر، کم واریز شد؟

    سومین مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما انتقادات زیادی به نحوه واریز یارانه وارد است. مردم می‌گویند یارانه تیرکم واریز شده است.

  • توضیحات سخنگوی دولت در مورد گرانی بنزین

    توضیحات سخنگوی دولت در مورد گرانی بنزین

    سخنگوی دولت با بیان اینکه دوره آزمایشی طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی» در حال نهایی شدن است، گفت: گزارش نهایی این طرح هنوز تقدیم دولت نشده است.

  • وعده جدید وزیر اقتصاد به مردم

    وعده جدید وزیر اقتصاد به مردم

    وزیر اقتصاد اظهار داشت: درباره کنترل و مهار نرخ تورم، بانک مرکزی باید برنامه ریزی و مطابق آن به مردم وعده دهد اما بنده به عنوان سخنگوی ستاد اقتصادی دولت اعلام می‌کنم که کنترل تورم اولویت دولت است و برنامه ریزی و تمرکز تمام دستگاه‌های دولتی برای کنترل هر سه منشا تورم است و مهار و مدیریت تورم در ماه‌های آینده را به مردم وعده می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =